Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: امسال 600 گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، آلوانی، فرانسه و سوئیس به خراسان جنوبی سفر و از بیابان لوت بازدید کردند.
زهرا رضایی ملکوتی افزود: بازدید از نخلستان دهسلم، روستای دهسلم، پایگاه جهانی بیابان لوت و ریگ یلان از برنامه های گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد اقامتگاه های بوم گردی میراث فرهنگی در دهسلم را 2 اقامتگاه ذکر کرد و گفت: هم اکنون برای تأمین امنیت گردشگران دو مسیر گردشگری جاده 35 کیلومتری دهسلم به ریگ یلان و مسیر حیدرآباد به ریگ ریلان ساماندهی شده است.
مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت تأکید کرد: برای ارائه خدمات بهتر، کاهش خطرات احتمالی و استفاده از زاهنمای گردشگر بهتر است گردشگران در قالب تورهای گردشگری به شهرستان سفر کنند.
رضایی ملکوتی وسعت بیابان لوت را بیش از 50 هزار کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: بزرگترین بیابان ایران، گرم ترین نقطه زمین، وجود بلندترین هرم های ماسه ای در آن و وجود بلندترین گلدان های صحرایی به طول 12 متر از ویژگی های شاخص این بیابان است.
این بیابان بطور مشترک بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان است که 29 مرداد 1393 به شماره 203 در فهرست میراث طبیعی - ملی ثبت شد.
پرونده این اثر در سال 2015 برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال و 28 تیر 1395 در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی

دریافت 14 MB کد خبر 6093387

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران