Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید حسن ابوبکر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛زین العابدین احمد پور،اول شهریور ماه سال 1338 دری روستای ساری بیگلو ارومیه متولد شد.دوران كودكی را در میان خانواده ای متدین و مذهبی و كم درآمد در روستا سپری كرد.

دارای هوش و ذكاوت عالی و از شاگردان ممتاز مدرسه بود به علت نبود مدرسه راهنمایی در محل زندگی اش، برای ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی كارخانه قند در نوشین شهر رفت.با وجود دشواری های زیاد و طولانی بودن راه، با دوچرخه به مدرسه می رفت. به خاطر عشق و علاقه زیاد به تحصیل، مشكلات را تحمل می كرد و هیچ خللی در درس او به وجود نیامد و توانست دوران راهنمایی را با موفقیت به پایان برساند.

زین العابدین برای ادامه تحصیل در دبیرستان به شهر ارومیه آمد و در دبیرستان امیركبیر در رشته علوم تجربی، مشغول به تحصیل شد و در سال دوم به دبیرستان محمد جعفر معنوی رفت.دوران تحصیل او در دبیرستان با اوج گیری انقلاب اسلامی همزمان بود. زین العابدین نیز همانند دیگر جوانان غیور ایرانی با شركت در راه پیمایی ها و فعالیت های سیاسی به انقلاب خدمت می كرد.همچنین با تاسیس كتابخانه ای در روستای زادگاهش سعی داشت تا مردم با مطالعه كتب مذهبی نسبت به مسائل روز و انقلاب آگاه تر شوند.

با پیروزی انقلاب اسلامی سنگر مدرسه را رها كرد و در سال 1358 عضو لشكر 64 ارومیه گردید و در پادگان های پیرانشهر، جلدیان و پاوه خدمت كرد.بهار سال1358با ورود او به مجموعه لشگر64پیاده ارومیه و خدمت در پادگان های پیرانشهر و جلدیان توأم شد ولی همزمان با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دل شیدای او به پرواز درآمد تا در پادگان مالک اشتر لانه کند. هنوز انقلاب جشن یک سالگی خود را برگزار نکرده بود که زین العابدین جوان، لباس رزم سبزی بز تن می کند وعضویت در سپاه 25دی سال1358در همزمان با تشكیل سپاه در تاریخ 15/9/1358 عضو این نهاد شد.

پس از گذزاندن دوره كوتاه آموزشی در پادگان مالك اشتر، به علت لیاقت و شایستگی، در همان پادگان به عنوان مسئول آموزشی در پادگان مالك اشتر، به علت لیاقت و شایستگی، در همان پادگان به عنوان مسئول آموزش رزمی و نظامی انتخاب شد، تا اینكه در سال 1360 برای پاكسازی مناطق ارومیه و اشنویه راهی منطقه گردید.وی در اشنویه در مرحله اول به عنوان مسئول پایگاه، و بعدها در سمت معاون عملیات سپاه در خدمت سردارانی همچون شهیدان مهدی باكری، یوسف ولی نژاد و ناصر علیزاده بود.

او به خاطر لیاقت و شجاعت به فرمانده عملیات سپاه اشنویه ارتقاء درجه پیدا كرد.زین العابدین احمد پور فردی منظم و اهل عبادت بود. به دلیل این كه قبل از ورود به سپاه در ارتش خدمت كرده بود، لذا سعی می كرد كه نظم و انظباط ارتش را در سپاه نیز پیاده نماید.

او فردی جسور بود و در عملیات ها و درگیری ها با ضد انقلابیون حضور مداوم داشت.آقای حسین خانی، همرزم ایشان، می گوید:« در منطقه به دلیل نا امنی و اغتشاشات از ساعت 3 بعد از ظهر منع عبور و مرور اعلام شده بود. او به من می گفت: آماده شو تا دوتایی به كمین برویم؟ من می گفتم: آخر ما دو نفر بیشتر نیستیم، چگونه دو تایی به جنگ دشمن برویم ؟ او در جواب به من گفت: باید با تلفات بسیار كم، ضربات سختی را به دشمن وارد كنیم؟

فرمانده احمدپور، در مورد گزینش فرماندهان و مسئولین گروهان ها، لایق ترین و كاردان ترین و ورزیده ترین افراد را انتخاب می كرد و در فراخوان ها به نحو احسن حضور داشت. در خصوص كادر سازی و آموزش گردان ها تدابیر لازم را می اندیشید و توسط مربیان خبره سازماندهی می كرد.

شهید فرماندهی لایق و كاردان و آشنا به فنون نظامی بود، تا خودش شناسایی منطقه را انجام نمی داد، اقدام به عملیات نمی كرد.

در صف اول بودن در حین عملیات، یكی دیگر از ویژگی های بارز زین العابدین بود. وی با شهامت و شجاعت در عملیات ها شركت می كرد. با نیروهای بسیجی و تحت امرش بسیار مهربان و مانوس بود.به روحانیت علاقه زیاد و با آنان رابطه دوستانه داشت. با توجه به اینكه مردم منطقه اشنویه مذهبشان اهل تسنن است، او با برادران اهل تسنن روابطی دوستانه و حسنه و ارادت خاصی نیز نسبت به امام جمعه اشنویه حاج آقای خضری كه روحانی (اهل تسنن) بود، داشت.

زین العابدین احمد پوربا خانم سودابه باقری ازدواج كرد كه حاصل ازدواج آنان یك فرزند دختر بود. او حساسیت ویژه ای به بیت المال داشت . سودابه باقری، همسرش، می گوید:« در حالی كه ماشین سپاه همیشه همراهش بود، اما برای رفتن به شهر از موتور سیكلتی كه داشت، استفاده می كردیم. یك بار گفتم: چرا ما را با ماشین به شهر نمی بری؟ ایشان فرمودند: ماشین بیت المال است و من نمی توانم در امانت خیانت كنم».

فرازی از وصیت نامه شهید احمد پور
بسم الله الرحمن الرحیم
بار الها مردنی عطا کن که در آن ذلت و خواری نباشد و ما را از پیروان صدیق خط امام خمینی بت شکن نائب بحق امام زمان (عج) قرار بده و ما را فرصتی ده تا ادامه دهندگان راه شهدای انقلاب خویش باشیم . از پدر و مادر عزیز خویش خواهشمندم که از شهادت من ناراحت نشوند زیرا من از آن خدایم هستم و به سوی وی خواهم شتافت بلکه افتخار کنید که من این لیاقت را داشتم که در راه پیروزی کلمه توحید و اسلام عزیز به درجه شهادت نائل آیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر اطلاعات درباره حمله سپاه به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات با صدور پیامی انجام عملیات وعده صادق را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ دِیَارِهِمْ لأوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الأبْصَارِ ﴿سوره حشر آیه٢﴾

عملیات تنبیهی و کوبنده‌‏ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به نام مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) مزین و در پاسخ به جنایت وحشیانه‏‌ی خبیث‏‌ترین مولود نامشروع اردوگاه استکبار در منطقه صورت گرفت، یک بار دیگر آوازه‏‌ی انقلاب مقدس اسلامی و نام امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظّله العالی) رهبر حکیم انقلاب و ملّت مقتدر ایران اسلامی را بر تارک افکار جهانیان نشاند و فصلی نو از حقانیت و ظلم ستیزی و یاری مظلومان و اقتدار را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران گشود.

عملیات سنگین، متهورانه، ترکیبی و راهبردی "وعده صادق" که توسط جان بر کفان دریا دل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با همکاری تنگاتنگ دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛ نه تنها داعیه‏‌ی قدرت نظامی و پرآهنین رژیم حقیر جنایت پیشه‌‏ی کودک‏‌کش را بر باد داد، که هیمنه‏‌ی پرطمطراق مسئولین غربی و حامیان سینه چاک آن رژیم جعلی و موقت را نیز منهدم کرد.

"وعده صادق"، رژیم کودک کش و جنایتکار و اشغالگر را سخت تنیبه نمود، و بار دیگر ریاکاری و حاکمیت استانداردهای دوگانه‏ در باشگاه استکبار غربی را برای جهانیان آشکار و پیام اقتدار، استقلال و عزت انقلاب اسلامی و تدبیر و حکمت و قاطعیت رهبر حکیم انقلاب اسلامی و سلحشوری، توانمندی، قاطعیت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و حمایت منسجم، فعال و انقلابی ملّت ایران را فریاد کرد و این همه، صرفاً یک آغاز و طلیعه‏‌ی راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران بود.

این عملیات از طرفی با حمایت بسیاری از ملت‌ها و کشورها مواجه شد که جای قدردانی و سپاس دارد و از طرف دیگر برخی از دولت‌ها از اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی حمایت و یا مساعدت نمودند که این ننگ تا همیشه تاریخ بر پیشانی آنان خواهد ماند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) و جامعه‌ی اطلاعاتی کشور، این افتخار آفرینی تاریخی و سترگ را صمیمانه به فرماندهی معظم کل قوا مدّظّله العالی، ملت عظیم الشان و قدرشناس ایران، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جبهه‏‌ی سرافراز و پرافتخارمقاومت اسلامی، تمامی آزادی‌خواهان و مسلمانان، ستمدیدگان و مظلومان تحت ستم نظام آمریکایی و ایادی آنها و به ویژه، به ملت مقاوم فلسطین و مردم مظلوم و رنجیده‏‌ی غزه تبریک و تهنیت می‌گویند و به روان پاک حضرت امام خمینی (ره) کبیر و شهدای بزرگ راه قدس، به ویژه سردار شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی درود می‌‏فرستیم.

سید اسماعیل خطیب

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • پیام وزیر اطلاعات درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • لحظه با عملیات غرور آفرین
  • عملیات «وعده صادق» بُت ساخته شده اسرائیل را در هم شکست
  • احمد خاتمی: عملیات علیه اسرائیل مبنای فقهی و قرآنی دارد | مردم را ترساندند چنین و چنان می‌کند، هیچ غلطی که نتوانست بکند
  • احمد خاتمی: مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند
  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند