Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش زومیت، اگر فیلم هایی مانند «ترمیناتور» یا «من، ربات» را تماشا کرده باشید قطعاً می دانید که پتانسیل های به نمایش گذاشته شده از هوش مصنوعی، به شکلی چشمگیر با تکنولوژی های فعلی تفاوت دارد و قطعاً هیچکس هم از این موضوع نمی ترسد که هوش مصنوعی بیکسبی سامسونگ بتواند جهان را تحت سلطه خود در بیاورد. با این حال بنابر گزارش تازه گوگل، به نظر می رسد تکنولوژی های فیلم های علمی-تخیلی به آرامی در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپانی ساکن مانتین ویو در مقاله اخیر خود به صحبت درباره سیستمی به نام Tacotron 2 برای تبدیل متن به گفتار می پردازد که قادر به تولید صدایی شبیه به صدای انسان برای هوش مصنوعی است.

برای دستیابی به این مهم، Tacotron 2 از یک جفت شبکه عصبی استفاده می کند: یک شبکه برای بازنمود دیداری فرکانس های صوتی خاص و دیگری (به نام WaveNet) برای بازسازی این اطلاعات دیداری در قالب صوت. گوگل ضمن انتشار مقاله خود، وبسایتی نیز راه اندازی کرده که توانایی های عملی تکنولوژی اش را به نمایش می گذارد.

 در این وب سایت، گوگل نشان می دهد که Tacotron 2 چطور از پس جملات و ;lghj از نگاه معناشناسی (مانند تفاوت اسمی و فعلی کلمه Present) بر می آید و آهنگ کلمات دشواری مانند Otolaryngology که حتی تلفظ شان برای انسان ها هم دشوار است را به خوبی درک می کند.

در بخش پایانی وب سایت، گوگل به مقایسه صدای انسانی و صدای هوش مصنوعی می پردازد و نتایج تکنولوژی این کمپانی، بدون شک تحسین برانگیز است. اگرچه به این موضوع در مقاله اشاره نشده، اما تکنولوژی صوتی تازه گوگل احتمالاً یکی از تلاش های ساکنین مانتین ویو برای تکامل هرچه بیشتر دستیار دیجیتالی گوگل است.

گوگل اسیستنت اصلی ترین عنصر محصولات سری Google Home به حساب می آید و این اسپیکرهای هوشمند قطعاً می توانند در آینده میزبانی شایسته برای تکنولوژی جدید گوگل باشند.در نهایت گفتنی است که علی رغم این پیشرفت، هنوز تفاوت زیادی میان مکالمات انسانی و هوش مصنوعی وجود دارد. در حالی که هوش مصنوعی قادر به تقلید از انسان در چگونگی ادای کلمات است، هیچ شخصیتی از خود نداشته و قادر به بیان عبارات غیرقابل پیش بینی نیست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد

ایتنا - گوگل قابلیت دانلود و نصب همزمان دو اپلیکیشن در گوگل پلی را فعال کرده است.
به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

 


این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.
 

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

دیگر خبرها

  • بازطراحی مرسدس بنزهای کلاسیک با تکنولوژی 2024 (عکس)
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان