فرار از زندگی روزمره پیام اصلی نمایش الکلاسیکو است
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۲۵۰۵
کارگردان تئاتر مشهد گفت: فرار و دوری کردن از سیکل و چرخه زندگی روزمره، پیام اصلی نمایش ال کلاسیکو است. ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ استانها خراسان رضوی نظرات
احسان روحی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در مورد تئاتر الکلاسیکو اظهار داشت: بخشی از گذار کمدی به تراژدی در این کار تعمدی بود، در این کار بیشتر دنبال این بودم که عنوان کنم مرز شادی و غم ما خیلی کوتاه و باریک است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کارگردان تئاتر مشهد بیان کرد: بخشی از گذار سریع کمدی به تراژدی در این نمایش نیز به این دلیل بود که در مدیوم نمایش این محدودیتها وجود دارد؛ یکی از دوستان معتقد بود این موضوع و نمایشنامه قابلیت تبدیل شدن به سریال دارد و عنوان میشد اگر نسخه فیلمنامه از اثر داشته باشیم ممکن است تبدیل به سریال شود.
روحی بیان کرد: دوست داشتم در این کار مخاطب همچنان که حس خوب خندهها را دارد تلنگری نیز به وی بخورد و خودش را جای آنها بگذارد.
وی با اشاره به اینکه دوست داشتم مخاطب همراه با شخصیت من باشد گفت: در این کار، فلش فوروارد و یا تکنیک بازگشت به زمان داشتهایم و اگر قسمت حذف شده را بازگردانیم منطق کار درست میشود و سیر داستانی روال خاص خود را پیدا میکند.
کارگردان تئاتر مشهد افزود: پیام اصلی من این است که به زندگی کردن عادت نکنیم و صرفاً زندگی برای تکرار یکسری عادات نباشد؛ یعنی ما هر روز در یک سیکل و چرخه خاص نباشیم؛ به یکسری عادات و کردارها ما عادت کردهایم و این مثل یک مُرداب است. شخصیت اصلی نمایش ما به توهم و تنبلی عادت کرده و زندگی برای وی بیاهمیت شده است.
روحی همچنین در مورد حضور شخصیت پستچی در این نمایش تصریح کرد: عنصر پُستچی نمادی از جامعه بیرونی است؛ یک جامعه داخلی داریم که همان شخصیتهای داخل داستان هستند و دارای شناسنامه هستند. البته برای پستچی نیز شناسنامه داریم که وارد داستان میشود. ورود پستچی به داستان نقطه عطفی است که وقتی آدمهای درون قصه مشکل را به شخصیت اصلی بازگو میکنند وی باور نمیکند اما وقتی یک عنصر بیرونی این تلنگر را میزند دقیقاً این آدم شروع به اعتراف میکند.
روحی خاطرنشان کرد: وقتی از نگاه شخص سومی این مسئله مطرح میشود این تلنگر به انسان درون قصه وارد میشود و شاهد هستید که روند قصه تغییر میکند و شخصیت اصلی شروع به تجزیه و تحلیل خود میکند. ما خیلی از اوقات تلنگرها را از آدمهایی میخوریم که چندان در زندگی ما دخل و تصرف ندارند.
انتهای پیام/
R41347/P1336/S6,1188/CT1منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» میخواند
دریافت 61 MB
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشاور رسانهای نمایش «گالیله»، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شبها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.
قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دورهگرد در نمایش «گالیله» خوانده میشود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.
نمایش «گالیله» به تهیهکنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهابالدین حسینپور با نقشآفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دلافکار، آرش فلاحتپیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.
نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.
فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال از طریق لینک tiwall.com/s/galilei3 و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقهمندان است.
صبا کریمی