Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدتگفت: همواره یکی از مسائلی که در دانشگاه مورد توجه دانشجویان بوده و هست و تاثیر مستقیمی بر فضای دانشگاه و کیفیت آموزش و پژوهش دارد، مسائل رفاهی و صنفی است و اهمیت آن تا آنجاست که فراهم نکردن شرایط مناسب رفاهی می‌تواند همه هزینه‌ها در حوزه‌های آموزشی دانشگاه را بی اثر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تا قبل از ظهور شورا‌های صنفی در دانشگاه ها، مسائل صنفی توسط تشکل‌های اسلامی پیگیری می‌شده است، افزود: سابقه کار تشکل‌ها در این حوزه در موارد زیادی مشهود است، از جمله وجود واحد دانشجویی یا صنفی در بسیاری از تشکل‌های با سابقه تر.
دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: امروز هم در دانشگاه‌هایی که پیگیری مسائل صنفی بر زمین است، تشکل‌های ما این بار را از سر تکلیف به دوش می‌کشند.
کوهی مقدم افزود: شورای صنفی نهادی است که می‌تواند ریز مسائل رفاهی را از مسئولین دانشگاه پیگیری کند و جایگاه بسیار مناسبی برای خدمت به دانشجویان و دانشگاه است.

وی بیان کرد: مشکل از آنجایی بروز می‌کند که شورای صنفی حدود اختیاراتش را نشناسد و از عمد یا ناآگاهی در مسائلی که خارج از چارچوب اختیارات آنهاست ورود کنند و خود را یک کنشگر سیاسی بدانند؛ البته این پدیده اخیرا در انجمن‌های علمی نیز بروز کرده است و این بزرگترین خیانت به این ساختار هاست.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه ما دغدغه دانشجویان را نسبت به مسائل سیاسی و نسبت به مسائل اجتماعی خارج از دانشگاه درک می‌کنیم گفت: منتهی دانشجویان باید بدانند که در دانشگاه مجاری خاصی برای این اتفاقات وجود دارد و شورای صنفی هم تنها برای پیگیری مسائل رفاهی و صنفی دانشجویان است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان