Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@07:12:58 GMT

غرویان: اساس انقلاب ما، اعتدال گرایی بود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۳۷۶۲

غرویان: اساس انقلاب ما، اعتدال گرایی بود

مدرس حوزه علمیه قم گفت: اساس اندیشه سیاسی ما در انقلاب، اعتدال بوده است و شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی نشان دهنده همین اندیشه در انقلاب اسلامی است.

به گزارش صدای ایران ، آیت الله محسن غرویان طی سخنانی در نشست تخصصی فرهنگ و دین باوری که در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، با بیان اینکه هاشمی را با اعتدال می شناسیم، گفت: او متفکر اعتدالی بود و عده‌ای برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی شان حتی معنای اعتدال را تحریف می کنند و این به نظرم ظلم و جفا در حق این واژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مفهوم اعتدال در حوزه علوم انسانی مطرح است و نباید آن را منحرف کرد. اعتدال در مسائل فقهی که مشتمل بر عبادیات است، مصادیق فراوان دارد. از جمله احتیاطی که در عبادیات مطرح می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: راه رسیدن به وحدت و انسجام در کشور اعتدال است و جز با پی گرفتن این راه نمی توان در کشور وحدت و انسجام ایجاد کرد.
غرویان با بیان اینکه اساس اندیشه سیاسی ما در انقلاب، اعتدال بوده است و شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی نشان دهنده همین اندیشه در انقلاب اسلامی است، گفت: اعتدال در زمینه های مختلف کلامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمونه های فراوان دارد و هرچه ما در مکاتب فکری جهان امروز بیشتر مطالعه کنیم اندیشه اعتدال برای مان معنادارتر می شود.
وی افزود: مشکلی که ما در جامعه مان داریم این است که سعه علمی کم است و مسئولان چندان از اندیشه های مختلفی که در موضوعات گوناگون وجود دارد، اطلاعی ندارند. وقتی مکاتب و اندیشه های مختلف را بخوانیم می بینیم که دیگر نمی‌توان دیدگاه واحدی در موضوعاتی چون انسان شناسی و نیازهای انسانی داشت و باید یک کثرت پذیری را قبول کرد و حالتی که انسان بگوید فقط من می فهم و من می دانم دیگر کنار خواهد رفت و اعتدال مان بیشتر می‌شود و جزم گرایی کاهش می‌یابد.


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در "همایش خدا قوت کارگر" در چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت  "هفته ملی کار و کارگر" توجه به باید‌های اخلاقی و ایمانی کارگران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: البته مشکلات جامعه کارگری در نشست‌های مختلف بیان و ارائه شده است و باید عرصه کارگری و کارفرمایی مجاهدانه تلاش و با جهاد و مجاهدت، آخرت خود را آباد کنند.

نکونام اظهار داشت: جامعه کار و کارگر در روزگار کنونی همان جهاد در راه خداوند است که کشور را به سمت‌وسوی ظهور نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

امام جمعه شهرکرد به حرکت اخیر دانشجویان جهان در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان‌دهنده حاکم شدن نگاه سیاسی در این مجموعه‌ها است، دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا سیاسی نبودند، اما امروز معارف اسلام و انقلاب اسلامی ایران در این دانشگاه‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران در ۴۵ سال قبل از سوی امام خمینی (ره) افزود: اکنون صدور انقلاب اسلامی ایران به درون آمریکا از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • معلمِ متفکر