Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا یادتان هست که همزمان با تشدید اعتراض مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل بانک مرکزی، محمود صادقی بحث حساب های قوه قضاییه را مطرح کرد و بعد از اینکه تب و تاب اعتراضات فروکش کرد رسما از رئیس قوه قضاییه به خاطر اظهار نظرش عذرخواهی کرد ؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز، به راستی باید به جناح سیاسی اصلاح طلب احترام گذاشت چراکه قادر است صدها تناقض ها را همزمان در دایره گفتمانی خود جای دهد، این جناح سیاسی میتواند در عین حال که شعار آزادیخواهی و مردم داری میدهد، خواسته های مردم را با ناجوانمردانه ترین شکل ممکن به محاق ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در چند سال گذشته اعتراضاتی بصورت پراکنده و البته مسالمت آمیز از طرف کشاورزان، کارگران بیکارشده یا مالباختگان موسسات مالی صورت گرفته است ولی هربار جریان اصلاحات و بوقچی‌های حامی دولت سعی کرده‌اند با طرح موضوعاتی از قبیل «ممنوعیت لغو کنسرت» یا «مجوز ورود بانوان به استادیوم» نارضایتی های مردم را به حاشیه ببرند، که البته موفق هم بوده‌اند.

آیا یادتان هست که همزمان با تشدید اعتراض مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل بانک مرکزی، محمود صادقی بحث حساب های قوه قضاییه را مطرح نمود و بعد از اینکه تب و تاب اعتراضات فروکش کرد رسما از رئیس قوه قضاییه بخاطر اظهار نظرش عذرخواهی نمود؟

آیا به خاطر دارید زمانی را که کارگران شرکت هپکو در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات‌شان دست به تجمع میزدند و کفن پوش به خیابان می‌آمدند، علی مطهری موضوع لغو سخنرانی‌اش در مشهد را عنوان کرد و با اتهام زنی به آیت الله علم الهدی، جنجالی در کشور به راه انداخت که تا چند روز توجه همه را به خود جلب کرد؟ هرچند که همان موقع ادعای علی مطهری مبنی بر دخالت داشتن امام جمعه مشهد در لغو سخنرانی‌اش تکذیب شد ولی مطالبه‌ی به حق کارگران شرکت هپکو در سایه این جنجال های سیاسی به فراموشی سپرده شد.

جریان اصلاحات در سالهای قبل نشان داده بسیار هوشمندتر و سیاس‌تر از جریان اصولگرا عمل میکند و این قابلیت را دارد که از ضعفها به فرصت ها برسد، این جناح سیاسی میتواند ناکارآمدی های دولت را چنان در پشت شعارهای آزادی خواهانه پنهان کند که گاهی اوقات خودشان هم باورشان شود.

در خلال هفته گذشته و در ادامه گسترش اعتراضات به شهرهای مختلف، جریان اصلاح طلب ابتدا سعی کرد مسبب اعتراضات را احمدی نژاد جلوه دهد و هجمه‌ها را به سمت او هدایت کند ولی وقتی دید جامعه شرایط پذیرش این صحنه سازی دروغ را ندارد و شاکله اعتراضات معطوف به دولت است، مجبور شد ضعف دولت در مدیریت کشور و دامن زدن به نارضایتی های اجتماعی را قبول کند.

پذیرش این حقیقت که مقصر اصلی اعتراضات اخیر "دولت" بوده است، برای جریانی که همیشه سعی کرده با بهانه‌های مختلف از پاسخگویی در برابر مردم فرار کند، به خودی خود یک گامِ روبه جلو محسوب میشود اما استدلال جریان اصلاحات در رابطه با علل شکل گیری اغتشاشات نیز جالب توجه است.

اصلاح طلبان طی بیانه‌ای رسمی ضمن معرفی دولت بعنوان مسبب شکل گیری اتفاقات اخیر، دلیل افزایش نارضایتی ها و اوج گرفتن اغتشاشات را گران شدن قیمت تخم مرغ عنوان کردند، این استدلال هرچند مسخره به نظر میرسد ولی همینکه جریان اصلاحات حاضر شده تا حدودی ضعف‌ها و اشتباهات خود را بپذیرد جای تحسین دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا

گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در آمریکایی در قبال جنگ غزه و شراکت غرب در نسل کشی فلسطینیان، شوک سنگینی را به سران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات وارد ساخته و نقطه آشکارساز تحولات تازه ای در فضای دانشجویی این کشور محسوب می شود. از تگزاس (که به صورت سنتی در تسخیر جمهوریخواهان است) تا کالیفرنی ا(که به آشیانه دموکراتها معروف است)، این اعتراضات متبلور شده و روز به روز دانشگاههای بیشتری در آمریکا به آن می پیوندند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات بی سابقه، در حالی نضج یافته که بسیاری از تحلیلگران مسائل اجتماعی در آمریکا طی سال های گذشته و اخیر، نسبت به خیزش نسل جدید این کشور در برابر مداخله گرایی و سلطه گری تثبیت شده در سیاست خارجی واشنگتن هشدار داده بودند. اکنون دیگر زمان هشدار سپری شده و آمریکا با یک واقعیت محض رو به روست! دستگیری بیش از ۲۰۰ معترض در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس و ورود پلیس به حریم دانشگاه و استفاده از گاز اشک آور و مواد محترقه در تقابل با دانشجویانی که تنها جرم آنها فریاد علیه جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است، تصویر خودساخته و دروغین دموکراسی در غرب را به صورتی علنی در برابر افکار عمومی دنیا زیر سوال برده و فراتر از آن، منجر به عزم بیشتر و محکم تر دانشجویان در مواجهه با جریان سلطه و زور شده است.

مقامات آمریکایی هم اکنون با جنبشی مواجه هستند که نه تنها برگرفته از آموزه های لیبرال دموکراسی منحط غربی نیست، بلکه ماهیت و کارکرد جریان سلطه را به صورتی آشکار به چالش کشیده و اتفاقا درخاک آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده است. کابوس مقامات آمریکایی در خصوص خیزش نسل جدید تعبیر شده و بایدن و همراهانش، حتی قدرت هضم حداقلی این واقعیت رو به رشد را پیدا نکرده اند!

در مقابل، ترامپ و جمهوریخواهان نیز با هدف حمایت مطلق از لابی های صهیونیستی( و در راس آنها آیپک) فرمان اخراج دانشجویان معترض از دانشگاهها را در راستای صیانت از رژیم کودک کش اسرائیل صادر کرده اند. این خیزش جدید را باید متاثر از آگاهی عمومی در جهان غرب قلمداد کرد: جایی که روایت دولتهای غربی از سوی ملتها به چالش کشیده می شود و شکاف میان جریان قدرت و لایه های گوناگون اجتماعی و در راس آنها جوانان -دانشجویان بیش از پیش هویدا شده است. دانشجویان غیرتمندی که در برابر قرائت جریان سلطه گر آمریکایی-صهیونیستی از جنگ غزه ایستادگی کرده و حتی هزینه های بازداشت و جراحت را متحمل شده اند،اکثرا در آمریکا متولد شده ،رشد کرده و دارای تابعیت این کشور هستند.

مطالبات حداقلی این جنبش اصیل مشخص است: قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، پایان دادن به جنگ و نسل کشی درنوار غزه و مجازات واقعی رژیم اشغالگر قدس و حامیانش بابت کشتار بیرحمانه دهها هزار نفر در فلسطین. وضع قوانین محدود کننده، تاثیری در خاموش شدن این جنبش نخواهد داشت ، چنانچه دانشگاه کلمبیا نیز ناچار به عقب نشینی از ضرب الاجل های پوچ خود در تقابل با دانشجویان معترض شده است. صدای در هم شکستن توامان صهیونیسم و لیبرال دموکراسی ادعایی غرب این روزها بیش از هر زمان دیگری در آمریکا به گوش می رسد...

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا