Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:13:48 GMT

شکایت از گوگل به خاطر تبعیض علیه مردان سفیدپوست

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۳۳۶۸

نویسنده یک یادداشت اعتراضی جنجالی علیه گوگل در ماه آگوست، این شرکت را به علت تبعیض قائل شدن بر ضد مردان سفیدپوست محافظه کار مورد پیگرد قضایی قرار داده است.

به گزارش فارس به نقل از ورج، جیمز دامور مدعی است که گوگل علیه مردان سفیدپوست به طور عمدی تبعیض اعمال می کند و لذا باید مجازات شود.

وی که یک مهندس است پس از انتشار یک نامه سرگشاده طولانی از گوگل اخراج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه وی مزایای اجرای برنامه تنوع جنسیتی و نژادی در گوگل زیر سوال رفته بود. 

دامور در نامه خود را به طور گسترده در گوگل پخش کرده بود و همین امر باعث جنجال گسترده ای در این شرکت شد و به اخراج وی انجامید. این مهندس از اینکه به علت اظهار نظرش در گوگل اخراج شده نیز اظهارنارضایتی کرده و آن را مغایر با عدالت اجتماعی دانسته است.

شکایت دامور تقدیم دادگاهی در سانتاکلارای کالیفرنیا شده و وی از دیگر همفکران خود نیز خواسته تا علیه گوگل شکایت کنند.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد

قوه قضاییه اعلام کرد که امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقام‌های دولتی همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که در پی انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در فضای مجازی و ادعای ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی لازم به توضیح است که اظهار به معنای اطلاع مطلبی به فرد دیگر است. در سال‌های اخیر برخی افراد به‌منظور ارسال و رساندن درخواست‌های شخصی خود به مقامات دولتی به جای مراجعه به روابط عمومی‌ها و ثبت نامه اداری، اقدام به ارسال اظهارنامه کرده‌اند.

با الکترونیکی شدن فرایند ارسال اظهارنامه این موضوع نیز افزایش یافته است و بعضا افراد در قالب ارسال اظهارنامه به مسئولان دولتی، درخواست شخصی خود را مطرح می‌کنند. ارسال درخواست‌های شخصی به مقامات دولتی، فرایند حقوقی محسوب نمی‌شود و باید از طریق روابط عمومی دستگاه انجام شود. همچنین دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی موضوع جدیدی نیست و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا بوده است. کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سالانه 12 میلیون شکایت به دادگاه های کشور می رسد سخنگوی قوه قضاییه: رییس قوه قضاییه بنای شکایت شخصی نداشته و ندارد/ خبر فیلتر اینستاگرام صحت ندارد

دیگر خبرها

  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • سپاهان دوباره به خاطر هوادارانش جریمه شد
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند