Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: خریدار از فروشنده درخواست فاکتور سربرگ داری کند که روی آن مهر فروشگاه، کد IMEI گوشی و تاریخ خرید تلفن همراه قید شود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در نشست خبری طرح رجیستری درباره فرآیند خرید تلفن همراه از فروشندگان پس از اجرایی شدن طرح رجیستری گفت: مردم باید دقت کنند قبل از پرداخت پول به فروشنده باید حتما 2 فرآیند را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در گام اول هنگام مراجعه برای خرید تلفن همراه باید استعلام اصالت تلفن همراه را انجام دهند. باید شناسه 15 رقمی IMEI که روی جعبه وجود دارد را بدون هیچ فاصله، نقطه و خط تیره‌ای به شماره پیامکی 7777 ارسال کرده و یا با کد دستوری #7777* کد 15 رقمی را از طریق گزینه 1 این کد دستوری استعلام کنند. در پاسخ استعلام هر یک از این دو روش باید پاسخی فقط با سربرگ همتا دریافت کنند. همچنین باید محتوای پیامک با تجهیزی که خرید می‌کنند هماهنگ باشد؛ یعنی برند و مدل ذکر شده در پاسخ استعلام همانی باشد که قصد خریدش را دارند.

 

وی افزود: بعد از اینکه استعلام اصالت تایید شد، باید از طریق خود تلفن همراهی که قصد خریدش را دارند با وارد کردن کد #06#* کد 15 رقمی که گوشی نشان می‌دهد را با کدی که روی جعبه بود و استعلام آن را گرفته بودند تطبیق دهند باید عیناً یکسان باشند. مجدد باید همین کد IMEI را با همان دو روش فوق استعلام اصالت کنند. خریدار باید خودش حتما این فرآیند را طی کند.

 

دهقانی‌نیا در ادامه درباره فرآیند فعالسازی تلفن همراه گفت: خریدار می‌بایست با مراجعه مجدد به کد دستوری #7777* و از طریق گزینه 2 که قید شده فعالسازی اقدام کنند. در این مرحله باید شناسه IMEI که روی جعبه حک شده و با کد #06#* روی گوشی تلفن همراه نمایش داده شده بود و یکسان بودند را برای گزینه 2 این کد دستوری بفرستند؛ در ادامه این کد دستوری از شما شماره سیم کارتی که می‌خواهید داخل آن قرار دهید را از شما می‌خواهد. بعد از وارد کردن شماره سیم کارتتان، از شما کد 6 رقمی می‌خواهد که روی کارت گارانتی شما قرار دارد و فروشنده موظف است بدون خراشیده شدن و مشخص بودن، تحویل خریدار دهد تا مثل خرید کارت شارژهای سیم کارت های اعتباری روی آن را بخراشید و کد 6 رقمی را هم وارد کنید تا فعالسازی صورت بگیرد. در صورت تایید کد 6 رقمی از سوی سامانه پیامکی، تجهیز را خریداری کنید.

 

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو درباره زمان پرداخت وجه گفت: حتما باید فرآیند استعلام اصالت و فعالسازی طی شود و سپس از فروشنده درخواست فاکتور سربرگ داری کنند که روی آن مهر فروشگاه، کد IMEI گوشی که خریداری کرده‌اید و تاریخ خرید تلفن همراه قید شود. شماره تماس مرکز پاسخگویی سامانه رجیستری تلفن همراه 096366 است که مردم می‌توانند در صورت بروز هرگونه ابهام با این مرکز تماس بگیرند. پایگاه اینترنتی سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی به آدرس hamta.ntsw.ir نیز می‌تواند برای تکمیل اطلاعات متقاضیان خرید تلفن همراه اطلاعات کاملی در اختیار بگذارد.

 

دهقانی‌نیا افزود: برخی از مردم که گوشی تلفن همراهش رجیستر نشده خریده‌اند، باید دقت داشته باشند که قاعدتا بایستی به فروشنده مراجعه کنند و وجه خود را پس گرفته یا تجهیز با اصالت جدید دریافت کنند. در غیر این صورت می‌توانند با مراجعه به سایت تعزیرات با نام tazirat135.ir و یا با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سازمان حمایت از مصرف کنندگان (cppo.mimt.gov.ir) مراجعه و شکایت خودشان را ثبت کنند. با هماهنگی‌های انجام گرفته مقرر شد در اسرع وقت به شکایت مردم برای فروخته شدن تلفن همراه قاچاق توسط فروشنده نما فورا رسیدگی شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: مردم دقت کنند حتما پاسخ فرآیند استعلام از سربرگ همتا دریافت شود؛ محتوای پیامکی با تجهیزی که در دست دارند از نظر برند و مدل یکسان باشد؛ کد 15 رقمی روی جعبه با کد 15 رقمی که از طریق #06#* با خود گوشی دریافت می‌کنند یکسان باشد؛ هیچ هزینه‌ای بابت رجیستری پرداخت نکنند و در پایان فروشنده باید فاکتور دارای سربرگ و تاریخ خرید را با قید کد 15 رقمی IMEI ممهور به مهر محل کسب کند و به خریدار تحویل دهد تا در این مرحله پرداخت وجه انجام شود.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد

فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد، گفت: با تلاش ماموران کلانتری بانوان ۲ جیب بر دستگیر و ۱۰ فقره سرقت کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سرهنگ عبدالرضا خجسته در تشریح اجزئیات این پرونده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به دنبال گزارش جیب‌بری‌های سریالی در مراکز تجاری شلوغ شهر مشهد، ماموران کلانتری بانوان رسیدگی به پرونده را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری بانوان با استفاده از تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته، مشخصات ظاهری سارقان را که یک زن و مرد جوان هستند بدست آورده و تحقیقات می‌دانی خود را برای دستگیر آن‌ها آغاز و با انجام تحقیقات میدانی مخفیگاه آن‌ها را در محدوده کوی‌امیر شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از هماهنگی با مقام قضائی متهمان را در مخفیگاه‌شان دستگیر و در بازرسی از محل 8 دستگاه تلفن همراه و 10 عدد مموری مسروقه کشف کردند.

خجسته گفت: متهمان 35 و 39 ساله پس از انتقال به مقر انتظامی در همان بازجویی‌های اولیه توسط 5 مالباخته شناسایی و با استعلام سریال گوشی‌های مسروقه کشف شده نیز 8 مالباخته دیگر  نیز شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به 13 فقره جیب بری تلفن همراه شهروندان در داخل فروشگاه‌ها و اتوبوس‌های شلوغ سطح شهر مشهد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد از شهروندان خواست؛ موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در مکان‌های شلوغ، مانند اتوبوس، مترو، مراکز خرید و پارک‌ها مراقب وجود نقد، گوشی تلفن همراه و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند. پول، اسناد و اموال با ارزش خود را در جیب‌های مخفی لباس و جیب‌های زیپ دار قرار دهید و از قرار دادن آن‌ها در جیب‌های بیرونی لباس خودداری کنند همچنین وجوه نقد خود را در قسمت‌های پنهان کیف‌قرار دهند.

وی ادامه داد: از کیف‌های کمری یا کیف‌های زیپ دار برای حمل پول استفاده کنید و تمام پول خود را در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید و در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک از نوشتن رمز در کنار آن خودداری کنید. هنگام سوار شدن در اتوبوس‌های و مینی بوس شهری، من کارت یا پول خود را از قبل آماده کنید تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب یا کیف خود در میان از جمعیت نشوید. در معابر و وسایل نقلیه عمومی، کیف‌تان را طوری در کنار خود نگه دارید که در معرض دیدتان قرار داشته باشد. چنانچه احساس می‌کنید افرادی به صورت غیر عادی نزدیک به شما نشسته یا‌ایستاده‌اند، یا شما را هل می‌دهند یا تنه می‌زنند، هوشیارتر باشید و بیشتر مراقب کیف و محتویات جیبتان باشید و در محل‌های شلوغ، به جای گرفتن بند کیف، آن را طوری در دست بگیرید که کسی نتواند بدون این که متوجه شوید، از درون آن چیزی بردارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • ویژه برنامه‌های خودتان را به مناسبت روز معلم با ما به اشتراک بگذارید
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان