Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان کشور که در زمینه ناوبری و تحلیل سیستمهای فضایی فعالیت می کند و از سال ۹۴ در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مستقر است در این چند سال توانمندی ساخت، مدل سازی و راه اندازی انواع سامانه های ناوبری را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوانان توانمند و نخبگان ایرانی که به همت شرکت تحلیل گر هدایت سامانه گرد هم جمع شدند و ما می توانیم را در ایران به منصه ظهور رساندند و با استفاده از غیرت و توان خود اقدام به طراحی سامانه موقعیت یاب با استفاده از ستارگان کردند و در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی رسیدند.
سیدجواد طالبیان مدیر عامل این شرکت نیز با اشاره به کادر مجرب و نخبه کشور که در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، می گوید: ما توانستیم با تکیه بر داشته ها و فکر جوانان ایرانی پا به عرصه سخت و پیچیده طراحی و ساخت سامانه های ناوبری سماوی برای تعیین موقیعت و وضعیت برای وسیله متحرک بگذاریم و در این زمینه الگوریتم هدایت انواع پرنده ها را طراحی کنیم.
طراحی سامانه موقعیت یاب جهانی با استفاده از روش رادیو نرم افزاری، طراحی و ساخت اتوپایلوت و طراحی شبیه ساز شش درجه آزادی اجسام پرنده نیز از دیگر محصولاتی است که در این شرکت طراحی و تولید شده است.
البته جوانان خوش فکر ایرانی به همین تولیدات بسنده نکرده اند و الگوریتم هدایت پرنده‌های زمین به هوا، پرنده‌های بالستیک و پرنده‌های سطح به سطح را طراحی کردند که با توجه به اینکه وسایل پرنده کاربردهای گسترده ای در زمینه های نظامی و تجاری دارند . این وسایل قادر به انجام ماموریت های پروازی متنوعی هستند و در کشور کاربردهای مختلفی دارند.
202

طراحی ساخت سامانه ناوبری سماوی تعیین موقعیت وسایل متحرک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،سه دانش آموزان نیشابوری در اقدامی زیبا و ابتکاری ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک برنامه درسی و علمی طراحی و اجرا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در جلسه‌ای که به منظورقدردانی از این دانش آموزان مبتکر برگزار شده بود، گفت: جای بسی خوشحالی است که فعالیت‌ها و اقدامات خدمتگزاران سازمان آتش نشانی مورد توجه و عنایت دانش آموزان و آینده سازان شهر عزیزمان نیشابور بوده و در راستای تکالیف درسی و علمی خودشان به این سازمان هم توجهی ویژه داشته اند.

ابوالفضل اسدی افزود: قطعا برای طرح‌های بعدی و کاملتر این عزیزان و سایر دانش آموزان مدارس نیشابور آماده حمایت و پشتیبانی کامل هستیم و این بهترین مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان جهت ایده پردازی‌های بزرگتر و توجه به سازمان آتش نشانی در همه ابعاد است.

وی گفت: دانش آموزان آرتین بکاییان و امیر رضا عمارلو از آموزشگاه امام حسین (ع) و آنیتا زرگرانی از آموزشگاه پدران آسمانی، سه دانش آموز خوش ذوق پایه هفتم هستند که ماکت خودرو عملیاتی آتش نشانی را در قالب یک کار گروهی طراحی و ساخته اند.

وی افزود: این دانش آموزان حدود یکماه زمان صرف ساختن این ماکت کرده اند و خودروی ساخته شده با استفاده از کنترل دستی توانایی حرکت به جلو و عقب، پاشیدن آب و دارای جعبه کمک‌های اولیه، آژیر اعلام خطر با چراغ‌های هشدار دهنده و کاملا ابتکاری طراحی شده است.

 

دیگر خبرها

  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده