Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است و باید به نسل های بعد هم منتقل شود، پیشگیری بهتر از درمان است و مهمترین مورد آن نیز آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هفتمین جلسه کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران استان در سال جاری، به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان و با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، معاون آموزش و پرورش استان، مدیر کل زمین شناسی، معاون جهادکشاورزی، اساتید دانشگاه و جمعی از مدیران مربوطه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیامرث حاجی زاده گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است و باید به نسل های بعد هم یاد بدهیم و هم منتقل شود و این که پیشگیری بهتر از درمان است و مهمترین مورد آن نیز آموزش است و رکن اصلی آموزش هم اطلاعات و داده هاست بنابراین به مراکز که دانشگاه ها و کتب علمی است بایستی رجوع کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان این که در این موضوع خلائی احساس می‌شد و این که نیاز به وجود یک گروه علمی احساس می‌شد افزود: ما یک گروه علمی و آموزشی برای استان در بحث پیشگیری و پیش بینی مطرح و راه اندازی کردیم و از همه اساتید و نخبگان دانشگاه های استان جهت حضور و ارائه راهکار های علمی و کارشناسی دعوت شد و حضور هم پیدا کردند و جلسات متعددی برگزار شد که خروجی آن نیز سمینارها و مانورهایی بود که به بهترین نحو و با بازدهی مناسب برگزار شد.

وی ادامه داد: صدا و سیما نیز در بحث اطلاع رسانی به خوبی عمل کرد و به بهترین شکل شرایط را مدیریت کرد، برای مثال با اطلاع رسانی بموقع و صحیح توانستیم در مصرف برق صرفه جویی داشته باشیم.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: البته باید بپذیریم که ضعف و کاستی‌هایی هم در کار بوده که با همفکری و تعامل بیشتر و بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار می توان نواقص را برطرف و جبران کرد.

موضوع بعد نیز استفاده از اساتید و نخبگان دانشگاهی است که می‌بایست از این ظرفیت های استانی استفاده کنیم، ضمن این که این کمیته ها را جدی بگیریم و دستگاه ها نیز در خصوص همکاری و پیگیری این کمیته ها اهمیت بیشتری قائل شوند.

در پایان نیز به پیشنهاد مدیر کل مدیریت بحران استان مصوبات زیر به تصویب رسید:

_طرح جامع آموزش مدیریت بحران تهیه و تدوین شود

_سمینار ملی زلزله در بهمن ماه برگزار شود

_کمیته آموزش و پژوهش ماهانه یک بار برگزار شود

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان با تاکید بر تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، گفت: وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است. متن نامه به شرح ذیل است:

روسای محترم دانشگاه‌های جهان

با احترام.

همانطور که مستحضرید جوهره اصلی حقوق بشر، پاسداری از عدالت و کرامت انسانی است. از همین رو، وظیفۀ همه انسان‌های آزادی‌خواه، سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و نخبگان دانشگاهی همواره حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی بوده است. این مهم در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این وجود، امروزه سرزمین فلسطین به نماد نسل کشی و نقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده است. بیش از نیم قرن است که ملت فلسطین قربانی تجاوزگری و زورگویی قدرت‌های بزرگ به ویژه صهیونیسم جهانی قرار گرفته و حتی طبق قوانین بین‌المللی از حق دفاع مشروع خود نیز در برابر متجاوزان محروم گردیده است.

اینک که تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است جنبش دانشجویان، اساتید و نخبگان در دفاع از مردم مظلوم غزه و اعتراض علیه ستم در دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، کلمبیا، ییل و سایر دانشگاه‌های دنیا نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است.

در این هنگام از نخبگان و رؤسای دانشگاهی جهان انتظار است ضمن اعلام جهانی محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی غزه، مأموریت‌های انسانی و دانشگاهی خود را در قبال این مردم مظلوم و عضو جامعه بشری ایفا کنند و برای اعلام هم‌دردی ضمن فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شوند و با تشکیل مجامع علمی و نخبگانی ضمن فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی علمی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به تبیین قیام پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم پرداخته و از طریق مجاری علمی و رسانه‏ای، طبل رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را در مجامع جهانی به صدا در آورند.

همچنین انتظار می‌رود ضمن تلاش برای قطع ارتباط نهاد‌های علمی و دانشگاهی جهان با رژیم‌صهیونیستی با تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش و فناروی برای احیاء زندگی طبیعی در مناطق ویران شده غزه توسط این ائتلاف جهانی دنبال گردد که اکنون کنش فعالانه نخبگان و رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارد.

در پایان برای پیگیری امور و انسجام بیشتر پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان طرفدار برقراری صلح عادلانه و دموکراسی در فلسطین را می‌دهم و کسانی که تمایل به عضویت در این مجمع دارند به ایمیل Elm@scc.ir حضورشان را اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام