Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@13:39:59 GMT

تیر پرّانی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۰۳۵۳

تیر پرّانی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

به گزارش جهان نيوز، دوازدهیمن سالگرد شهادت فرمانده دلیر سپاه بهانه‌ای شد تا در این گزارش به مرور برخی از اقدامات فرمانده شهید نیروی هوایی سپاه بپردازیم.

بی شک نام احمد کاظمی همانگونه که در زمان جنگ رعشه بر اندام بعثی‌ها انداخته بود پس از جنگ نیز کابوسی برای صهیونیست‌ها بشمار میرفت.

سردار احمد کاظمی به گفته فرمانده وقت سپاه یکی از چهار فرمانده لشگری بود که هیچکس توان مقابله با آن را نداشت و یا به گفته سرلشکر قاسم سلیمانی، اگر حاج احمد در جلسه‌ای برای عملیات حضور نداشت آن جلسه ناقص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون درمورد دلاوری‌ها و رشادت‌های سردار کاظمی در جنگ تحمیلی و پیروزی‌های لشکر 8 نجف مطالب زیادی منتشر شده لذا در این گزارش بنا داریم به دستاورد بزرگی که به همت 2 فرمانده سپاه که آرزویشان نابودی اسرائیل بود، بپردازیم.

سردار کاظمی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در سال 1379 به مدت پنج سال بعنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

حاج‌ احمد این بار نیز در مسئولیت خود توانست اقدامات بسیار مهم و راهبردی در جهت بالا بردن توان و ارتقاء ساختار و سازماندهی هوایی و موشکی سپاه انجام دهد و بر ارتقاء کمی و کیفی آن بیفزاید.

در زمان فرماندهی کاظمی در نیروی هوایی برای اولین بار این نیرو به هواپیمای جنگنده سوخو تجهیز شد و همچنین با خرید هلی‌کوپترهای mi 17 سازمان هلی‌کوپتری نیرو را سازماندهی کرد. 

اما آنچه که باعث شد نام‌هایی چون سرداران احمد کاظمی و حسن طهرانی‌مقدم کابوس روز و شب صهیونیست‌ها شود، موشک بالستیک شهاب3 بود.

این موشک بسیار مهم با تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم و همراهی‌های شهید کاظمی در اوایل دهه 80 به صورت رسمی وارد سازمان رزم نیروی هوایی سپاه شد.

تجهیز شدن نیروی هوایی سپاه به موشکی با برد حدود 1200 کیلومتری با فرماندهی سردار احمد کاظمی قطعا خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده بود. این در حالی است که کمترین فاصله سرزمین‌های اشغالی تا مرزهای غربی ایران حدود 1100 کیلومتر است.

موشک شهاب3 در راستای پیشرفت و توسعه شهاب‌های 1 و 2 تولید شد اما با برد و سیستم هدایت پیشرفته‌تر.
شهاب 3 با سوخت مایع قابلیت حمل کلاهک‌های مختلفی از جمله کلاهک بارانی را نیز دارد.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و ایام ارتش را به وی تبریک گفت.

فرماندهان سپاه تهران بزرگ و نیروی زمینی ارتش در این نشست صمیمی بر تعامل، همراهی و هم‌فکری در عرصه‌های مختلف برای تحقق بخشیدن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) تأکید کردند.

همچنین امیر سرتیپ حیدری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف