Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،  ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از حیوانات وحشی عجیب و غریب است. گونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که بیشتر مردم آن‌ها را نمی‌شناسند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند جالب باشد.‌ در این مطلب می‌خواهیم حیواناتی را به شما معرفی کنیم که به نظر می‌رسد فتوشاپ شده باشند اما کاملا واقعی هستند.

آن‌ها در هر شکل و اندازه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این حیوانات گرگ یال دار است که شبیه یک روباه قرمز است که با یک گوزن جفت گیری کرده باشد. اما هیچ یک از آن‌ها نیست، در واقع نوع خاصی از پستاندار است که خز، صورت دوست داشتنی و پاهای باریک و بلندی دارد. به همین ترتیب بسیاری از حیوانات این مطلب شبیه موجودات هیبریدی داستان‌های تخیلی هستند و به سختی می‌توان باور کرد واقعا در گوشه‌ای از این جهان زندگی می‌کنند. چه با بیشتر این موجودات آشنا باشید چه نباشید یک چیز مشخص است: تنوع زیادی در قلمروی حیوانات وجود دارد که باید قدر آن را بدانیم و از آن حفاظت کنیم.

گرگ یال دار (Maned Wolf)
گرگ یال دار یا گرگ مودار بزرگترین عضو خانواده سگ سانان در آمریکای جنوبی و شبیه روباه بزرگی با خزهای قرمز است. این پستاندار در زیستگاه‌های باز و نیمه باز آمریکای جنوبی به خصوص در چمنزار‌ها با بوته‌ها و درختان پراکنده یافت می‌شود. گرگ یال دار قدبلندترین سگ سان وحشی است و پاهای بلند آن به احتمال زیاد با چمن‌های بلند زیستگاه بومی اش سازگار شده است.
  فوسا (Fossa) فوسا پستاندار گوشتخواری شبیه گربه و بومی ماداگاسکار است. فوسا بزرگترین پستاندار گوشتخوار جزیره ماداگاسکار و به اندازه یک گربه وحشی کوچک است. این حیوان پنجه‌های نیمه جمع و مچ پای انعطاف پذیری دارد که به آن اجازه بالا و پایین رفتن از درختان را می‌دهد و می‌تواند از روی یک درخت روی درخت دیگر بپرد. بابیروسا (Babirusa)
بابیروسا به معنی گراز-گوزن و جزء خانواده خوک هاست. این حیوان در جزایر اندونزیایی سولاوسی، توگیان، سولا و بوور یافت می‌شود. اگر این حیوان از طریق فعالیت مداوم عاج‌های خود را نساید، عاج‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند تا جمجمه اش را سوراخ کنند.
 
زبرا دایکر (Zebra Duiker)
زبرا دایکر یک آنتلوپ کوچک است که در ساحل عاج و سایر نقاط آفریقا یافت می‌شود. آن‌ها پوشش طلایی و قرمز-قهوه‌ای با نوارهای متمایز شبیه به گورخر دارند. شاخ زبرا دایکرهای نر حدد ۴.۵ سانتیمتر و ماده‌ها نصف این مقدار است. آن‌ها در جنگل‌های بارانی پست زندگی می‌کنند و اغلب برگ و میوه می‌خورند.
 
آرمادیلوی افسونگر صورتی
آرمادیلوی افسونگر صورتی به جز دم حدود 9 تا 12 سانتیمتر طول دارند و صورتی رنگ هستند. این حیوان اگر بترسد می‌تواند در عرض چند ثانیه خودش را دفن کند. او یک حیوان شب زی است و سوراخ کوچکی در نزدیکی لانه مورچه‌ها در خاک خشک حفر می‌کند و عمدتا ازمورچه‌ها و لارو آن‌ها در نزدیکی سوراخ خود تغذیه می‌کند. چنگل‌های بزرگ جلویی خود این حیوان به او اجازه می‌دهد که درست مثل شنا در آب در خاک شنا کند. پشت و سر این حیوان سپر دارد.
مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون

مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون در بیشتر جنگل‌ها و بیشه‌های حوزه آمازون یافت می‌شود. آن‌ها حدود ۱۶.۵ سانتیمتر طول دارند و دوست دارند به سرعت به سمت حشرات حرکت کنند یا آن‌ها را از برگ‌ها جدا کنند. آن‌ها لانه‌های بزرگی روی شاخه‌های نزدیک آب می‌سازند (گاهی تا ۱.۸ متر طول دارند) که معمولا روی آب معلق هستند و دسترسی شکارچیان را دشوار می کنند.
 
گرنوک (Gerenuk)
گرنوک یک نوع آنتلوپ گردن دراز است که در میان بوته‌های خشک خاردار و بیابان‌های شرق آفریقا یافت می‌شود. واژه گرنوک به زبان سومالی و به معنای گردن زرافه‌ای است. گرنوک‌ها نسبت به بدنشان سر کوچکی دارند، اما چشم‌ها و گوش هایشان بزرگ است. آن‌ها معمولا اطراف درختان و بوته‌های خاردار می‌چرند و به واسطه ایستادن روی پاهای عقب و کشیدن گردن درازشان، نسبت به غزال‌ها و بزهای کوتاهی به شاخه‌های بلندتری دسترسی دارند. خرگوش پاتاگونی خرگوش پاتاگونی یک جونده نسبتا بزرگ است که در بخش هایی از آرژانتین یافت می‌شود. این حیوان گیاهخوار که شبیه خرگوش است گوش و دست و پای بلندی دارد و پاهای عقبی آن بلندتر و عضلانی از پاهای جلویی آن است.

میمون دماغ سربالا
میمون‌های دماغ سربالا در بخش‌های مختلف آسیا زندگی می کنند و نامشان را از بینی کوتاه سربالایشان گرفته اند. میمون‌های دماغ سربالا ساکن جنگ‌های کوهستانی هستند و در زمستان به اعماق مناطق دورافتاده می‌روند. آن‌ها بیشتر عمرشان را روی درختان می‌گذرانند و در گروه‌های بسیار بزرگی که تا 600 عضو دارند زندگی می‌کنند. آن‌ها گاهی به صورت تکی و گاهی گروهی آواز می‌خوانند.
 
گوزن کاکلی (Tufted Deer)
گوزن کاکلی نوعی گوزن کوچک است که موهای سیاهی روی پیشانی خود دارد. آن‌ها در شمال منطقه وسیعی از چین مرکزی زندگی می‌کنند. گوزن کاکلی یک حیوان خجالتی است که عمدتا به صورت تکی یا دوتایی در جاهایی زندگی می‌کند که بتواند به خوبی خودش را پنهان کند.
 
مونتجاک قرمز جنوبی (Southern Red Muntjac)
این حیوان که در جنوب آسیا یافت می‌شود موهای قهوه‌ای یا خاکستری نرم و کوتاه دارد و همه چیزخوار است یعنی از علف، میوه، شاخه، دانه، تخم پرندگان و حیوانات کوچک تغذیه می‌کند. حتی گاهی از گوشت مردار هم استفاده می‌کند. نرهای این گونه از قلمروی خود به شدت دفاع می‌کنند و علیرغم اندازه کوچکشان می‌توانند بسیار وحشی باشند. آن‌ها بر سر قلمرو با استفاده از شاخ‌ها یا دندان‌های شبیه عاجشان با هم مبارزه می‌کنند و حتی از خودشان در برابر سگ‌ها حفاظت می‌کنند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • جدیدترین فیگورهای ورزشی حیوانات (عکس)
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها