Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع اصلی نشست خبری سخنگوی کاخ سفید اصلاحات مهاجرتی در آمریکا بود.

سارا سندرز در آغاز نشست خبری کاخ سفید گفت: همانطور که می‌دانید رئیس جمهور آمریکا به تفصیل درباره موضوع مهاجرت صحبت کرد و در ادامه صحبت‌های خود به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد از این رو ما جلسه نشست خبری را کوتاه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاری از سارا سندرز پرسید: آیا برای ما روشن می‌کنید که برداشت و تفسیر رئیس جمهور از دیدار با دموکرات‌های کنگره چیست؟

سارا سندرز گفت: رئیس جمهور همین الان جلسه‌ای را به اتمام رساند که جلسه‌ای بسیار سازنده و مفید دو حزبی با حضور نمایندگان مجلس نمایندگان و سناتور‌ها درباره اصلاحات در قانون مهاجرت بود. در جلسه غیرعلنی، سران کنگره توافق کرده بودند درباره چهار موضوع گفتگو کنند و دیدگاه‌های خود را نزدیک کنند که شامل امنیت مرزی، مهاجرت زنجیره ای، قرعه کشی گرین کارت و اقدام تاخیری در قبال مهاجران کم سن و سال در آمریکا بود.

سارا سندرز افزود: همه این نمایندگان اتفاق نظر داشتند که این چهار قسمت بخشی از مذاکرات خواهد بود.

سارا سندرز گفت: ما معتقدیم که احداث دیوار بخشی از امنیت مرزی آمریکا است و یک بخش از آن محسوب می‌شود. ما معتقدیم که امنیت مرزی باید بخشی از این مذاکرات و توافق باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: تمرکز ما روی چهار چیزی است که من تشریح کرده ام. موضوع مذاکرات ما نیز همین است. اولویت و تمرکز ما روی گفتگو‌ها درباره موضوعات مربوط به مهاجرت است.

خبرنگاری درباره کره شمالی پرسید:شب گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد، کره شمالی هیئتی را برای دیدار با مقامات کره جنوبی فرستاد. آیا کاخ سفید واکنشی در این باره دارد؟ تاثیر این گفتگو‌ها روی حضور آمریکا در بازی‌های المپیک چیست؟

سارا سندرز گفت: گفتگو‌های کره شمالی با کره جنوبی برای شرکت در المپیک، هیچ تاثیری روی حضور آمریکا در المپیک ندارد. حضور کره شمالی در المپیک فرصتی برای این رژیم است تا دریابد که خاتمه دادن به انزوای بین المللی از طریق خلع سلاح هسته ای، چقدر ارزشمند است؟ امیدواریم که ما بتوانیم همچنان در این عرصه پیش برویم، اما قطعا روی حضور ما در المپیک هیچ تاثیری نخواهد داشت.

خبرنگاری درباره توافقنامه هسته‌ای ایران پرسید و گفت:وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خودداری کرد که تائید کند توافقنامه هسته‌ای ایران به نفع منافع ملی آمریکا است، وی گفته بود خواستار آن است تا شاهد اقدام کنگره و همپیمانان آمریکا باشد. آیا رئیس جمهور آمریکا به اندازه کافی این اقدام‌ها را شاهد بوده است؟ سناتور کورکر اشاره کرد که احتمالا در بخش تصویب قانون به اندازه کافی پیشرفت صورت گرفت تا اینکه رئیس جمهور نخواهد تحریم‌ها را دوباره اعمال کند؟

سارا سندرز در پاسخ گفت: ما هنوز در این زمینه تصمیم نهایی را نگرفته ایم. ما قطعا در روز‌های آینده تصمیم خواهیم گرفت و قطعا شما خبرنگاران نخستین کسانی خواهید بود که مطلع خواهید شد.

بخش‌های زیادی از این نشست خبری به موضوع مهاجرت و امنیت مرزی آمریکا اختصاص یافت و خبرنگاران پرسش‌های متعددی را در این زمینه مطرح کردند.

سارا سندرز در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که رئیس جمهور آمریکا ایده‌ی مربوط به اینکه مکزیک هزینه احداث دیوار در مرز آمریکا را بپردازد، رها نکرده است.

سارا سندرز در بخشی از نشست خبری امشب در کاخ سفید به پرسشی درباره کره شمالی پاسخ داد.

وی گفت: قطعا نخستین گام بعدی که ما به دنبال آن خواهیم بود خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره است که اولویت شماره یک ما است و ما قطعا دوست داریم شاهدش باشیم. ما در تماس نزدیک با همپیمانان خود در کره جنوبی هستیم تا در جریان گفتگو‌ها باشیم. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با همتای خود از کره جنوبی، گفتگو کرد. مقامات دولت آمریکا با مقامات دولت کره جنوبی در تماس بوده اند.

وی افزود: تامین امنیت و ایمنی مردم آمریکا، مسئولیت شماره یک رئیس جمهور آمریکا است و اولویت اول هر اقدام رئیس جمهور محسوب می‌شود.

خبرنگاری گفت: احداث دیوار می‌تواند متفاوت با امنیت مرزی باشد. امنیت مرزی می‌تواند ماموران مرزی و ایجاد حصار توری در مرز باشد، اما ضرورتا به معنی احداث یک دیوار فیزیکی نیست.

سارا سندرز در پاسخ گفت: این موضوع بخشی از مذاکراتی است که انتظار داریم کنگره داشته باشد.

انتهای پیام/

نشست خبری سخنگوی کاخ سفید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و پیگیری برای تکمیل همه طرح‌های ادامه دارد و این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است.

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، نشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام این نشست اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره ‌که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است‌ و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد