Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: لشکر انصارالحسین(ع) همدان در "کربلای ۵"، نقش کلیدی و مهمی داشته و بیش از هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ استانها همدان نظرات

سردار مهدی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: کربلای 5 از بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که به قوای دشمن آسیب جدی وارد کرد و ارتش عراق را از تحرک باز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کربلای 5 به فاصله دو هفته پس از کربلای 4 انجام شده و باوجود فرصت کم و دادن شهدا و مجروحان بسیار، رزمندگان اسلام در مدت کوتاهی تجدید قوا کرده و برای رویارویی با دشمن بعثی آماده شدند.

فرجی با اشاره به سختی‌های این عملیات گفت: کربلای 5 از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود زیرا از یک طرف، خط پدافندی منطقه شلمچه غیرقابل نفوذ بوده و از طرف دیگر، کشورهای بلوک شرق و غرب نیز به کمک صدام آمده بودند .

وی بیان کرد: دشمن در سرتاسر منطقه از انواع مین‌ها استفاده کرده بود تا کوچک‌ترین جنبنده‌ای وارد نشود و همین موجب کندی حرکت می‌شد، اما با وجود همه این موانع، رزمندگان اسلام توانستند عملیات را با موفقیت انجام دهند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: نوع پیش‌روی رزمندگان در کربلای 5 با سایر عملیات‌ها تفاوت داشت به طوری که در مناطق دیگر پیش‌روی نیروها کیلومتری بود، اما در شلمچه به دلیل وجود موانع و خطرات بسیار قدم قدم بود.

فرجی عنوان کرد: سخت‌ترین منطقه در این، عملیات منطقه "دوعیجی" یا "پنج ضلعی" بود که رزمندگان در این بخش، سختی‌های بسیاری را متحمل شده و کارهای بزرگی را انجام دادند و فرمانده بزرگ و شجاع لشگر انصار(ع) حاج ستار ابراهیمی در این منطقه به شهادت رسید.

وی با اشاره به نقش ارزشمند و بی‌بدیل استان همدان در عملیات کربلای 5 اعلام کرد: لشکر انصارالحسین(ع) در این عملیات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و تعداد بالای شهدا به ویژه فرماندهان شهید استان در این عملیات، نشان‌گر نقش مهم لشکر انصار در این عملیات است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: بیش از 10 گردان لشکر 32 انصارالحسین(ع) شامل گردان‌های اصلی و احتیاط و گردا‌ن‌های تخصصی مانند ادوات، توپخانه و پدافند در عملیات کربلای 5 حضور داشته و همه گردان‌ها چندین بار به خط زده و برگشته و دوباره بازسازی شده و جلو می‌رفتند.

فرجی بیان کرد: به جرئت می‌توان گفت که هیچ یک از رزمندگان استان همدان از این عملیات سالم برنگشته و همه مجروح شده و حتی برخی از نیروها دست‌کم یک یا دو بار شیمیایی شدند.

وی اعلام کرد: گردان‌های آتش نیز در این عملیات نقش مهمی داشته و با پشتیبانی خوب اجازه ندادند که هواپیماهای دشمن از سطح پایین حرکت کرده و مواضع خودی را بزنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: رزمندگان ما به ویژه نیروهای بسیج در کربلای 5 آب دیده و ساخته شدند و تجربیات طلایی آن دوران را در جبهه‌های مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت(ع) به کار گرفتند.

فرجی مطرح کرد: کربلای 5، 75 روز طول کشید و مردم استان همدان بیش از هزار شهید را در این عملیات تقدیم انقلاب کرده و شمار زیادی از رزمندگان نیز جانباز شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عملیات کربلای 5 یکی از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که 19 دی 65 در منطقه شلمچه آغاز شده و رزمندگان تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان، نقش بی‌بدیلی را در آن ایفا کرده و بیش از هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند.

انتهای پیام/

R41405/P1494/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی

دریافت 12 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان در حمایت از دانشجویان جهان و مردم مظلوم غزه ظهر امروز دوشنبه در محل مقبره شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد خبر 6091970

دیگر خبرها

  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به شهید الداغی تقدیم کرد+ فیلم
  • شمسایی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را به خانواده «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت تقدیم کرد + فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است