Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم روستای ایدنک در دیدار صمیمی با مسئولان شهرستان لنده و امور آب منطقه ای به شیوه ای مسالمت آمیز مطالبات و درخواست های قانونی خود را مطرح و خواستار پیگیری حقیقی و حقوقی این درخواست ها از سوی مسئولان شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، یکی از بهترین و موثر ترین شیوه های بیان مطالبات مردم دیدارهای عمومی در قالب نشست صمیمی مردم و مسئولان است که این شیوه به تبع بهترین روش برای جلوگیری از هرج ومرج ها و کشاندن اعتراضات به قلب خیابان ها و در نتیجه سوء استفاده دیگران از این مطالبه گری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

شورای اسلامی و دهیاری روستای ایدنک در اقدامی زیبا و قابل تحسین با دعوت از مسئولان ارشد شهرستان لنده، کارشناسان سازمان آب منطقه ای استان و تمام کشاورزان و مردم این روستا در مسجد صاحب الزمان(عج)روستای ایدنک در فضای کاملاً صمیمی به بیان انتقادات، اعترضات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

در ابتدای این نشست صمیمی سید حسین آذربخش عضوشورای اسلامی روستای ایدنک به نمایندگی از طرف این شورا ضمن قدردانی از حضور مردم و مسئولان گفت: حضور مسئولان در بین مردم باعث دلگرمی مردم و مسئولان خواهد شد چرا که در فضای صمیمی و فارغ از هرگونه مسئله ای هم مردم انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه خواهند کرد و هم مسئولان با پاسخ های کارشناسی شده خود مردم را قانع خواهند کرد.

 

 

 

عضوشورای اسلامی روستای ایدنک تصریح کرد: چند سالی است شاهد صدور اخطار های پی در پی و ممانعت اداره آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد از کاشت برنج در حاشیه رودخانه مارون در روستای ایدنک هستیم که بخش اعظمی از تولید برنج شهرستان لنده و سایر شهرستان های همجوار از این روستا در راستای شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تولید می شود.

 

 

وی تاکیدکرد: وصف ایثارگری های این روستا را می توان از تقدیم 15شهید گلگون کفن، 114جانباز و صدها رزمنده دفاع مقدسی یاد کرد که امروز تنها منبع درآمدشان همین زمین های کشاورزی است که در راستای تحقق شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر پایه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال استوار مانده است.

آذربخش اظهارکرد: لازم است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصادمقاومتی است با مقاومت مسئولان جهت تولید و اشتغال مردم مواجه نشویم وبگذاریم تا مردم در سایه وحدت و همدلی به ملت خویش خدمت کنند.

نماینده شورا و دهیاری روستای ایدنک خاطرنشان کرد: همه ما به خوبی می دانیم که یکی از محصولات استراتژیک درکشور بعد از گندم، برنج است و روستای ایدنک با داشتن زمین های حاصلخیز به نگینی برای تولید ملی، اشتغال، کشاورزی، اقتصاد و گردشگری شهرستان لنده تبدیل شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: هم افزایی و هم اندیشی مردم و مسئولان در جهت رفع مشکلات می تواند خنثی کننده توطئه های دشمنانی باشد که برای لحظه لحظه غفلت ما به کمین نشسته اند و ما با بصیریت و هوشیاری خود باید این توطئه ها را با رفع مشکلات مردم دفع کنیم.

 

 

در ادامه نیز مجری برنامه با بیان شعری زیبا با کنایه مسئولان آنان را به رفع مشکلات مردم توصیه کرد و در ادامه از جواد رفیعی از کشاورزان و حقوق دانان رشته قضاوت دعوت کرد که وی در ابتدای حضور به نمایندگی از طرف خود و مردم از حضور مسئولان قدردانی کرد.

 

 

محمدجواد رفیعی در ادامه گفت: اگر بخواهیم گذری کوتاه به سبقه تاریخی کشاورزی در روستای ایدنک بیاندازیم همین بس که تاریخ و تمدن مدنیت این روستا به بیش از300سال می رسد که گواه روشن این ادعا همین پاریاب ها و همجواری با رود خانه مارون است.

این کشاورز ایدنکی تصریح کرد: بیش از 170خانوار در روستای ایدنک بعد از سیلاب سال 65 از این روستا مهاجرت کرده و به شهرلنده، دهدشت و یاسوج پناهنده شده اند.

 

 

وی تاکیدکرد: بیش از یکصد نامه به دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور و استان، وزارت نیرو، سازمان آب منطقه ای، استانداری، فرمانداری های کهگیلویه و لنده، بخشداری لنده، مرکزی دهدشت و سایر ادارات و نهادهای حقیقی و حقوقی به جهت دفاع از حق مردم روستای ایدنک و ممانعت آب منطقه ای از کاشت برنج در حاشیه رودخانه مارون ارسال شده است و در حال پیگیری است.

 

 

نماینده حقوقی مردم در بحث مشکلات تصرف زمین های کشاورزی روستای ایدنک تصریح کرد: اگر به چهره تک تک مردم روستای ایدنک نگاهی کوتاه بیاندازید سوختگی و سیاهی چهره شان گواه روشنی بر تلاش شبانه روزی آنان در آفتاب سوزان برای کاشت برنج و کسب روزی حلال را نشان خواهد داد که بناید بگذاریم قلبشان همانند چهره شان بسوزد.

وی تاکید کرد: کجای دنیا دیدید همه از آبی که از جوار روستا می گذرد استفاده کنند مگر خود روستانشینانی که در حاشیه رودخانه هستند.

 

 

در ادامه نیز بهمن پوررئیسی ضمن محکومیت قاطع اغتشاشات چندهفته گذشته گفت: بدون شک فضای نقد سازنده با آتش کشیدن پرچم و مساجد و تخریب اموال عمومی کاملا جدا است.

وی افزود: پرچم هویت ما است و هیچ کس از کسانی که اعتراض داشت هرگز پرچم کشورش را نخواهد سوزاند مگر کسانی که فریب دسیسه های شیطانی فتنه گران را خورده باشند.

این کشاورز ایدنکی تصریح کرد: مهمترین تقاضای مردم روستای ایدنک از مسئولان آب منطقه ای رعایت انصاف و عدالت در تقسیم بندی حریم رودخانه باتوجه به وضعیت معیشت مردم است.

پوررئیسی اظهارکرد: مسئولان نباید به دنبال چالش آفرینی در منطقه باشند بلکه باید با اتکا به رضایت مندی مردم تصمیمی بگیرند که مردم چندان متضرر نشوند.

 

 

وی گفت: دستان پینه بسته این مردم گواه سال ها زحمت و تلاش بر روی کشتزارهای برنجی است که با خون دل کاشته شده است.

این فرهنگی بازنشسته در ادامه تاکیدکرد: اگر مسئولان آب منطقه ای در خصوص طرح جمع آوری چاه های موجود در روستای ایدنک پافشاری می کند باید با اتصال خط لوله جدید آب از بستر رودخانه آب کشاورزان را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان به خوبی به فشارهای روحی و روانی که برگرده مردم است آشنا هستند لذا باید تصمیماتی اتخاذ شود که در جهت تسهیل امر ازدواج، معیشت و اشتغال جوانان این روستا باشد نه اینکه عاملی برای بیکاری مردم و جوانان باشد.

پوررئیسی خطاب به  مسئولان گفت: لطفاً نان را از سفره مردم نگیرید و نسبت به مطالبات به حق مردم کمی صبورباشید.

 

 

در ادامه امین کریم پور یکی دیگر از کشاورزان ایدنکی خطاب به مسئولان گفت: تنها پمپاژ آب کشاورزی روستای ایدنک از سال61تا کنون هیچ بازسازی نشده است و نیازمند تعمیرات اساسی است.

وی افزود: سال های سال است که کشاورزان روستای ایدنک از عدم تخصیص اعتبار کافی برای تکمیل استاددره رنج می برند که انتظار است مسئولان قدری بیشتر به فکر کشاورزان و تخریب زمین های کشاورزی آنان باشند.

 

 

این کشاورز ایدنکی تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی تخریب زمین  های کشاورزی در حوزه های پائین دست بحث عدم توجه به بحث آبخیزداری و ساماندهی دره های فصلی است.

 

 

در ادامه این نشست صمیمی حسنعلی حسن پور معاون فرماندار شهرستان لنده گفت: تعین حریم بستر رودخانه یکی از مهمترین شاکله های اساسی برای مقابله با سیلاب است.

وی افزود: اگر مسیر رودخانه ها دست خوش تغییر نباشد نمی تواند گفت سیلاب ها مخرب هستند ولی متاسفانه تخریب مسیر رودخانه ها باعث تشدید خطر سیلاب می شود که خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

 

 

معاون فرماندار شهرستان لنده گفت: باید همه جوانب در خصوص تعین حریم بستر رودخانه رعایت شود تا حق کسی در این بین تضیع نشود.

 

در ادامه این نشست سید عبدالمنان دانشی، ضمن قدردانی از مردم روستای ایدنک گفت: به ازای هر کیلومتر مبلغ 4میلیون و500هزارتومان هزینه برای بررسی و طرح مطالعاتی رودخانه ها صورت می گیرد که تا کنون بیش از 500کیلومتر از بستر رودخانه های استان انجام شده است.

وی افزود: باید به سابقه سیلاب های گذشته گذری کوتاه داشته باشیم تا به اهمیت رعایت حریم رودخانه ها توجه کافی داشته باشیم.

 مدیریت رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه سال 65 سیلاب شدیدی با تغییر مسیر آب رودخانه مارون باعث تخریب پل لنده و منازل مسکونی مردم روستای ایدنک شده است که همین مسئله اهمیت رعایت حریم بستر رودخانه ها را دوچندان کرده است.

وی تاکیدکرد: به منظور جلوگیری از ضرروزیان کشاورزان منطقه نقطه بررسی بستر رودخانه را بر اساس وضعیت 5سال پیش محاسبه کردیم تا کشاورزان کمتری خسارات را ببینند.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی ،قرآن پژوه و فعال رسانه در یادداشتی چنین آورده است: 


بسم الله الرحمن الرحیم 
تجمع گسترده تانک‌ها و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی رفح، حاکی از حمله قریب الوقوع این رژیم سفاک و خونخوار به مردم مظلوم غزه است. 

بیش از ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به پهنة کوچک غزه می‌گذرد و حدود چهل هزار نفر از کودکان و زنان و مردم بی پناه غزه در مظلومانه‌ترین صحنه‌ها به شهادت رسیدند و حدود هشتاد هزار نفر هم زخمی و مجروح و نقص عضو شده اند و بخش اعظم غزه هم با بمباران‌های وسیع به اندازه حجم چندین بمب اتمی طوری تخریب شده است که بر اذعان کارشناسان سازمان ملل بیش از ۱۴ سال آوار برداری آنها بطول می‌انجامد. 

در این مدت تنها نقطه‌ای که تقریباً مصون مانده و بیش از ۵/۱ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده شهر مرزی رفح است و در محاصرة غذایی و دارویی هم هستند و بسیاری از قحطی آب و مواد غذایی خبر می‌دهند که اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد با فاجعه بزرگ انسانی در این شهر روبرو هستیم و لیکن رژیم صهیونیستی ظاهراً تعجیل در نسل کشی مردم باقیمانده غزه دارد و با تجهیزات سنگین نظامی در حال آماده سازی برای حمله ور شدن به رفح با این تراکم جمعیت عظیم است که حتی کوچه‌ها و خیابانهایش هم محل چادر آوارگان است و هرگونه حمله‌ای هزاران نفر را به کشتن می‌دهد. 

متأسفانه در چنین شرایطی کشور‌های عربی و همسایگان اسرائیل نه تنها کمکی به ملت مظلوم غزه نمی‌کنند حتی بی شرمانه در رهگیری موشک‌ها و پهباد‌های ایرانی به سوی اسرائیل با آمریکا و انگلیس و فرانسه سعی در ساقط کردن آنها داشتند گرچه عملیات غرور آفرین دلاور مردان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دل‌های ملت‌های مسلمان و مخصوصاً مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه را شاد کرد و درس بزرگی را به صهیونیست‌ها و حامیانش داد. 
عدم اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه بیش از پیش بی اعتباری این نهاد بین المللی را ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل تابع شورای امنیت هم نیستند و تنها اهرمی که برای متوقف کردن جنگ غزه باقی می‌ماند، همین اعتراضات و مخالفت‌های میلیونی و گسترده مردمی در سرتاسر دنیا و مخصوصاً کشور‌های غربی است. 

خوشبختانه خیزش عجیبی تمامی دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشور‌های اروپایی را در بر گرفته و هزاران دانشجوی دختر و پسر به همراه استادانشان به تحصن‌ها و تجمع‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پرداخته و علیرغم خشونت شدید پلیس و ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری آنها همچنان برخواسته خود که توقف نسل کشی مردم غزه و فلسطین است تأکید دارند و لیکن مسئولان آمریکایی و بعضی دول اروپایی که سرسپردة صهیونیست‌های وحشی هستند، دانشجویان را به یهودی ستیزی متهم می‌کنند‍! معلوم نیست چند هزار نفر دیگر از مردم غزه کشته شوند تا شاید مسئولان آمریکایی به نسل کشی مردم فلسطین اعتراف کنند! ‍ 

عجیب است که مسئولان آمریکایی حاضرند در دفاع از صهیونیست‌ها دانشجویان نخبه شان را هم بکشند چرا که در بام این دانشگاه‌ها تیربار و تک تیرانداز مستقر کرده اند یعنی در حقیقت این صهیونیست‌ها هستند که مسئولان آمریکایی را در چنگ خود دارند و مسئولان آمریکا حاضرند حتی ملت خود را هم فدای اسرائیل کنند‍! 

در چنین شرایطی وظیفه کشور‌ها و ملت‌های اسلامی بسیار سنگین است و دولت و ملت ایران هم همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمادگی خود را عملاً ابزار کرده است و عملیات «وعدة صادق» نیز جلوه‌ای از همین حمایت بود. 

در این وضعیت، حرکت مسئولان داخل کشور باید هماهنگ با سیاست خارجی کشور بوده و توجه اصلی به سوی جنایات رژیم صهیونیستی، معطوف باشد و از سوژه آفرینی در داخل پرهیز شود چرا که دشمنان با ابزار‌های تبلیغاتی شان مترصدند تا با کمترین رخداد‌ها و سوء عملکرد‌ها اذهان جهانیان را به سوی جمهوری اسلامی ایران بچرخانند. 

مرتضی نجفی قدسی

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد