Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: سیاسی کاری بزرگترین ضربه را به شورا‌های صنفی زده است

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه بحث شورا‌های صنفی الان یکی از اصلی‌ترین مباحث در قسمت دانشجویی و دانشگاهی است که باید وزارت علوم یک ورود ویژه‌ای نسبت به این حوزه داشته باشند، گفت: ماهیت وجودی شورا‌های صنفی مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات صنفی و رفاهی دانشجویان است، اما در سالیان گذشته شاهد بودیم که برخی از دانشگاه‌ها به خاطر اینکه به نوعی از پاسخ دادن و پاسخگویی در برابر مطالبات دانشجویان فرار کنند برخورد‌های مناسبی را با این شورا‌ها نداشتند و گاهی در عدم برگزاری انتخابات شورا‌های صنفی و سایر امور آن‌ها اختلال و کارشکنی ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در برخی از دانشگاه‌ها شاهدیم که افرادی وابسته به گروه‌های مختلف با سوءاستفاده از بستر شورا‌های صنفی از این بستر به عنوان یک حیات خلوت سیاسی و جولانگاه سیاسی استفاده کرده اند و این بزرگترین ضربه به شورا‌های صنفی است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه متاسفانه قانون شورا‌های صنفی نیز در برخی از دانشگاه‌ها رعایت نمی‌شود گفت: دانشجویان باید از سیاسی کاری برخی‌ها در شورا‌های صنفی باخبر باشند و در انتخابات این شورا‌ها به افرادی رای دهند که بدون جهت‌گیری سیاسی پیگیر مطالبات و مشکلات آن‌ها باشند.

اخگرپور افزود: دانشجو به دلیل فطرت و ذات که دارند همیشه به دنبال این است که مشکلاتش را خودش حل کند، اما مشکلاتی که در شورا‌های صنفی وجود دارد متاثر از افرادی است که در پشت پرده قرار دارند و می‌آیند تا با سوء استفاده از مطالبات دانشجویان به مقاصد سیاسی خود در دانشگاه‌ها برسند با این وجود این دانشجویان نیستند که در شورا‌های صنفی به دنبال کار‌های سیاسی رفته اند بلکه این معدود افرادی هستند که با هدف سیاسی کاری عضو شورای صنفی شده اند و این مجموعه را به سمت سیاسی‌کاری سوق می‌دهند.

اخگرپور با بیان اینکه انتظار دانشجویان این است که شورا‌های صنفی پیگیری مطالبات و رفاهی آن‌ها باشند نه اینکه مطالبات را در چارچوب مسائل سیاسی پیش ببرند و یک رنگ و بوی سیاسی به این مطالبات به حق دانشجویان بدهند، افزود: سیاسی کاری شورا‌های صنفی آسیبی که دارند این است که روز به روز از اهمیت و ارزش این شورا‌ها می‌کاهد و از اهمیت جایگاه این شورا‌ها به عنوان یک جایگاه مطالبه‌گری و پیگیری کاسته می‌شود و این ذهنیت را در بدنه دانشجویی ایجاد می‌کند که این شورا‌ها به جای پیگیری مطالبات صنفی و رفاهی به دنبال سیاسی کاری هستند.

وی با بیان اینکه برخی ها، چون نتوانستند برای رسیدن به امیال سیاسی خود در چارچوب‌های دیگر دانشجویان را با خود همراه سازند وارد شورا‌های صنفی می‌شوند، افزود: پیشنهاد ما این است که دانشگاه در برگزاری انتخابات شورای صنفی یک دقت ویژه‌ای در امر نظارت بر روی کاندیدا‌ها داشته باشد و حتی در طول سال نیز بر روی شورا‌ها نظارت مستمر انجام دهند تا افراد نتوانند شورای صنفی را از مسیر خود منحرف کنند.

اخگرپور تصریح کرد: قطعاً این نظارت تاکنون وجود نداشته که امروز شاهد ناکارآمدی شورا‌های صنفی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!

رئیس بیمارستان شریعتی درگشت یک پزشک این مرکز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

 

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آن‌ها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد