Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتی و تنگستان استان بوشهر گفت: از مهمترین اولویت های این سازمان تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و دینی است که با فراهم شدن فضای مناسب و ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی این برنامه در دست اجراست.

حجت الاسلام سید ابراهیم شفقت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 81 بقعه متبرکه و امام زاده در دشتی تحت نظارت و پوشش اداره اوقاف وامور خیریه این شهرستان دشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال های اخیر با کمک خیران و همت هیات امنا امامزاده سلطان پیرهاشم در روستای جبری، امام زاده اسماعیل در شهرکاکی، امام زاده بدر منیر در روستای بابمنیر کاکی و زین الشهدا شهر اهرم نوسازی و بازسازی اساسی شد.
شفقت پور اضافه کرد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های دشتی و تنگستان به اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان اشاره کرد و افزود: آموزش جوانان در زمینه های حفظ و قرائت قرآن، انجام پژوهش های قرآنی و کمک به امر حسنه ازدواج جوانان از مهمترین برنامه های این اداره است.
شفقت پور به نحوه جمع آوری و هزینه نذورات و کمک های مردمی برای توسعه و نگهداری بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: همه نذورات در امامزاده ها پس از شمارش توسط هیات امنا و نمایندگان اداره اوقاف شهرستان به حساب اختصاصی همان امامزاده واریز و تحت نظارت نماینده ولی فقیه در سازمان برای انجام کارهای فرهنگی، عمرانی، حقوق خادمین و آب و برق هزینه می شود.
وی به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که وقف یک سنت حسنه و چشمه جاریست که می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را برطرف کند.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دشتی اظهار کرد:درسال جاری چند مورد وقف جدید درشهرستان دشتی داشته ایم که شامل وقف نخلستان در روستای بحیری، دارالقرآن در شهرکاکی، مسجد در روستای حیدری، حسینه شهید زائری در شهر کاکی و حسینیه فاطمه زهرا (س) در شهر شنبه است.
شفقت پور اضافه کرد: ماموریت حفظ اماکن مذهبی و موقوفات با هیات امناست و امیدواریم با نظارت بیشتر هیات امنا در حراست و حفاظت از این اماکن اقدامات لازم انجام شود.
شفقت پور، از پیگیری ها و همکاری نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان های دشتی و تنگستان در حراست و حفاظت اماکن متبرکه و برخورد با سارقان این اماکن در سال های گذشته تقدیر کرد و خواستار تداوم و توسعه این همکاری ها شد.
شفقت پور، به مهمترین مشکل اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان در زمینه اجاره ای بودن فضای اداری و نداشتن ساختمان دولتی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به پیگیری های به عمل آمده هر چه زودتر مشکل تامین زمین توسط سازمان مسکن و شهرسازی استان و کمک خیران ساختمان مناسب اداره شهرستان دشتی احداث شود.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و گردشگری دزفول با استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: برنامه‌های گردشگری باید به شکل جامع و همراه با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این خصوص اقدامات زیادی می‌توان انجام داد.

کد خبر 6088702

دیگر خبرها

  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود