Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خبر تمدید مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن»، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز سه‌‌شنبه، 19 دی‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.

تسنیم

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز سه‌شنبه، 19 دی‌ماه و تا ساعت 14 تعداد چهار خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و خبر دیگر نیز در حوزه‌های معارفی دیگر منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


««سعادتمندان» به روی آنتن شبکه قرآن می‌رود»، «مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» تمدید شد» و «اجرای آزمون مدغم حفظ و مفاهیم به کاهش هزینه‌ها انجامید» عناوین سه خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند.
همچنین، خبری با عنوان «یک ویژگی که دنیا و آخرت افراد را تأمین می‌کند» نیز طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم منتشر شده که در حوزه‌ تخصصی قرآنی جای ندارد.
خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» تمدید شد» کرده که در رابطه با آزمون حفظ و مفاهیم قرآن بوده و در قسمت‌هایی از آن آمده است: «بر اساس اعلام شورای سیاست‌گذاری آزمون‌ سراسری قرآن و عترت، تاریخ پایان ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که پیش از این 20 دی اعلام شده بود به جهت استقبال متقاضیان تا 30 دی‌ماه تمدید شد.
این آزمون سراسری امسال در دو بخش کتبی و الکترونیکی برای نخستین بار به صورت مشترک با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در 3 موضوع «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «معارف اهل ‌بیت(ع)» و در 21 رشته برگزار می‌شود.
نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir امکان‌پذیر است.
آزمون کتبی تمام رشته‌ها 10 اسفندماه برگزار می‌شود. آزمون الکترونیکی «درک معنا و تدبر در قرآن» نیز 12 اسفند و آزمون شفاهی ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان از 12 تا 17 اسفندماه برگزار خواهد شد.
تاکنون حدود 60 هزار نفر در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند».

فارس

اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 272 قرآن توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت اخبار دیگری با عناوین «انواع مجازات‌ها در برابر گناهان/ دلایل تدریجی بودن برخی عذاب‌ها»، «پنجمین همایش قرآن، عترت و سلامت در دانشکده علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود»، «مروری بر زندگی علما و بزرگان در مستند «سعادتمندان»»، «ارسال کمک‌های جامعه قرآنی به زلزله‌زدگان غرب کشور» و «جدیدترین تلاوت استاد «احمد احمد نعینع» در تایلند» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآنی قرار دارند.
خبرگزاری فارس نیز طی امروز نسبت به انتشار خبری با عنوان «پنجمین همایش قرآن، عترت و سلامت در دانشکده علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود» در گفت‌و‌گو با محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت و درمان کشور اقدام کرده که در بخش‌هایی از این خبر آمده است: محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت و درمان کشور از برگزاری پنجمین همایش قرآن، عترت و سلامت در دانشکده علوم پزشکی کاشان خبر داد و گفت: امسال میزبان برگزاری این همایش، معاونت قرآن و عترت وزارت بهداشت و درمان کشور است و فرهنگستان علوم پزشکی و گروه علوم قرآن و حدیث و همچنین دانشکده علوم پزشکی کاشان در برگزاری پنجمین همایش قرآن و عترت و سلامت مشارکت دارند.
رئیس مرکز قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: تبیین برنامه‌های قرآنی تدوین شده برای وزارت بهداشت،‌ تأثیرگذاری پزشکان و مدیران و چهره‌های شاخص در ارتقاء فرهنگ قرآنی، اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای جامعه پزشکان چه اهدافی را تعریف کرده است و باید به چه سمت و سویی حرکت کنیم و... محورهایی است که در پنجمین همایش قرآن و عترت و سلامت مورد بررسی و سخنرانی کارشناسان قرار می‌گیرد.
بحرالعلوم گفت: پنجمین همایش قرآن و عترت و سلامت روزهای 5 و 6 بهمن‌ماه سال جاری در دانشکده علوم پزشکی کاشان برگزار خواهد شد».

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تنها یک خبر را با عنوان «پیام سپاس همسر زنده‌یاد علیرضا تلیانی» در رابطه با فوت ناگهانی مرحوم تلیانی،‌ دبیر گروه دین و اندیشه این خبرگزاری منتشر کرده است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «شفاف‌سازی در عملکرد مالی سازمان اوقاف» را شامل می‌شود،‌مربوط به روز 17 دی‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.

ایرنا

سه خبر از دوازده خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی که تا این ساعت بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند با عناوین «پخش مستند سعادتمندان از شبکه قرآن»، «دستورالعمل تخصیص اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شد» و «ثبت نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تمدید شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی دیگر منتشر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

هیچکدام از دو خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که تا این لحظه و با عناوین « حدیث امام صادق (ع) درباره فرزندان» و «زندگی‌نامه شهید حسن ‌ابوبكر» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت دو خبر را با عناوین «زندگی ام در سایه لطف و تفضل خدای متعال و برکات قرآن کریم بوده است» و « زمان ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تمدید شد» بر روی خروجی خود منتشر کرده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «کیفیت فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارتقا یابد» را شامل می‌شود مربوط به روز پنجم دی‌ماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.

ایبنا

دو خبر از چهار خبری که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و علوم قرآنی خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده است، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و دو خبر دیگر نیز در دیگر حوزه های معارفی منتشر شده‌اند.
«مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن کریم تمدید شد» و «دیدگاه‌ معتدل و اصلاحی جایگزین دیدگاه‌ رادیکال و افراطی در تفسیر قرآن» عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایبنا را تشکیل می‌دهند.
همچنین، ««بشنو ز علی(ع)»؛ روایتی منظوم از احادیث علوی» و «دو هزار نسخه نفیس از آثار «فيض کاشانی» در کتابخانه آستان قدس» نیز عناوین دو خبر دیگر این خبرگزاری هستند که در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.

میزان

«کسی که حرمت خدایی دارد» عنوان تنها خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان است که تا این ساعت بر روی خروجی این صفحه منعکس شده و مربوط به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه بحث احترام به بزرگسالان و پیرمردان است.

کیهان

روزنامه کیهان نیز طی امروز اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «نقش بصیرت در شکوفایی یا اضمحلال تمدن‌ها» (با استناد به آیات قرآن کریم) به قلم فرزاد جلال‌وند در صفحه معارف خود کرده که در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: « بصیرت، بینایی خاصی است که به انسان این توانایی را می‌بخشد تا پدیده‌های جهانی و جامعه را تحلیل و تبیین درست بکند. بصیرت و بینایی همانند شنوایی و خردورزی،‌ با دیدن و شنیدن و عقل و قلب داشتن تفاوت دارد. از این رو خداوند در آیاتی از قرآن از انسان‌هایی حکایت می‌کند که چشم دارند ولی از بینایی برخوردار نمی‌باشند، یا آنکه گوش دارند،‌ ولی بهره‌ای از شنوایی نبرده‌اند و یا عقل دارند، ولی خردمند و خردورز نیستند و نمی‌توانند مسائل را در کنار هم قرار دهند و به یک تحلیل کلی و جامع از موضوع برسند و دارای درک و فهم نیستند. (اعراف، آیات 179 و 195 و 198)
انسان بصیر و بینا کسی است که از همه منابع و ابزارهای شناختی تحت حاکمیت خرد بهره می‌گیرد و امور و مسائل هستی و جامعه را در کنار هم می‌گذارد و با نگرش فلسفی و عقلانی، تحلیل و تبیین راست و درستی از آن ارائه داده و حکیمانه توصیه‌هایی را به خود و دیگران می‌کند و از توصیه‌ها درست بهره می‌برد. از این روست که توانایی و قدرت تشخیص حق از باطل را می‌یابد و می‌تواند در هنگام فتنه‌ها و آمیخته شدن حق و باطل،‌ به فرقان و جداسازی بپردازد و از تردید و دودلی بیرون آید و مسیر حق را بشناسد و بپیماید.
انسان بصیر به یک معنا انسانی فلسفی و خردورز و حکیم و فرزانه است؛‌ زیرا درک کلیات و کنار هم گذاشتن جزئیات و جدا کردن مصادیق فریب و نیرنگ و باطل، از غیر آنها، نیازمند یک کلی‌نگری و قرار گرفتن در فرازی برتر و بالاتر از جزئیات است. این گونه است که در میدان فتنه و جنگ، در یک بلندی قرار دارد که می‌تواند از آنجا جزئیات را کنار هم بگذارد و طرح کلی به دست آورد و موقعیت خود را به درستی بشناسد و راه رهایی را بیابد و بر موقعیت مسلط شود. او از این توانایی برخوردار است که قطعات یک جورچین را در کنار هم بگذارد و تصویری روشن ارائه دهد.
بر این اساس خداوند انسان‌های بصیر را انسان‌های حکیم، خردورز و اولوا الالباب و دارندگان خرد معرفی می‌کند که توانایی دیدن باطن چیزها را دارند و می‌توانند از ظواهر بگذرند و به حقایق ورای این ظواهر دست یابند. در حالی که فاقدان بینایی و بصیرت، با آنکه همه ابزارها و منابع شناختی را در اختیار دارند، نمی‌توانند به این تحلیل و تبیین راست و درست برسند. لذا با چشم خویش نمی‌توانند راه را از چاه بازشناسند و با آنکه از توانایی دیدن و نظر کردن برخوردار هستند ولی توانایی بینایی را ندارند». (یونس، آیه 67؛ هود، آیه 20)

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد