Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد:

حرکت آب‌های فراشور از دشت مسیله به سمت سفره های زیرزمینی آب شیرین را شاهد هستیم، دلیل این مساله این است که تعداد چاه‌های غیرمجاز در آن منطقه زیاد شده است و به نظر ما کشاورزی در آن محدوده کارایی لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: سطح زمین‌های کشاورزی زیرکشت در استان به شدت کاهش پیدا کرده، علت این مساله مشکلات زیست محیطی است، عدم رعایت مسائل زیست محیطی بر روی معیشت کشاورزان استان قم تاثیر گذاشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: یک سری صنایع مثل سنگبری‌ها در جاده قم - اراک مشکلاتی را به لحاظ آلودگی هوا به وجود آوردند، به صورت کلی صنایع کانی غیرفلزی، سیستم حمل و نقل و فرسودگی فناوری در بخش صنعت موجب شده است که از لحاظ آلودگی وضعیت نگران کننده ای را در شهر قم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که واحدهای صنعتی درون شهر قم را با همکاری دستگاه‌های اجرایی به شهرک‌های تخصصی در خارج از شهر انتقال بدهیم، گرچه که تاکنون چندین شهرک صنعتی تخصصی در استان قم به وجود آمده است، اما این استان ظرفیت‌های بیشتری برای ایجاد چنین شهرک‌هایی را دارد.

وی گفت:ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی هم وضعیت بازار کسب و کار را بهبود می‌بخشد و هم به محیط زیست کمک می‌کند.

همتی ساماندهی کارگاه‌های صنعتی در داخل شهر قم را ضروری دانست و تصریح کرد: بخشی از آلودگی هوای شهر قم مربوط به فعالیت این کارگاه‌ها و حرکت خودروها و موتورسیکلت‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد:طی روزهای اخیر به دلیل ناپایداری هوا شاخص کیفیت هوای شهر قم نسبت به روزهای قبل بهتر شده است.

انتهای پیام/ت

کارگاه های صنعتی داخل شهر قم ساماندهی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان