Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارخراسان جنوبی گفت: مشکلات موجود در بحث مهاجرت به درستی شناسایی و راهکار رفع مشکل با یک کار کارشناسی با کمک اندیشمندان دانشگاهی ارائه شود.

به گزارش ایسنا، «محمد مهدی مروج الشریعه» دیشب 19 دیماه در جلسه ستاد مردمی ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی، گفت: امروز با معضل هجوم حرکتی و مهاجرت جمعیت از روستاهای کوچک به روستاهای بزرگ و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ در مرکز استان و پایتخت کشور روبرو هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مشکلات موجود در بحث مهاجرت به درستی شناسایی و راهکار رفع مشکل با یک کار کارشناسی با کمک اندیشمندان دانشگاهی ارائه شود.

مروج الشریعه افزود: جوان به سامان زندگی نیاز دارد، اشتغال از اولویت‌های مورد نیاز یک جوان است و باید به این موضوع توجه شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان باید برنامه مشخص برای سال آینده خود مشخص کند، ادامه داد: اگر بخواهیم اشتغال جوانان را ساماندهی کنیم، کارها را در این بخش با اولویت بندی انجام دهیم.

وی افزود: جلسه این ستاد صرفاً به ارائه گزارش خلاصه نشود، اقدامات انجام شده به درستی تبیین شود.

مروج الشریعه گفت: این ستاد از مهم ترین ستادهای استانی است و به موضوع جوانان به عنوان بهترین و مهم‌ترین قشر جامعه می‌پردازد.

وی تصریح کرد: مسائل جوانان به عنوان یک دغدغه مهم مورد بررسی قرار گیرد، در این چند روز گذشته اتفاقاتی رخ داد که باید برای ما به عنوان بالاترین تجربه برای بازنگری در روش های اداری و مدیریتی باشد .

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: 22 دی ماه امسال با هماهنگی های صورت گرفته با مجمع استانداران، میزبان استانداران ادواری خراسان جنوبی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: رسالت ما در این ستاد رسیدگی بهتر به شهرستان‌های استان است چون در غیر اینصورت مکان‌هایی مثل مهرشهر در مرکز استان ایجاد می‌شود.

مروج الشریعه یادآورشد: وقتی عده‌ای را در مکانی به هر شکل اسکان داده شوند، نباید تصور شود که به مشکل حاشیه شهر رسیدگی کرده‌ایم، رسیدگی وقتی است که جوان را در شهرستان خودش حفظ کنیم و از آهنگ مهاجرت جلوگیری شود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی