Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بخشش با بیان اینکه با صرف هزینه 4 میلیارد تومانی در سال جمعیت ناشنوایان کشور را کاهش می دهد، گفت: بخش‌های مشاوره ژنتیک ناشنوایی در مراکز 11 گانه بنیاد بخشش راه اندازی می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد بخشش، محمد اجل‌لوئیان در نشست مشترک مدیران هیأت امناء صرفه جویی ارزی و تعدادی از اعضا هیأت امناء 'بنیاد بخشش' که به منظور هم افزایی بین مدیران مرتبط با کاشت حلزونی کشور برگزار شد، افزود: با هزینه‌ای معادل 4 میلیارد تومان، سالانه 10 درصد از جمعیت یک هزار نفری متولدین ناشنوای کشور کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این کار حرکت بسیار ارزشمندی است که در صورت استمرار می‌تواند ظرف 10 سال تولد کودک ناشنوا را تقریباً به 100 نفر در سال تقلیل دهد.

** آمار ناشنوایی در جهان رو به افزایش است
محمد فرهادی رئیس مرکز کاشت حلزونی بیمارستان رسول اکرم (ص) و رئیس هیأت امناء 'بخشش' با ذکر آماری از افراد ناشنوا و تعداد افراد کاشت حلزونی در جهان و ایران، اظهار داشت: اولین عمل جراحی کاشت حلزونی در دنیا در سال 1961 و اولین عمل جراحی کاشت در ایران در سال 1370 انجام شد.
وی افزود: متأسفانه آمار ناشنوایی در جهان روبه افزایش است و بیشترین آمار ناشنوایی ژنتیک در کشور مربوط به جنوب و جنوب غرب کشوراست.
رئیس هیأت امناء بخشش، تعداد افراد کاشت شده در جهان را حدود 400 هزار نفر عنوان و افزود: در ایران 9027 نفر عمل کاشت را انجام داده اند و بهترین زمان مطلوب برای کاشت را بین 1تا 5 سالگی عنوان کرد.
وزیر سابق علوم با بیان این که درسال جاری یک جوان کاشت حلزونی شده توانست رتبه 56 رشته دندانپزشکی را کسب نماید، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این نوع معلولیت سلامت کامل پس از انجام کاشت حلزونی است و به همین دلیل تلاش در جهت رفع این معضل در جامعه یکی از امور مهم، تأثیر گذار و خداپسندانه است.

** 50 درصد از بودجه 40 میلیارد تومانی کاشت حلزونی تخصیص داده شده است
رئیس هیأت امناء صرفه جویی ارزی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هیأت امناء اظهار داشت، بودجه مصوب برای امر کاشت حلزونی 40 میلیارد تومان بوده که فعلا 50 درصد آن تخصیص داده شده است.
حسین قریب از مذاکره هیأت امناء با یکی از شرکت‌های تأمین کننده پروتز خبر داد و گفت: بزودی در نشستی با مدیران هیأت امناء صرفه جویی ارزی مشکلات موجود و تأخیر در ورود پروتز را با روش فاینانس حل کنیم.
وی صرفه جویی ارزی همچنین مذاکرات با وزیربهداشت و درمان را در جهت تسریع در واردات پروتز کاشت و رفع موانع موجود را مثبت و راهگشا برشمرد و افزود: امیدواریم با همکاری بنیاد بخشش مشکلات پس از کاشت خانواده‌های نیازمند نیز همچون گذشته برطرف شود.
در ادامه نوروزی، عضو هیأت مدیره 'بخشش' و دکتر اجل‌لوئیان، مدیر عامل 'بخشش' نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله ‌این مجموعه نوپا از عزم جدی هیأت امناء و هیأت مدیره 'بخشش' در توسعه حمایت‌های کاشت و پس از کاشت، ورود 'بخشش' به موضوع پیشگیری و ایجاد بخش‌های مشاوره ژنتیک ناشنوایی در مراکز 11 گانه با همکاری مدیران مراکز کاشت حلزونی در سراسر کشور را از موارد مهم و کلیدی فعالیت‌های 'بخشش' دانست.
بنیاد'بخشش' با هدف حمایت مالی و درمانی و معنوی از بیماران نیازمند مبتلا به کم شنوایی و ناشنوایی و کمک در تهیه دارو، تجهیزات و پروتزهای کاشت حلزونی فعالیت می کند.
اجتمام**1193*1724*3377
تنظیم: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از رشد ۳۵ درصدی آموزش مهارت‌افزایی و ۴۰ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی بیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سراسر استان کردستان ظرفیت و سرمایه است، اظهار داشت: کردستان صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار کشور را به نام خود ثبت کرده و نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول تاریخ غیر قابل انکار است.

وی وجود نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: معرفی درست پتانسیل‌های این استان وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، استانی که بیش از 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده آنچنان که باید و شاید حق واقعی این دیار ادا نشده است.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به آیین‌های جذاب و چشم‌نواز طبیعی در استان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های کردستان برجسته و از تمام ظرفیت‌ها که ریشه در فرهنگ استان دارد، استفاده می‌شود. 

وی با تبریک هفه کار و کارگر افزود: در شرایطی که دشمن تمام تلاش و تمرکز خود را بر تضعیف حوزه اقتصادی و تعطیلی واحدها به‌کار گرفته است، کارگران به عنوان مجاهدان عرصه اقتصادی مجاهدانه و شجاعانه پای کار هستند.

عظیمی بیان کرد: هر چقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم‌ به ویژه کارگران در عرصه‌های مختلف فراهم شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی از رشد 35 درصدی در حوزه آموزش مهارت‌ها و 40 درصد در بخش سنجش مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای این سازمان خبر داد و اظهار کرد: رشد 1040 درصدی در امر آموزش یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند به عنوان الگوی موفق معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی در کشور 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی درباره مشکلات کارگران اظهار کرد: بیش از چند دهه اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای مصوب و یکی از بندهای قابل توجه، دولت مکلف شده که بخشی از اعتبارات عمرانی‌ تحت تملک دارایی که در سال توزیع می‌شود، را صرف آموزش مهارت کارگران کنند.

عظیمی تاکید کرد: انتظار می‌رود استاندار کردستان نیز دستور داده که این قانون در استان اجرا و به خدمات بیمه‌ای پیوست دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد