Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@13:42:01 GMT

تاثیر اخبار دروغ بر جامعه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۹۸۴۹

تاثیر اخبار دروغ بر جامعه چیست؟

امان‌الله قرایی‌مقدم با اشاره به تأثیر انتشار اخبار منفی و یأس‌آفرین و اثرات آن بر تشدید آسیب‌های اجتماعی گفت: هر نوع شایعه‌پردازی و اخبار منفی می‌تواند آثار و صدمات روحی و روانی بر افراد جامعه بگذارد. 

قرایی‌مقدم ادامه داد: این نوع اخبار اثرات اجتماعی نیز دارد که می‌توان به آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و تخریب فرهنگی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اخبار منفی در زمینه اقتصادی با ایجاد دلهره موجب آسیب به اقتصاد کشور می‌شود، اظهار کرد: چرا که وقتی یک خبر منفی در زمینه اقتصادی منتشر می‌شود، باعث ایجاد دلهره و بحران در مردم می‌شود، به علاوه این اخبار، ناامید شدن فعالین اقتصادی را به دنبال دارد. 

قرائی مقدم تصریح کرد: هم چنبن تخریب و از بین رفتن مشاغل در اثر ناامیدی اقتصادی مردم یکی دیگر از اثرات انتشار اخبار یأس‌آفرین است. 

این جامعه‌شناس افزود: امروز مهمترین سلاحی که رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی از آن استفاده می‌کنند، انتشار اخبار منفی و دروغ است. 

وی با بیان اینکه این‌گونه اخبار جامعه را مشوش می‌کند، افزود: این رسانه‌ها با انتشار اخبار منفی در جامعه  موجب آسیب های روحی و روانی در افراد و به دنبال آن ایجاد آشوب و هیجان کاذب می‌شود.

قرایی مقدم ادامه داد: اثرات اجتماعی این اخبار نیز ایجاد حرکات اجتماعی از سوی نسل جوان و ایجاد آشوب در کشور است. 

قرایی مقدم با بیان اینکه انتشار اخبار دروغ موجب صدمات منفی فرهنگی بر جامعه می‌شود، توضیح داد: اخبار منفی موجب از بین رفتن اعتماد عمومی بین مردم و افزایش فاصله مردم و حکومت خواهد شد. 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کارخانه ذوب آهن اسدآباد در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - سنندج واقع شده است و کاهش محرومیت و صنعتی شدن استان، ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی در همدان و استان‌های مجاور، امکان ایجاد و توسعه صنایع آهن در منطقه و صرفه‌جویی ارزی، از جمله اهداف احداث این کارخانه است. 
طرح این واحد راکد در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید که بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی  شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و در سال ۱۴۰۰ با واگذاری طرح به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن طرح فوق، قرار شد که احیاء و به چرخه تولید باز گردد، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مردم منطقه همچنان منتظر بهره برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، اگه میشه یه پیگیری از ذوب آهن اسدآباد بکنید، که سه سال پیش هشت ونیم میلیون یورو پول گرفتن که شرکت راه اندازی کنن، ولی الان بعد سه سال ۲۵۰ نفر بیکار کردن، شرکت تعطیل است.

دیگر خبرها

  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد