Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@07:21:46 GMT

تیر پرّانی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۴۸۶۹

تیر پرّانی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

به گزارش جهان نيوز، دوازدهیمن سالگرد شهادت فرمانده دلیر سپاه بهانه‌ای شد تا در این گزارش به مرور برخی از اقدامات فرمانده شهید نیروی هوایی سپاه بپردازیم.

بی شک نام احمد کاظمی همانگونه که در زمان جنگ رعشه بر اندام بعثی‌ها انداخته بود پس از جنگ نیز کابوسی برای صهیونیست‌ها بشمار میرفت.

سردار احمد کاظمی به گفته فرمانده وقت سپاه یکی از چهار فرمانده لشگری بود که هیچکس توان مقابله با آن را نداشت و یا به گفته سرلشکر قاسم سلیمانی، اگر حاج احمد در جلسه‌ای برای عملیات حضور نداشت آن جلسه ناقص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون درمورد دلاوری‌ها و رشادت‌های سردار کاظمی در جنگ تحمیلی و پیروزی‌های لشکر 8 نجف مطالب زیادی منتشر شده لذا در این گزارش بنا داریم به دستاورد بزرگی که به همت 2 فرمانده سپاه که آرزویشان نابودی اسرائیل بود، بپردازیم.

سردار کاظمی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در سال 1379 به مدت پنج سال بعنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

حاج‌ احمد این بار نیز در مسئولیت خود توانست اقدامات بسیار مهم و راهبردی در جهت بالا بردن توان و ارتقاء ساختار و سازماندهی هوایی و موشکی سپاه انجام دهد و بر ارتقاء کمی و کیفی آن بیفزاید.

در زمان فرماندهی کاظمی در نیروی هوایی برای اولین بار این نیرو به هواپیمای جنگنده سوخو تجهیز شد و همچنین با خرید هلی‌کوپترهای mi 17 سازمان هلی‌کوپتری نیرو را سازماندهی کرد. 

اما آنچه که باعث شد نام‌هایی چون سرداران احمد کاظمی و حسن طهرانی‌مقدم کابوس روز و شب صهیونیست‌ها شود، موشک بالستیک شهاب3 بود.

این موشک بسیار مهم با تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم و همراهی‌های شهید کاظمی در اوایل دهه 80 به صورت رسمی وارد سازمان رزم نیروی هوایی سپاه شد.

تجهیز شدن نیروی هوایی سپاه به موشکی با برد حدود 1200 کیلومتری با فرماندهی سردار احمد کاظمی قطعا خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده بود. این در حالی است که کمترین فاصله سرزمین‌های اشغالی تا مرزهای غربی ایران حدود 1100 کیلومتر است.

موشک شهاب3 در راستای پیشرفت و توسعه شهاب‌های 1 و 2 تولید شد اما با برد و سیستم هدایت پیشرفته‌تر.
شهاب 3 با سوخت مایع قابلیت حمل کلاهک‌های مختلفی از جمله کلاهک بارانی را نیز دارد.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد استکی، ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان این هفته اظهار کرد: دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ ماه حضرت امام (ره) فرمان تشکیل سپاه را صادر کردند، سپاه پاسداران مولود مردمی انقلاب است، بعد از پیروزی انقلاب با توجه به توطئه‌های دشمنان امام خمینی تدبیر فرمودند و فرمان تشکیل سپاه را صادر کردند و در سال ۱۳۶۴ همزمان با دوران دفاع مقدس حضرت امام (ره) سپاه را به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی تجهیز کردند و در سال ۱۳۶۹ مقام معظم رهبری فرمان تشکیل نیروی مقاومت و بسیج را صادر کردند.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۵ نیرو برای مأموریت‌های ابلاغی آماده شد، فلسفه وجودی سپاه از عنوان این نیرو مشخص است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه می‌فرمایند سپاه یک نهاد انقلابی، جهادی، مردمی و مبتنی بر معنویت است و پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه پاسداری از انقلابی دارند که شهدای زیادی تقدیم آن شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت‌های مختلفی را در طول ۴۵ سال گذشته انجام داده است، نیروی زمین سپاه در دوران دفاع مقدس در همه صحنه‌ها حاضر شد و همچنین نیروی مقاومت بسیج مردم را برای کمک به نیروهای مسلح آماده کرد.

سردار استکی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه وظیفه صیانت دریایی را در خلیج فارس بر عهده گرفت و در این راستا شاهد بودیم نیروی‌های مسلح انگلیس و آمریکایی که قصد تعرض به حریم جمهوری اسلامی را داشتند توسط نیروی دریایی سپاه به اسارت گرفته شدند، بعد از آن استکبار جهانی در برحه‌های مختلف شکست‌های متعددی را از ایران متحمل شد. شکست نیروهای آمریکایی در طبس، شکست و تخریب آمریکا در تسخیر لانه جاسوسی از جمله تخریب هیمنه استکبار جهانی در روزهای اوایل انقلاب اسلامی است.

وی گفت: نیروی قدس سپاه با تشکیل جبهه مقاومت توسط شهدایی ماند حاج قاسم سلیمانی، سردار زاهدی، سردار حجازی موجب شد موضوع فلسطین از مسیر فراموشی نجات دهد و لبنان را از زیر چکمه‌های صهیونیستی آزاد کردند، جبهه مقاومت توانست مقابل استکبار جهانی که سعی در ایجاد خاورمیانه جدید داشت و همچنین گروهک تروریست داعش بایستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در طی ماه‌های گذشته سه شکست بزرگ را متحمل شد، ابتدا در عملیات طوفان الاقصی، در ادامه با جنایت علیه مردم غزه و عملیات وعده صادق شکست بزرگی را متحمل شد و به اهداف خود دست نیافت.

سردار استکی در خصوص حوادث صبح امروز در اصفهان اظهار کرد: حادثه صبح امروز در اصفهان جز یک عملیات روانی بیش نیست، همان طوری که ارشد نظامی اجا در استان اصفهان خبر دادند صبح امروز ریزپرنده‌های دشمن مورد هدف قرار داده شد و دشمن برای جبران این تحقیر، دست به عملیات روانی زده است ملت انقلابی در رابطه باید هشیار باشد.

کد خبر 6082552

دیگر خبرها

  • حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست
  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟
  • امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم
  • قزوین به داشتن فرزند برومندی به نام سردار حاجی زاده افتخار می‌کند
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • سردار پورجمشیدیان: با متجاوز به خاک ایران مماشات نخواهیم کرد
  • کدام فرماندهان بلندپایه سپاه و ارتش در اولین رژه نظامی بعد از حمله به اسرائیل حضور داشتند؟ +تصاویر
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!