Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:08:45 GMT

استقبال جهانی از مذاکرات دو کره

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۰۴۸۷

استقبال جهانی از مذاکرات دو کره

با وجود آنکه کره شمالی مخالف خلع سلاح اتمی است،‌ اما آمریکا و دیگر کشورها از نخستین گام مذاکرات دو کره در بیش از دو سال گذشته استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن مایل به برگزاری مذاکرات آتی است، اما این مذاکرات باید با هدف خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کره پس از ۱۱ ساعت مذاکره در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافق بر سر مذاکرات نظامی صورت گرفته و کره شمالی هیئتی بزرگ را برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی می‌تواند، اعزام کند.

اگرچه، کره شمالی پس از مذاکرات پیشنهادی برای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره با این مساله مخالفت کرد.

استیو گلدشتاین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مشخص است که این یک تحول مثبت است. ما تمایل داریم که مذاکرات برای خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره صورت گیرد. این مذاکرات گامی مثبت برای این موضوع است.

در همین حال، یکی از مقام‌های دولت واشنگتن اعلام کرد، مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی احتمالا براساس الگوی اقدامات دیپلماتیک قبلی صورت گرفته است.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این مذاکرات را مورد استقبال قرار داد و آن را تلاشی برای کاهش خطر بروز درگیری در شبه‌جزیره کره نامید.

وی همچنین از تصمیم پیونگ یانگ در اعزام هیئتی برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی استقبال کرد و گفت که امیدوار است از سرگیری مذاکرات به سوی خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره سوق یابد.

وزارت خارجه چین نیز از برگزاری این مذاکرات استقبال کرد و آن را گامی مثبت دانست. همچنین یکی از سخنگوهای کرملین گفت: این دقیقا مذاکره‌ای بود که ما به آن نیاز داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899342

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای