Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:47:10 GMT

محمد رضا عارف خواستار بازدید از زندان اوین شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۲۴۵۰

محمد رضا عارف خواستار بازدید از زندان اوین شد

به گزارش جماران،  محمدرضا عارف در حاشیه نشست مجمع 35 نفره تهران با سازمان اطلاعات استان تهران، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجمع تهران که از 35 نفر از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده جلسات متعددی را با دستگاه‌های اجرائی برگزار می‌کند که امروز (چهارشنبه،20 دی ماه) نیز با جلسه‌ای را با سازمان اطلاعات تهران برگزار کرد و بیشتر در مورد حوادث اخیر بحث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان سازمان اطلاعات استان تهران در مورد اقداماتی که این سازمان در کنار سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانند نیروی انتظامی انجام داده، گزارش خوبی را مطرح کردند و بحث‌های خوبی با نمایندگان انجام شد و مقرار گردید تا این موضوعات پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا با برگزاری جلسات متعدد علل این مسائل ریشه‌یابی شود تا بتوان مشکلات و مسائل مردم به خصوص بخش‌های اقتصادی و معیشتی را حل کرد، افزود: از آنجایی که اعتراضات در قانون اساسی مشروعیت دارد و باید به  آن احترام بگذاریم و اجازه دهیم تا مردم اعتراضات و نقدهای خود را مطرح کنند، از ابتدا نیز این بحث مطرح بود که حساب مردم معترض را باید از حساب افرادی که به دنبال تخریب و اغتشاش هستند، جدا کنیم که روند خوبی در مسیر طی می‌شود.

همه دانش آموزان دستگیر شده در حوادث اخیر آزاد شدند/ آزادی دانشجویان بازداشتی روند خوبی را طی می‌کند

عارف با بیان اینکه کارگروهی را تشکیل داده بودیم تا در فاز اول پیگیر وضعیت دانش آموزان و دانشجویان بازداشت‌شده باشد، متذکر شد: گزارش‌هایی که در رابطه با دانش آموزان داریم جز یکی دو مورد که در بازداشت هستند، تقریبا مسئله‌ای باقی نمانده و بقیه آزاد شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد دانشجویان نیز روند خوبی دنبال می شود که امیدوارم هر چه سریعتر با توجه به اینکه در فصل امتحانات قرار داریم مسئله حل شود، ادامه داد: کمیته وضعیت سایر بازداشت‌شدگان را نیز پیگیری می‌کند.

درخواست بازدید مجمع نمایندگان تهران از بازداشتگاه اوین

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای نمایندگان عضو مجمع 35 نفره استان تهران در جلسه با مسئولان سازمان اطلاعات استان این بود که هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بازدیدی از بازداشتگاه اوین داشته باشند و در جریان مسائل و مشکلاتی که مطرح است، قرار گیرند.

وی افزود: مقرر شده تا مسئولان وزارت اطلاعات پیگیری کنند تا این بازدید در اولین فرصت انجام شود تا نمایندگان گزارشی را در این زمینه به مردم ارائه کنند.

عارف در خصوص پیگیری وضعیت افرادی که گفته می‌شود در زندان فوت شده‌اند، اظهار داشت: اگر این کمیته بتواند از زندان اوین بازدید کند به طور طبیعی مسائلی مانند فوت شدن برخی از بازداشت شدگان نیز پیگیری می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه پیرامون مسائل استان تهران بحث شد، زیرا نمایندگان تهران  حضور داشتند، گفت: قرار شد همکاری بیشتری با مسئولان سازمان اطلاعات داشته باشیم تا اگر مسئله‌ای وجود داشت بتوانیم از طریق قانونی آن را حل کنیم./

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد