Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@00:18:37 GMT

چین و فرانسه 20 توافقنامه امضا کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۴۸۴۷

چین و فرانسه 20 توافقنامه امضا کردند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛ از جمله این توافقنامه ها می توان به اسناد و قراردادهایی اشاره کرد که زمینه هایی چون هوا و فضا، انرژی هسته ای، بهداشت و اقتصاد را در بر می گیرد.
چین و فرانسه در زمینه های مختلف هوا و فضا، هواپیما ، فن آوری های ریلی و قطارهای تندرو با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند و انتظار می رود تبادلات آنها به دنبال سفر مکرون افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر آمار نشان می دهد که چین دارای یک مازاد تجاری 36 میلیارد دلاری است که در جریان سفر مکرون به این موضوع اشاره شده است.
با این وصف رسانه های گروهی چین گزارش کرده اند که اگر فرانسه می خواهد این کسری تجاری برطرف شود باید قدرت و قابلیت های خود را افزایش دهد.
در باره اینکه ارزش توافقنامه ها چقدر است گزارشی منتشر نشده اما روزنامه چاینا دیلی ارزش آن را میلیاردها دلار اعلام کرده و افزوده است دومین اقتصاد بزرگ و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان در حال همکاری در زمینه های مختلف هستند.
گزارش روزنامه حاکی است که دو کشور در زمینه مقابله با یکجانبه گرایی تجاری، مقابله با تحولات اقلیمی، راه ابریشم و طرح های ریلی و دریایی و زمینی با یکدیگر گفت و گو کرده اند.
'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه روز گذشته سفر سه روزه خود به چین را با بازدید از شهر تاریخی 'شی آن' در شمال غربی چین، نقطه آغازین جاده ابریشم آغاز کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «شی جین‌پینگ» رهبر چین گفت که پکن به همراه فرانسه و دیگر شرکایش قصد دارد به دنبال راهی برای حل‌وفصل درگیری در اوکراین باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد، شی که یکشنبه به فرانسه رسید و قرار است تا چهارشنبه آنجا بماند، در یادداشتی که در روزنامه فیگارو منتشر شده، گفت: ما امیدواریم که صلح و ثبات به زودی به اروپا بازدگردد و قصد داریم با فرانسه و کل جامعه بین‌المللی همکاری کنیم تا راهی برای حل‌وفصل این بحران بیابیم.

رهبر چین همچنین خاطرنشان کرد که او بارها خواستار پیروی از اهداف و اصول منشور سازمان ملل، احترام به استقلال و تمامیت ارضی تمامی کشورها و در نظر داشتن منافع امنیتی مشروع تمامی شرکا شده است و به غیرقابل‌قبول بودن استفاده از تسلیحات هسته‌ای اشاره کرده است.

شی از ۵ تا ۱۰ مه (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) به دعوت رهبران فرانسه، صربستان و لهستان به این کشورها سفر کرده است. اولین سفر او به اروپا در نزدیک به پنج سال گذشته در شرایطی انجام شده است که اتحادیه اروپا در حال افزایش فشارها بر پکن به دلیل حمایت‌های آن از روسیه و همکاری با آن است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903373

دیگر خبرها

  • مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • گزارش زنده: پاری سن ژرمن ۰-۰ دورتموند
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است