Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با بیان اینکه تهیه نقشه کاداستر منجر به تسریع در اقدامات و عملیات پروژه‌های استان گیلان می‌شود گفت:دسترسی آسان دستگاه‌های مختلف به نقشه‌های تهیه شده در استان گیلان یک ضرورت است. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی‌ سالاری ظهر امروز در نخستین جلسه مشترک کمیته‌های تخصصی اطلاعات جغرافیایی و کاداستر اظهار داشت: کمیته‌ سامانه‌ جامع اطلاعات جغرافیایی موجب شفافیت در امور مربوط به جغرافیای منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار گیلان با اشاره به اینکه این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری، منجر به تسریع در اجرای پروژه‌ها در استان گیلان می‌شود افزود: کمیته تخصصی اطلاعات جغرافیایی و کاداستر با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

سالاری وظیفه کمیته‌ کاداستر را جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز کمیته‌ اطلاعات جغرافیایی عنوان و با بیان اینکه  این اطلاعات باید به صورت مستمر به‌روزرسانی شود تاکید کرد: در حوزه کاداستر 4 محدوده تعریف می‌شود.

 نماینده عالی دولت در استان گیلان یکی از محدوده‌های مربوط را در حوزه‌ اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع بیان و با اشاره به اینکه نقشه‌ کاداستر این محدوده توسط منابع طبیعی تهیه می‌شود گفت: اراضی کشاورزی از دیگر محدوده‌های کاداستر است.  

وی با اشاره به اراضی کشاورزی و با بیان اینک در تهیه نقشه کاداستر محدوده اراضی کشاورزی با مالکیت مردم از اراضی ملی مشخص می‌شود تصریح کرد: با توجه به این فرآیند این اقدام از حساسیت بالایی برخوردار بوده و توسط امور اراضی تهیه می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه منابع تهیه پروژه نقشه کاداستر تاکنون به صورت ملی بوده تصریح کرد: تعیین نقشه‌های اراضی روستایی توسط بنیاد مسکن و اراضی شهری توسط ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد.

سالاری با تاکید بر اینکه انجام دقیق و صحیح فرآیند تهیه نقشه کاداستر موجب می‌شود تا اشخاص در امورات خود نیازمند نقشه‌برداری مستقل نباشند خاطرنشان کرد: تهیه نقشه کاداستر منجر به تسریع در اقدامات و عملیات پروژه‌های استان گیلان می‌شود.

نماینده‌ عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه  تهیه نقشه‌های مذکور به طور قطع در مالکیت اراضی مردم ایجاد  نظم می‌کند تصریح کرد: دسترسی آسان دستگاه‌های مختلف به نقشه‌های تهیه شده در استان گیلان یک ضرورت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تصویرهای هوایی خام، کاداستر و نقشه‌های توپوگرافی باید توسط دستگاه‌های متولی به صورت دقیق به سامانه اطلاعات جغرافیایی وارد شود خاطرنشان کرد: این اقدام از استعلام مجدد در اجرای پروژه‌ها در استان گیلان جلوگیری می‌کند.

سالاری با تاکید بر اینکه این طرح واحد موجب کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اقدامات موازی توسط دستگاه‌های مختلف می‌شود بیان کرد: این اقدام علاوه بر تسریع در اجرای پروژه‌ها، شفافیت را برای مردم به دنبال داشته و از رانت جلوگیری می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه پس از تکمیل سامانه اطلاعات جغرافیایی می‌توان این نقشه را در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک قرار داد افزود: این اقدام موجب می‌شود تا مردم با مراجعه به این دفاتر در بخش‌های مختلف تعیین تکلیف شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با تقویت زیرساخت‌های استانی، دستگاه‌های اجرایی را فعال می‌کنیم تصریح کرد: در مبحث تهیه اطلاعات جغرافیایی و مکانی باید با انتخاب مشاوران مجرب به‌صورت جدی اقدام شده و این فرآیند در کمترین زمان ممکن محقق شود.

سالاری با تاکید بر اینکه مدیریت سامانه‌ SDI باید توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان انجام گیرد گفت: رفتارهای بخشنامه‌ای در این مبحث کارساز نیست و تنها با توافق، تفاهم، تعامل و تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها باید مشکلات مردم کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه دبیرخانه‌ کمیته‌های کاداستر و جغرافیایی باید برنامه‌ راهبردی خود را تدوین کند تا افق دید آینده مشخص باشد اظهار داشت: تلاش است تا دستگاه‌ها تبادل اطلاعات خود را به‌صورت آسان و واحد انجام دهند.

انتهای پیام/

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد

اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون شهرک‌سازی‌های خود در قدس شرقی را تسریع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین اسناد برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهند کابیه رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ اخیرش از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی علیه نوار غزه شهرک‌سازی‌های خود را در سراسر قدس شرقی تسریع کرده و از شش ماه پیش تاکنون بیش از ۲۰ پروژه مرتبط با شهرکسازی در این منطقه را که مجموعا شامل هزاران واحد مسکونی می‌شوند، تصویب کرده یا به پیش برده است.

بر اساس این گزارش وزارتخانه‌ها و دفاتر متعلق به کابینه رژیم صهیونیستی با شراکت گروه‌های راست افراطی که سابقه اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان در بخش‌هایی از این شهر را دارند، متصدی بزرگترین و مناقشه‌برانگیزترین پروژه‌های شهرکسازی در قدس شرقی هستند.

روزنامه گاردین تحلیل کرد، تصویب و ساخت سریع این شهرک‌ها که ضد قوانین بین‌المللی انجام شده‌اند احتمالا آسیب بیشتری به روابط کابینه رژیم صهیونیستی با دولت جو بایدن وارد خواهند کرد.

«ساری کرونیش»، یک عضو سازمان حقوق بشری اسرائیلی موسوم به «بیمکوم» گفت: «تسریع این برنامه‌ها در ۶ ماه گذشته بی سابقه بوده است. هر چند بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خیلی از نهاد‌های تعطیل یا فعالیتشان محدود شد مقام‌های برنامه‌ریزی کننده به پیشبرد این پروژه‌ها با سرعتی بی‌سابقه ادامه داده‌اند.»

شهرک‌های جدید قرار است در بخش‌هایی از شهر قدس که در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی منضم شدند برای اکثریت یهودی در سرزمین‌های اشغالی ساخته شود و احتمالا برای هر گونه طرحی به منظور تشکیل یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی مانع ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که از بعد از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بار دیگر به اصطلاح «راه‌حل دو دولتی» مورد توجه برخی کشور‌های غربی و حامیان آن‌ها قرار گرفت.

چندی پیش آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم‌هایی را علیه شهرک نشین‌های اسیرائیلی ساکن کرانه باختری در واکنش به تشدید خشونت از سوی این شهرک نشین‌ها اعمال کردند.

در گزارش گاردین تصریح شد، مقام‌های برنامه‌ریزی کننده در تل‌آویو ساخت دو شهرک را در قدس شرقی از زمان بروز جنگ اخیر غزه تصویب کرده‌اند؛ این‌ها اولین شهرک‌هایی هستند که این رژیم بعد از گذشت بیش از یک دهه برای ناحیه قدس شرقی تصویب کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی طبق این اسناد در آستانه اجرای پروژه یک شهرک جنجالی مجهز به دیوار‌ها و دروازه‌های امنیتی موسوم به «کیدمات زیون» واقع در قلب محله فلسطینی راس العمود در شرق این شهر قرار دارد.

رژیم صهیونیستی ساخت شهرک کیدمات زیون را ۴۸ ساعت بعد از حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی تصویب کرد. کابینه این رژیم رسما شروع به مشارکت در این پروژه با برگزاری یک جلسه برنامه‌ریزی در یک ماه قبل از عملیات طوفان الاقصی کرده بود.

سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد سیاست‌های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی که به عنوان راستگراترین کابینه تاریخ این رژیم قلمداد شده و شامل راستگرا‌های افراطی دارای روابط نزدیک با شهرک‌نشین‌ها است در سطحی بی سابقه همراستا با جنبش شهرک‌نشینی در سرزمین‌های اشغالی بوده است.

در این گزارش سازمان ملل آمده است، شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین چنان بی‌سابقه گسترش یافته‌اند که احتمال تشکیل کشور فلسطین را با خطر نابودی مواجه کنند.

به نوشته گاردین ۴۰ درصد از جمعیت حدودا یک میلیون نفری شهر شهر قدس را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند. کابینه‌های متوالی رژیم صهیونیستی حفظ اکثریت یهودی در این شهر را به عنوان هدف خود تعیین کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی قسمت شرقی شهر قدس را در جریان جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ تصرف کرد و سپس در اقدامی که از سوی اکثریت جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد به سرزمین‌های اشغالی ملحق کرد. طبق قوانین بین‌المللی اسکان دائمی در مناطقی که به طور نظامی اشغال شده‌اند، غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران
  • ترویج بی حجابی نقشه دشمن برای تضعیف بنیان خانواده است