Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - 'طلال سلمان' روزنامه نگار برجسته لبنانی در مطلبی در واکنش به حوادث اخیر در عربستان نوشت: 'محمد بن سلمان' ولیعهد آل سعود با کمک آمریکا در تلاش است تا هرچه سریعتر 'زمام قدرت بلا منازع' را در عربستان بدست گیرد.

وی در مطلبی که روز چهارشنبه در سایت شخصی خود (علی الطریق) منتشر کرد، افزود: شکاف قهر و خشم هر روز در میان خاندان آل سعودی در حال عمیق تر و گسترده تر شدن است، این شکاف به علاوه رسوایی های این خاندان که سرزمین مقدس را با دسیسه آمریکا و انگلیس اداره می کنند و اکنون نیز درهای آن را بر روی صهیونیست ها بازکرده اند، آشکارتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اختلاف ها در درون خاندان حاکم اخیرا علنی شده، بخصوص اینکه 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی برای سلطه بر قدرت عجله می کند تا اگر پدرش 'ملک سلمان' ساعتی غیبت کرد، قدرت را بلامنازع در اختیار گیرد.
این روزنامه نگار لبنانی با بیان اینکه شاهزاده جوان عجله می کند و علاقمند به ماجراجویی هایی است که مورد خوشامد 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری خودشیفته آمریکا قرار گیرد، افزود: ترامپ، بن سلمان را تشویق کرده تا از رقبایش پیش از مرگ ملک سلمان خلاص شود، چرا که بودن آنها تهدیدی برای سلطنت او محسوب می شوند و در همین راستا 'مقرن بن عبدالعزیز' رئیس گارد ملی و 'محمد بن نایف' ولیعهد مخلوع را کنار زدند تا او هیچ رقیبی نداشته باشد.
سلمان ادامه داد: پس از آن این شاهزاده ماجراجو که آمریکایی ها امیالش را تحت عنوان طرح 2030 برنامه ریزی کردند، برای تامین مالی این طرح، به تحقیر پسر عموها و فرزندان آنها و بازرگانان و مسئولان این کشور رو آورد و دستور به بازداشت ده ها نفر از شاهزادگان و چهره های نافذ و صاحبان شرکت های عظیم ساخت و ساز مانند شرکت 'بن لادن' داد.
در همین راستا شاهزاده عجول سعودی، 'سعد الحریری' نخست وزیر لبنان را پس از فراخواندن به 'ریاض' بازداشت و او را روزها در حبس نگاه داشت تا اینکه 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه در این مساله وارد و الحریری آزاد شد.
'صبیح المصری' میلیاردر فلسطینی که از نزدیکان خاندان سعودی بود نیز به همین شکل به ریاض فراخوانده شد و چند روز در بازداشت بود که پس از میانجیگری طرف های زیادی همانند اردن، آزاد شد.
سلمان نوشت: معلوم نیست چه کسی مهمان بعدی بن سلمان شاه آینده عربستان باشد تا به عدالت خدمت کند و اموال عربستان را که در حال حاضر از ضعف پادشاهی و سیری ناپذیری ولیعهد و عجله او برای رسیدن به قدرت رنج می برد را بازگرداند.
خاورم**9366**1651
مترجم:صغری رحیمی-انتشاردهنده:مسعودجعفریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • النصر 3-1 الخلیج؛ رونالدو و الهلال دوباره به هم رسیدند