Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: 44 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی و مشاغل روستایی ازطریق بانک های عامل سینا و پست بانک امسال در این شهرستان پرداخت شده است.

سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در نشست توسعه اشتغال روستایی خمین افزود: این میزان تسهیلات به منظور اجرای 11 طرح کارآفرینی از طریق بانک سینا با پیش بینی منابع 40 میلیارد ریال و 6 طرح از طریق پست بانک با پیش بینی منابع چهار میلیارد ریال پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ابلاغیه پنج طرح دیگر از طریق بانک سینا صادر شده که برای اجرای آن ها تسهیلات 57 میلیارد ریالی پرداخت می شود و 13 طرح دیگر نیز در حال پیگیری و تکمیل پرونده است که تسهیلات مورد تقاضا برای آن ها 65 میلیارد ریال است.
وی اظهارکرد: 15 پرونده مصوب برای دریافت تسهیلات در خمین به پست بانک معرفی شده و 86 پرونده دیگر در حال بررسی است.
فرماندار خمین افزود: برای توسعه طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی روستایی و نواحی صنعتی خمین هیچ گونه محدودیت مالی وجود ندارد و بسترهای لازم در برخورداری از منابع مالی فراهم است.
ساداتی با تاکید بر اینکه سهمیه تسهیلات در کارآفرینی روستایی در خمین از طریق بانک سینا 100 میلیارد ریال است، افزود: در صورتی جذب کامل این میزان منابع مالی و دریافت تقاضاهای جدید امکان تامین منابع وجود دارد.
وی افزود: طرح های کوچک اقتصادی نیاز به تسهیلات محدودتری دارند اما به سرعت وارد مدار تولید و عرضه محصول می شوند ضمن اینکه قدرت پرداخت اقساط تسهیلات نیز در این طرح ها بیشتر است.
فرماندار خمین افزود: دولت دوازدهم همه شرایط را برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها فراهم کرده و عزم راسخی در توسعه مشاغل روستایی دارد.
وی، مهمترین بحران خمین را بیکاری بیان کرد و ادامه داد: با توسعه صنایع و طرح های کارآفرینی نرخ بیکاری در خمین در سه سال اخیر از 19 درصد به حدود 15 درصد کاهش یافته است.
ساداتی گفت: با این وجود این نرخ بالای بیکاری زیبنده زادگاه امام راحل نیست و برای رفع آن باید متحد و منسجم بود.
در این نشست 20 طرح کارآفرینی و مشاغل روستایی بررسی شد که 17 طرح برای دریافت تسهیلات به میزان 70 میلیاردریال مصوب شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!