Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک روز چهارشنبه برای گروه های سنی حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت.

علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام مرکز پایش کیفیت هوای شهر اراک، میزان ذرات معلق کمتر از 2 و نیم میکرون در هوای این کلانشهر در ساعت 8 صبح امروز (دوشنبه) 37 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که میزان غلظت ذرات معلق در هوا بالاتر از شرایط استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شاخص استاندارد سنجش آلاینده های هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است و توصیه می شود در شرایط ناسالم، گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، بیماران سخت درمان و سالمندان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.
کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان، به دلیل تدوام پایداری هوا و سرمای شبانه، پتانسیل انباشت آلاینده های جوی تا پایان هفته جاری پیش بینی شده است.
کلانشهر اراک با 520 هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است که به لحاظ اقلیمی از سه سمت با کوه محصور شده و از یک سمت نیز با تالاب کویری میقان همجوار است.
وجود کانون ها و چشمه های غبار نمکی در تالاب کویری میقان اراک یکی از عوامل بالقوه برای آلایندگی این کلانشهر است و با کمترین وزش باد ریزگردها با منشاء محلی قابلیت انتقال در هوای اراک را دارند.
تالاب میقان مهمترین کانون بحرانی فرسایش بادی دارای مطالعات فنی در استان مرکزی است که مساحت این کانون 12 هزار هکتار است و میزان فرسایش بادی آن در هر هکتار 100 تن در سال است.
شرایط اقلیمی اراک به گونه ای است که این منطقه در بسیاری از موارد در فصول سرد سال با پدیده وارونگی دما مواجه می شود.
کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون 58 روز با کیفیت ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران «پاک» است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۳ اردیبهشت) در شرایط پاک است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۸ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها امروز در خانه نمانید
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران «پاک» است
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس