Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو نوع صندلی‌ راحتی در عمارت باغ نارنجستان وجود دارد که براساس زمان ساخت مجموعه قوام که بین سال‌های ۱۲۵۷ و ۱۲۶۷ و مقارن با حکومت ناصرالدین شاه است، نشان از آن است که ایرانی‌ها بیش از یک قرن پیش از صندلی‌های راحتی استفاده می‌کردند.

خبرگزاری تسنیم: دو نوع صندلی‌ راحتی در عمارت باغ نارنجستان وجود دارد که براساس زمان ساخت مجموعه قوام که بین سال‌های ۱۲۵۷ و ۱۲۶۷ و مقارن با حکومت ناصرالدین شاه است، نشان از آن است که ایرانی‌ها بیش از یک قرن پیش از صندلی‌های راحتی استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه استفاده از انواع صندلی‌های راحتی چوبی و مدرن در برخی خانه‌ها و براساس سبک زندگی شهری بسیار رایج شده است، ولی شاید افراد کمتر اطلاع داشته باشند که چنین صندلی‌های راحتی ولی به سبک و سیاق سنتی در عمارت‌های ایرانی وجود داشته است.

براین اساس دو نوع از این صندلی‌های راحتی در عمارت باغ نارنجستان به نمایش درآمده است، و این در حالی است که مجموعه قوام بین سال‌های 1257 و 1267 مقارن با حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته و تکمیل شده است.

این مجموعه از عناصر متعددی تشکیل یافته که عمده‌ترین این عناصر عبارتند از حمام گچینه، حسینیه قوام، مکتب خانه قوام (خانه عرقیها)، اندرونی قوام (منزل زینت الملک)، دیوان خانه قوام (نارنجستان)، حمام اختصاصی قوام و اصطبل و زنجیرخانه (در حال حاضر از بین رفته است).

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)



منبع:پیج vanoush.camper

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در جاده شیراز (فیلم) وقتی بستن کمربند جان راننده تاکسی را نجات می‌دهد! (فیلم) ببینید چرا گفته می‌شود سرنشین‌های عقب هم باید کمربند ایمنی ببندند (فیلم)

دیگر خبرها

  • درباره خودرو اکستریم VX
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه