Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم تبلیغاتی مرحوم آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، از ساختگی بودن خاطره آیت الله هاشمی با شهید بهشتی گفت.

در سال 1384 منوچهر محمدی به عنوان گزینه اصلح برای تهیه فیلم تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل انتخاب محمدی سابقه او در ساخت فیلم محمد خاتمی در دوره انتخابات پیشین بود.

در یکی از سکانس‌های فیلم ساخته شده برای تبلیغ آقای هاشمی رفسنجانی، محمدی خاطره‌ای از شهید بهشتی با آیت‌الله هاشمی با صدای آیت‌الله هاشمی نقل کرد. خاطره‌ای که در آن به مظلومیت آقای هاشمی و تشبیه او به شهید بهشتی پرداخته شد. متن این خاطره به این شرح است: "این آسیاب به نوبت است، نوبت تو هم خواهد رسید. چقدر این روزها بی‌شمار سخت می‌گذرد دوستان! من تا نیمه راه آمده‌ام. مشیت این بود که بمانم. تا نوبت به  من برسد. تا در سنگ زیر و بالای آسیاب صدای شکستن‌های خود را بشنوم. "

خاطره نقل شده درخصوص سکوت و مظلومیت شهید بهشتی درباره اتهاماتی است که به این شهید والامقام نسبت داده می‌شد. محمدی با استفاده از این شیوه قصد داشت آیت‌الله هاشمی را هم همانقدر مظلوم نشان دهد. سکانسی که پس از آن در هر موقعیت اتهام زنی به آقای هاشمی باز نشر داده می‌شد. 

و حالا پس از گذشت12 سال تهیه کننده معروف تبلیغاتی، در سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی با اشاره به این خاطره در اقدامی ناباورانه گفت: این خاطره زاییده ذهن او برای تبیین مظلومیت آقای هاشمی بوده است. در مورد اینکه منظور منوچهر محمدی از بیان این جمله دقیقا چه بوده، هنوز چیزی مشخص نیست، اما گمان‌ها بر این است که شاید منظور محمدی ایده این خاطره بوده که برای تاثیرگذاری بیشتر به ذهن او رسیده است. 

ویدئوی زیر همان سکانس معروف و تاثیر گذاری است که منوچهر محمدی صحت آن را رد کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 ساختگی بودن خاطره آیت الله هاشمی با شهید بهشتی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • (ویدیو) اعتراف عجیب ذوالنوری؛ نفهمیدیم به چه چیزی در مجلس رای می‌دهیم!
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان