Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام کردند: از شما به عنوان بخشی از دولت خواستار آنیم که به خواسته‌های مشروع مردم و دانشجویان رسیدگی کرده و با معلوم شدن علت اصلی بازداشت دانشجویان طبق روال قانونی به موضوع دستگیری این دانشجویان رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است: در حوزه مشکلات صنفی و اقتصادی در روزهای اخیر مورد سوء استفاده اندکی از اغتشاش‌گران قرار گرفت و در پی آن شاهد آسیب‌هایی به جان و مال و بیت المال بودیم. آن چیزی که هم اکنون مد نظر بخشی از فعالین شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی و تشکل های مذهبی همسوی این دانشگاه است آن است که نامه اعتراض آمیز برای آزادی افراد بازداشت شده در پی جریان‌های اخیر در دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، شریف که از سوی اعضای شورای صنفی این دانشگاه‌ها نوشته شده است؛ به توافق همه اعضای اصلی شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی نرسیده و تعدادی از این اعضاء با سوء استفاده از عنوان شورای صنفی نظر همه دانشجویان این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌ها را در نوشتن این نامه موافق جلوه داده‌اند.در ادامه این نامه عنوان شد: با توجه به اینکه افرادی از نارضایتی‌های اقتصادی و معیشتی مردم جهت ناآرامی و ضربه زدن به حیثیت نظام و انقلاب استفاده کرده اند، ضمن آنکه ما تعدادی از اعضای شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی و تشکل‌های همسوی مذهبی این دانشگاه از ارسال چنین نامه‌ای به شما برائت می‌جوییم؛ از شما به عنوان بخشی از دولت خواستار آنیم که به خواسته‌های مشروع مردم و دانشجویان رسیدگی کرده و با معلوم شدن علت اصلی بازداشت دانشجویان طبق روال قانونی به موضوع دستگیری این دانشجویان رسیدگی شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند