Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:32:29 GMT

فعالیت۳۲۰ سنگبری در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۸۳۹۵

فعالیت۳۲۰ سنگبری در لرستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جمال مومیوند معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: اکنون در لرستان حدود ۴۰۰ سنگبری وجود دارد که شاهد فعالیت ۳۲۰ سنگبری هستیم.

وی ادامه داد: دلیل اصلی غیرفعال بودن ۸۰ سنگبری لرستان را باید بالا بودن سن تجهیزات و ماشین‌آلات آن‌ها و عدم رغبت سرمایه‌گذاران آن‌ها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: از سوی دیگر پنج سنگبری مدرن در استان مشغول به فعالیت بوده و محصولات خود را با شرایط بسیار مناسب در بازار‌های داخلی و خابرجی عرضه می‌کنند.

مومیوند عنوان کرد: با توجه به کمبود تقاضا در بازار فروش اکنون برخی از سنگبری‌های استان با ظرفیت ۲۰ تا ۴۰ درصد اسمی خود کار می‌کنند که دلیل اصلی آن نیز کاهش شدید تقاضاست که البته لرستان از نظر تعداد سنگبری‌های فعال جایگاه مناسبی در کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای نوسازی سنگبری‌های فرسوده استان، افزود: اکنون طرح‌های مختلفی برای نوسازی سنگبری‌ها در کشور در حال اجراست و امیدواریم بتوان در آینده شرایط را برای بهبود وضعیت کنونی مهیا کرد.

این مسئول بیان کرد: در صورت پرداخت تسهیلات در نظر داریم تعداد سنگبری‌های مدرنلرستان را به عدد ۱۰ رسانده و ۴۰ سنگبری معمولی استان را نوسازی و بازسازی کنیم.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: اکنون بالای ۹۰ درصد از مواد معدنی استخراج شده از معادن لرستان به صورت مستقیم مختص به صنایع مختلف حوزه ساختمان و مسکن هستند.

مومیوند گفت: در نتیجه در شرایط کاهش تقاضای مسکن قرار داشته و همین عامل باعث کاهش فروش محصولات توسط واحد‌های سنگبری استان همچون سایر نقاط کشور شده است.

انتهای پیام/م

۳۲۰ سنگبری لرستان فعال هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد