Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار دروازه ورودی کریدور بین المللی شمال - جنوب و محور توسعه شرق کشور است که در این بندر شاهد نبود انتظار نوبت کشتی به نسبت سایر بنادر کشور هستیم.
وی ادامه داد: بندر چابهار دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری هشت میلیون و 500 هزار تن کالا و پذیرش بار تا 15 میلیون تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این بندر مزایای زیادی برای جذب کالا و حضور سرمایه گذاران در نظر گرفته که از جمله آن تخفیف ۳۰ درصدی در تمام ردیف های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی های کانتینری، تخفیف ۸۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی، تخفیف حداقل ۳۰ درصدی در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور است.
وی با بیان اینکه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور دارای فاصله نزدیک با کشورهای آسیای میانه و افغانستان است، خاطرنشان کرد: تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارد بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور در این بندر اعمال می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جذب بار و حضور کشتی های بزرگ را از برنامه های مهم اجرایی در بندر چابهار عنوان کرد و گفت: برای تکمیل و افتتاح مرحله نخست بندر شهید بهشتی چابهار بیش از یک میلیارد دلار هزینه شده است.
آقایی ادامه داد: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر راهبرد ملی در مواقع جنگ و بحران های منطقه مجزا و نقطه ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت های اقتصادی آن محسوب می شود.
وی تصریح کرد: قرار گرفتن چابهار در یک خلیج موقعیت بندری ایده آلی را برای توسعه فیزیکی آینده به آن می دهد که بسیاری از بنادر دنیا دارای این حسن نیستند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،خیرالنساء امیری گفت: در داوری مُهر اصالت که در اسفند ماه سال گذشته به میزبانی استان کرمان برگزار شد ۱۰۳ اثر از آثار هنرمندان سیستان و بلوچستان توسط پنج داور ارزیابی شد.
وی با اشاره به اینکه در این مرحله ۶۵ اثر از سیستان و بلوچستان موفق به دریافت مورد اصالت شد، افزود: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت پنج اثر از چهار صنعتگر و هنرمند شاخص صنایع دستی در شهرستان چابهار موفق به دریافت مهر اصالت شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ادامه داد: در دوره‌های گذشته فقط یک اثر از شهرستان چابهار موفق به دریافت مورد اصالت شده بود، اما اسفند ۱۴۰۲ با پیشرفت چشمگیر پنج اثر به طور همزمان موفق به دریافت مهر اصالت شد.
وی،گفت: مهر اصالت ملی یکی از برنامه‌های بهبود بهره‌ وری و ارتقای کیفیت محصولات صنایع‌دستی است که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و می‌تواند در ارتقا و بهبود کیفی محصولات و انگیزه افزایشی تولید نقش بسزایی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان