Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود ممنوعیت فروش ذغال تاغ، این محصول به راحتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد و بحث ممنوعیت آنها تنها در حد شعار باقی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، درخت تاغ برای تثبیت خاک‌های شنی و بیابان‌زدایی بسیار موثر است، به جهت بروز ریزگردها حساسیت در ارتباط با نگهداری این درخت در کشور افزایش پیدا کرده و حتی برداشت این درخت بدون مجوز هم ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چند سالی است که بحث فروش ذغال در کشور رونق گرفته و به تبع آن برای قاچاق چوب در کشور هم افزایش پیدا کرده است.

متولیان محیط زیست، قاچاق کالا و منابع طبیعی حساسیت ویژه‌ای برای حفظ گونه‌های جنگلی به ویژه درخت تاغ در برنامه کاری قرار داده و برداشت این درخت و تبدیل آن به ذغال را ممنوع اعلام کردند.

در همین ارتباط علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از ممنوعیت عرضه و تولید ذغال تاغ در مازندران خبر داد.

این اظهارات پیرفلک در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر به راحتی این کالای ممنوعه در بازار و مراکز عرضه مواد دخانی در دسترس قرار دارد و قیمت 14 تا 15 هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

با توجه به نوع پوشش گیاهی این درخت در استان‌های سمنان و خراسان، به نظر می‌رسد که متولیان این استان‌ها باید حساسیت بیشتری در ارتباط با کنترل و تبدیل این درختان به ذغال داشته باشند.

اما آنچه در حال حاضر در استان مشاهده می‌شود، عرضه هماهنگ شده در مراکز صنفی و به احتمال بسیار زیاد قاچاق حجم انبوهی از این کالای ممنوعه به استان است.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: همزمان با ایام پایانی فروردین ماه سال جدید طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان کرمان، در مجموع ۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آن‌ها انواع کالای قاچاق، شامل: فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالا‌های اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیاردو ۵۳۱ میلیون ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص، ۱۱۹ فقره پرونده برای ۱۲۴ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالا‌ها را داشتند، تشکیل و تحویل مراجع قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)
  • شرایط جدید در نحوه خرید مردم توسط کالابرگ الکترونیکی
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • كشف بيش از يک ميليارد كالای قاچاق در كاشمر
  • خرید نهال گردو ژنوتیپ با تخفیف ویژه و مشاوره پس از فروش