Web Analytics Made Easy - Statcounter

برترین‌ها – ترجمه از الهام مظفری: مو زنجبیلی‌ها به طور طبیعی با موهای قرمز و پوست رنگ پریده و کک و مک هایی روی بدنشان به دنیا می‌آیند. حتی ممکن است بگویید آن‌ها موجودات افسانه‌ای این سیاره هستند. قرمز کمیاب‌ترین رنگ موی دنیاست و تنها یک تا دو درصد مردم دنیا آنقدر خوش شانس هستند که با موی قرمز متولد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی شایعاتی وجود دارد که موقرمز‌ها به زودی منقرض می‌شوند. در اینجا حقایق جالبی درباره موقرمزهاست که باید بدانید.

احتمالا چپ دست هستند

احتمال چپ دست بودن مو قرمز‌ها نسبت به سایر افراد بیشتر است، اما تحقیقات محدودی برای اثبات این ادعا وجود دارد. آنچه در مورد چپ دست بودن مو قرمز‌ها می‌دانیم مربوط به ژن‌های نهفته آن هاست. برای داشتن یک ویژگی که توسط ژن نهفته ابراز می‌شود، باید آن را از هر دو والد خود به ارث ببرید. موی قرمز از یک ژن نهفته به نام MC۱R می‌آید. هر دو والدین باید این ژن را داشته باشند تا موی فرزندشان قرمز شود. حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد همه مردم جهان چپ دست هستند و چپ دستی هم از یک ژن نهفته می‌آید. صفات نهفته به صورت جفت ظاهر می‌شوند و شاید به همین دلیل است که بیشتر مو قرمز‌ها چپ دست هستند.      

موهایشان هرگز سفید نمی‌شود ائوملانین و فوملانین دو رنگدانه‌ای هستند که در ساقه مو یافت می‌شوند و همه رنگ‌های مو ترکیبی از این دو رنگدانه هستند. هرچه ائوملانین مو بیشتر باشد مو تیره‌تر است؛ و هرچه فوملانین بیشتر باشد مو قرمزتر است. مو قرمز‌ها ائوملانین بسیار کمی در موهایشان دارند. هرچه بزرگتر می‌شوید، فولیکول‌های مو تولید رنگدانه را متوقف می‌کنند و وقتی همه فولیکول‌های مو رنگ خود را کاملا از دست می‌دهند، مو سفید می‌شود. اما مو قرمز‌ها رنگ طبیعی موی خود را بیشتر از سایر مو‌ها حفظ می‌کنند به این معنا که مو قرمز‌ها نیازی نیست که نگران سفید شدن موهایشان باشند. موهای قرمز‌ فقط با افزایش سن کمرنگ می‌شوند و به رنگ‌های مسی تا بلوند گلگون و سفید نقره‌ای درمی آیند. مو قرمز‌ها می‌توانند تمام عمر از رنگ موهایشان لذت ببرند.       آن‌ها درد را متفاوت حس می‌کنند
به نظر می‌رسد که مو قرمز‌ها نسبت به انواع خاصی از درد حساس ترند و نسبت به برخی دردهای دیگر حساسیت کمتری دارند. مطالعات زیادی انجام شده که نشان می‌دهد مو قرمز‌ها متفاوت از بقیه رنگ مو‌ها درد را تجربه می‌کنند. آن‌ها نسبت به آب و هوای سرد حساس تریند و از دندان درد بیشتر رنج می‌برند و نسبت به دیگران در معرض خطر بیشتر ابتلای به اسکلروز و اندومتریوز قرار دارند. اما نسبت به برخی درد‌ها هم تحمل بیشتری دارند. مطالعه‌ای که در دانشگاه لوئیزویل انجام شد نشان می‌دهد که مو قرمز‌ها به ۱۹ درصد داروی بیهوشی عمومی بیشتری نسبت به مو تیره‌ها نیاز دارند. هم چنین متوجه شدند داروی بی حسی لیدوکائین در مو قرمز‌ها کمتر موثر است. هم چنین برای تسکین دردشان به مورفین کمتری نیاز دارند؛ و همه این‌ها یک حقیقت را نشان می‌دهد: مو قرمز‌ها درد را متفاوت از ما حس می‌کنند.       به طور طبیعی بوی بهتری دارند
مو قرمز‌ها در جنبه‌های زیادی منحصربفرد هستند و حتی رایحه خاص خودشان را دارند. آگوستین گالوپین در کتاب خود نوشته که مو قرمز‌ها رایحه قوی از خود منتشر می‌کنند. روان پالینگ، بنیانگذار اروتیک معتقد است مو قرمز‌ها یک بوی خاص و معطر دارند. همچنین استیون داگلاس درباره مو قرمز‌ها نوشته که عطر شیرین طبیعی شبیه به مشک دارند.   همه انسان‌ها یک غشای میکروسکوپی روی پوستشان دارند. غشای مو قرمز‌ها به خاطر ژنشان نسبت به بقیه اسیدی‌تر است. کالینز می‌گوید که یک عطر یا ماده خوشبو روی مو قرمز‌ها بوی متفاوتی دارد، زیرا با بوی طبیعی آن‌ها ترکیب می‌شود. فرار کردن از عطر و بوی مو زنجبیلی‌ها خیلی سخت است.       موهای کمتری دارند
مو قرمز‌ها نسبت به افرادی با رنگ موهای دیگر، موهای کمتری روی سرشان دارند. زنان مو قرمز ۹۰۰۰۰ تارمو دارند در حالی که زنان مو بلوند حدود ۱۱۰۰۰۰ و مو قهوه ای‌ها ۱۴۰۰۰۰ تار مو دارند. کم بودن تار موهای آن‌ها به این معنا نیست که طاس به نظر می رسند. هر تار موی آن‌ها از بقیه رنگ مو‌ها ضخیم‌تر است و حتی به نظر می‌رسد که موی بیشتری دارند.

    بسیار نادر هستند مو قرمز‌ها تک شاخ‌های دنیای انسان‌ها هستند، آن‌ها بسیار زیبا و کمیاب هستند. تنها حدود ۲ درصد جمعیت جهان موهای قرمز دارند. کمیاب‌ترین مو قرمز‌ها هم آنهایی هستند که چشمان آبی دارند. بیشتر مو قرمز‌ها چشمان قهوه ای، سبز یا عسلی دارند. هر دو والد باید ژن نهفته داشته باشند تا کودکشان مو قرمز شود و آن هایی که دارند هم یک چهارم احتمال چنین چیزی وجود دارد. بیشترین جمعیت مو قرمز‌ها در جهان ایرلندی هستند و به همان اندازه در اسکاتلند هم یافت می‌شوند و درصد کمتری هم در کورنوال انگلستان و غرب سوئیس زندگی می‌کنند.      

ویتامین دی بیشتری تولید می‌کنند
مو قرمز‌ها با پوست سفید و رنگ پریده نباید زمان زیادی را بدون حفاظت در مقابل نور خورشید قرار گیرند. مو قرمز بودن یک مزیت بزرگ هم دارد، آن‌ها ویتامین دی بیشتری تولید می‌کنند، حتی در روزهای ابری. ویتامین دی کافی در بدنشان، آن‌ها را نسبت به افراد با رنگ موهای دیگر در برابر بیماری‌های خاصی مقاوم‌تر می‌کند. داشتن یک منبع کافی از ویتامین دی به پیشگیری از نرمی استخوان کمک می‌کند. هم چنین به پیشگیری از سل هم کمک می‌کند. سطح پایین ویتامین دی با دیابت، آسم و آرتریت در ارتباط است. پوست رنگ پریده مو قرمز‌ها شاید باعث شود پوستشان در آفتاب راحت‌تر بسوزد، اما می‌توانند ویتامین دی بیشتری تولید کنند و در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر باشند.       احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آن‌ها کمتر است
مو قرمز‌ها نه تنها به سل و نرمی استخوان مبتلا می‌شوند، بلکه احتمال ابتلا به سرطان پروستات هم در آن‌ها کمتر است. مردان مو قرمز ۵۴% کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. موسسه ملی بهداشت و پزشکی فنلاند بیش از ۲۰۰۰۰ مرد را در یک دوره ۳۰ ساله مورد مطالعه قرار دارد. آن‌ها متوجه شدند که ژن قرمزی مو به کنترل تقسیم و رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. هم چنین نحوه‌ای که ژن‌ها رنگدانه‌های مو را تعیین می‌کنند روی رشد تومور تاثیر می‌گذارد.

  احتمال ابتلا به سرطان پوست در آن‌ها بیشتر است

موهای زیبای قرمز داشتن مزایای زیادی دارد، اما یک عیب بزرگ هم دارد. احتمال ابتلای مو قرمز‌ها به سرطان پوست بسیار بیشتر از افراد با رنگ موهای دیگر است. علاوه بر این که پوست روشن آن‌ها در این مشکل تاثیر دارد، محققان ژن MC۱R را هم با این بیماری مرتبط می‌دانند. تیمی به رهبری دکتر جیمز آدامز بیش از ۴۰۰ بیمار ملانوما را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که افراد با ژن MC۱R سرطان‌های پوست بیشتری با سلول‌های توموری جهش یافته دارند و این از طریق اشعه خورشید ایجاد نمی‌شود.

افرادی که موی قرمز دارند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان پوست هستند، اما حتی کسانی که موی قرمز ندارند، ولی ژن MC۱R دارند هم نسبت به بقیه بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند. مو قرمز‌ها تنها ۱ تا ۲ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما ۱۶ درصد بیماران ملانوما در جهان مو قرمز هستند و ۲۶ تا ۴۰ درصد آن‌ها ژن MC۱R دارند؛ بنابراین اگر مو قرمز هستید بهتر است به طور مرتب ضدآفتاب استفاده کنید و زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرید.     true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت

فقط برای سرگرمی

رم و میلان بهترین لیگ جهان
منچسترسیتی: رودیگر توپ را به گل تبدیل کرد. سفر ما در لیگ قهرمانان به پایان می رسد. 
آرسنال: سفری در لیگ قهرمانان که باید به آن افتخار کنیم
لیورپول: ما از لیگ اروپا خارج شدیم
وست هم: سفر ما در لیگ اروپا به پایان می رسد. 
  لیگ کشاورزان در واقعیت اولین فصل تن هاخ در یونایتد: کارابائو کاپ
فصل خداحافظی کلوپ در لیورپول: کارابائو کاپ آمار امیلیانو مارتینز مقابل لیل: 
2 کارت زرد
2 مهار پنالتی
2 رقص
1 بار ششششش به هواداران حریف در زمین خودشان
تهییج هواداران 99 بار
منفورترین مرد در فرانسه
  با همین ترتیب از لیگ قهرمانان خارج شدند تاکتیک مقابل ابرو

پپ VS دون کارلو ورژن 2

وقتی کیمیش ادای ساکا را در می آورد:

کمک داور تمام گزینه های ممکن را اعلام کرد تا سوتفاهمی پیش نیاید:

این بهترین چیزی است که امروز می بینید. روی کین در حال توجیه کردن کارت های قرمز دوران بازی اش:

روی کین در مورد کارت قرمز اول و ضربه به گرت ساوتگیت: بله حقش بود. تمام مدت روی پای من بود. 

روی کین در مورد کارت قرمز دوم: اون یکی بدشانس بودم. نه واقعا بدشانس بودم. دو تا کارت زرد بود. دومی رو به خاطر شبیه سازی برای پنالتی گرفتم. 

گری نویل: تو شبیه سازی کردی

روی کین: نه من شبیه سازی نکردم. منظورم همینه

روی کین در مورد کارت قرمز سوم: بله، اون یکی یه کم احمقانه بود. 

گری نویل: چیکار کردی؟

روی کین: سعی کردم بهش مشت بزنم.

گری نویل: سعی کردی بزنیش؟

روی کین: بهش نخوردم

روی کین در مورد کارت قرمز چهارم خطاب به نویل: آره اما تو هم کمکی نکردی

نویل: چیو کمک نکردم؟

روی کین: نرفتی سمت کمک داور بگی یه کارت زرد کافیه

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • آسمان قائمشهر دوباره قرمز شد (عکس)
  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • رنکینگ توپ طلا: فرش قرمز برای بلینگام!
  • قانون جالبی در فوتبال که نمی‌دانستید!
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • دست زدن عثمان دمبله برای آرائوخو پس از دریافت کارت قرمز / فیلم