Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر تقویمی با بیان اینکه این نیروگاه در مرحله نصب توربین های گازی وبخار می باشد گفت: نیروگاه هریس از تخصیص ۲۶۶میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در حال احداث می باشد که با افتتاح فاز اول آن درسال آتی ضمن تامین برق پایدار منطقه و اتصال به شبکه ملی، تعداد ۱۰۰ نفر از افراد متخصص نیز به کار مشغول خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هریس پویا صابر تقویمی عصر سه شنبه در شورای اداری شهرستان بر ضرورت انتقال اخبار صحیح از عملکرد ادارات شهرستان و ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه تاکید کرد.
وی انعکاس ظرفیت های شهرستان هریس در صدا و سیما وجراید ونشریات  را زمینه مناسبی برای شناساندن قابلیت های منطقه و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و گردشگران دانست و از تلاش آنها تقدیر کرد.
تقویمی اقدامات انجام یافته در زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعال سازی طرح های عظیم نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی و معدن طلا و مس هریس و اتمام قطعات جدیدی از بزرگراه تبریز- هریس – اهر را گام مهمی در توسعه شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد: با گشایش صورت گرفته در اثر تعاملات بین المللی پس از برجام و استیفای حقوق ملت بزرگ ایران و احیاء رشد اقتصادی کشور، تخصیص اعتبارات به طرح های عمرانی شهرستان به موقع صورت گرفته و جهش اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.

فرماندارهریس درزمینه مراحل احداث نیروگاه هریس خاطر نشان کرد : در حال حاضر این نیروگاه در مرحله نصب توربین های گازی وبخار میباشد که از تخصیص ۲۶۶میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در حال احداث می باشد که با افتتاح فاز اول آن درسال آتی ضمن تامین برق پایدار منطقه و اتصال به شبکه ملی، تعداد ۱۰۰ نفر از افراد متخصص نیز به کار مشغول خواهند شد.

وی به آماده سازی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در شهرستان اشاره ای کرد وگفت:جهت افزایش زیرساختها وحمایت از تولید واشتغال  وبا توجه به احداث بزرگراه تبریز-هریس -اهر واشتیاق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در مجاورت این بزرگراه اداره گاز شهرستان هریس اقدام به نزدیک سازی خطوط گاز به منطقه وصنایع  جدیدالاحداث با شبکه گذاری حدود۱۲ کیلومتر  از سراهی احمد اباد تا سه راهی گویدرق با هزینه ۱۳ میلیارد ریال کرده ودر حال حاضر آماده واگذاری انشعابات گاز به صنایع  در این منطقه می باشد.

فرماندارهریس با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی و عمرانی شهرستان و اقدامات صورت گرفته از طرف سرمایه گذاران طرح های طلاومس هریس و چسب هل و تملک اراضی مورد نیاز را مثبت ارزیابی کرد و اخذ پروانه اکتشاف و تثبیت ذخایر مس و طلا در منطقه را در سرعت بخشیدن به احداث مجتمع فراوری کانی های معدنی موثر دانست.
تقویمی با اشاره به برنامه احداث واحد فراوری مس و طلا با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری سرمایه گذار خارجی را زمینه ساز اشتغال مستقیم بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد بومی در معادن شهرستان دانست.

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر سرمایه گذار خارجی مس احداث مجتمع آزمایشگاهی این مجموعه را در ۳هکتار از اراضی هریس شروع ودر مرحله احداث سوله ها وساختمان اداری این مجتمع می  باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛محمد محمدی با اعلام این خبر افزود: پس از اینکه چاه مجتمع زرانگوش شهرستان بدره به عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر، حدود یکماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد، امروز جمعه با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره برداری و توسعه آب و نیرو‌های بهره برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی کلیه منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بهره برداری مجدد از این چاه، مشکل تامین آب روستا‌های "چشمه شیرین"، "دول گلاب"، "گله دار"، "زید"، "تلخاب"، "زرانگوش" و روستای آهنگران بخش هندمینی مرتفع گردید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۳ میلیارد تومان و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات عمرانی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه خانه آب دربند و آبرسانی سیار تامین می‌شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید