Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: تاکنون راهکارهای مختلفی برای مقابله با ریزگردها در شبکه برق این استان در پیش گرفتi شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: تاکنون از جمله راهکارهای اصلی مقابله با ریزگردها، تعویض مقره های سرامیکی آلوده با مقره های سیلیکونی بوده که با بررسی های علمی انجام شده  به راه حل دیگری همزمان با تعویض مقره ها برای دوام و پایداری بیشتر آنها دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشت بزرگ افزود: راهکار جدید استفاده ترکیبی از مقره های سیلیکونی و نیز زنجیر مقره های سرامیکی تنظیف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: از آنجایی که تبدیل تمام مقره های سرامیکی به سیلیکونی امکان مخاطرات بالقوه ای به همراه دارد؛ بنابراین، انتخاب این راهکار ضروری به نظر می رسد و باعث پایداری بیشتر شبکه و توانمندی آن در مقابل عوامل غیرقابل  پیش بینی تهدید کننده شبکه برق خواهد بود.

دشت بزرگ تصریح کرد: در این راهکار علاوه بر تعویض تعدادی از مقره های سرامیکی با سیلیکونی، زنجیره مقره سرامیکی آلوده پس از جداسازی از دکل در کارگاه دمونتاز و بشقاب های آن جدا شده و تک تک مورد تمیز کاری و کنترل قرار می گیرند که پس از اطمینان از سلامت آنها، مجدداً مونتاژ  و برای قرار گرفتن در شبکه آماده می شوند.

وی اظهار کرد: چنین زنجیر مقره هایی به دلیل نداشتن جرم های متراکم در شیارهای بشقاب های مقره، در صورتی که در معرض ریزگردهای آلاینده قرار گیرند، با شستشوی ساده امکان رفع آلودگی آنها وجود دارد و نیازی به تعویض نخواهد داشت.

دشت بزرگ تصریح کرد: آلودگی هوا و وجود ریزگردها در استان خوزستان بر روی سطوح مقره‌های سرامیکی تاثیر نامطلوبی می‌گذارند که با توجه به اینکه مقره‌های خطوط انتقال از تجهیزات اصلی شبکه‌های برق هستند انتخاب نوع و جنس مقره برای هر منطقه، از موارد مهم در پایداری خط و در نتیجه شبکه محسوب می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به‌صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آب‌نما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آب‌نما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش‌بخشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آب‌رسانی نیز جزو فعالیت‌های همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش است و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان