Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@20:41:41 GMT

تجدید خاطره به سبک سونی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۳۳۱۳

تجدید خاطره به سبک سونی +عکس

خبر خوش اینکه بالاخره سونی این سری را دوباره احیاء کرد و گوشی اکسپریا ال 2 را به صورت رسمی معرفی نمود؛ یک محصول مقرون به صرفه با دوربین سلفی زاویه باز و اسکنر اثر انگشت.

به گزارش مشرق به نقل از دیجی‌رو، در حال حاضر زمان نسبتاً زیادی از عرضه گوشی اکسپریا ال (Xperia L) شرکت سونی می گذرد و تنها مدل این سری در سال 2013 میلادی و در قالب یک محصول میان رده راهی بازار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خبر خوش اینکه بالاخره سونی این سری را دوباره احیاء کرد و گوشی اکسپریا ال 2 را به صورت رسمی معرفی نمود؛ یک محصول مقرون به صرفه با دوربین سلفی زاویه باز و اسکنر اثر انگشت.

طراحی

اکسپریا ال 2 هم مانند نمونه اولیه خود دارای بدنه ای از جنس پلاستیک می باشد. اما در این مدل جدید با پرداختی که بر روی بدنه انجام شده ظاهر آن بسیار زیباتر و شبیه به گوشی های فلزی شده است. سبک طراحی اکسپریا ال 2 برای دوست داران محصولات سونی بسیار آشنا بوده و این شرکت ژاپنی از همان سبک طراحی محبوب خود موسوم به Omnibalance بهره گرفته است. البته انحنایی که در قسمت پشتی بدنه به چشم می خورد یکی از نقاط تمایز اکسپریا ال 2 با دیگر محصولات مشابه است و پیش از این به ندرت چنین موردی را در طراحی گوشی های سونی شاهد بوده ایم. این تحدب جزئی به خوش دست‌تر شدن گوشی کمک شایانی کرده و البته فضا را برای تعبیه یک باتری بزرگ‌تر نیز مهیا نموده است. اسکنر اثر انگشت نیز در پشت بدنه تعبیه شده و دکمه پاور نیز مانند بسیاری از گوشی های اندرویدی در سمت راست قاب به چشم می خورد.

سخت افزار و دوربین

سخت افزار و قطعات داخلی گوشی جایی است که مقرون به صرفه بودن اکسپریا ال 2 کاملاً مشهود می باشد. این گوشی هوشمند مجهز به چیپ پردازشی چهار هسته ای MT6737 از محصولات مدیاتک است که با فرکانس 1.5 گیگاهرتز فعالیت می کند. 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم برای آن در نظر گرفته شده که البته امکان ارتقاء آن به وسیله کارت های حافظه میکرو اس دی وجود دارد. نمایشگر 5.5 اینچی اکسپریا ال 2 دارای وضوح تصویری 1280 در 720 پیکسلی است و با اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی وظیف تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد و با بهره گیری از حالت مصرف بهینه انرژی که سونی آن را Stamina Mode نامیده، می توانید به بهترین شکل از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده کنید.

سونی همواره در محصولات خود تأکید زیادی بر روی کیفیت و قابلیت های دوربین دارد و اکسپریا ال 2 هم از این قاعده مستثنی نیست. در این گوشی شاهد یک لنز 13 مگاپیکسلی در پشت بدنه و یک لنز 8 مگاپیکسلی در جلوی آن هستیم که البته زاویه دید 120 درجه ای دوربین سلفی باعث شده تا امکان ثبت تصاویر سلفی گسترده و زیبا برای کاربران مهیا باشد.

تاریخ عرضه

اکسپریا ال 2 در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن 96) در رنگ های مشکی، طلایی و صورتی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. قیمت این محصول هنوز به صورت دقیق مشخص نشده و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت آن نیز اعلام خواهد شد.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورولا Edge 50 Ultra را با آخرین تراشه هوش مصنوعی Qualcomm معرفی کرد

ایتنا - موتورولا تایید کرد که Edge 50 Ultra از شارژ  125 وات  TurboPower پشتیبانی می‌کند. اکنون می‌دانیم که این گوشی پرچمدار از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دارد. اینها دقیقاً همان مشخصات Edge 50 Pro  هستند.
پس از معرفی موتورولا اج 50 پرو در هند در اوایل این ماه، موتورولا از سری کامل اج 50 رونمایی کرد. این رونمایی شامل موتورولا اج 50 اولترا، موتورولا اج 50 پرو میان‌رده و موتورولا اج 50 فیوژن است. جدیدترین گوشی‌های هوشمند این شرکت به زودی در چند بازار جهانی از جمله بخش‌هایی از اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه عرضه می‌شوند.

به گزارش ایتنا، افشای اطلاعات در مورد Edge 50 Ultra در چند هفته گذشته تشدید شد و موتورولا جمعه گذشته از اعلام رسمی آن انتقاد کرد. در آن زمان، موتورولا تایید کرد که Edge 50 Ultra از شارژ  125 وات  TurboPower پشتیبانی می‌کند. اکنون می‌دانیم که این گوشی پرچمدار از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دارد. اینها دقیقاً همان مشخصات Edge 50 Pro  هستند.

 این گوشی دارای یک POLED 6.7 اینچی با وضوح بالاتر نسبت به مدل قبلی و همچنین پلتفرم موبایل Snapdragon 8s Gen 3 کوالکام برای قدرت پردازش است. این پردازنده نیم پله پایین‌تر از پلتفرم اسنپدراگون 8 نسل 3 است که در پرچمداران سامسونگ و وان پلاس می‌بینیم، اما همچنان دارای گنجایش قابل توجه است و تا 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه را ارائه می‌دهد.

موتورولا Edge 50 Ultra را به یک سیستم دوربین سه‌گانه مجهز کرده است که توسط یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی برجسته شده است. همچنین یک لنز تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی دارد. در جلو نیز یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی دیگر خواهید دید.

Edge 50 Pro  موتورولا همان گوشی هئشمندی است که در 3 آوریل در هند معرفی شد. این گوشی یک میان رده قوی است اما با کمی اغماض همراه است! هنوز یک سیستم دوربین سه گانه در Edge 50 Pro وجود دارد، اما سنسورهای تله فوتو و فوق عریض کوچکتر از آنهایی هستند که در Edge 50 Ultra یافت می‌شوند.

 

این گوشی از پلتفرم موبایل Snapdragon 7 Gen 3 استفاده می‌کند. با این حال، دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی pOLED با کیفیت با پشتیبانی از نرخ تجدید 144 هرتز است.

گزینه اقتصادی در این مجموعه موتورولا اج 50 فیوژن است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز است اما وضوح کمتری نسبت به سایر گوشی‌های سری 50 دارد. در حالی که موتورولا در بیانیه مطبوعاتی خود تراشه‌ Edge 50 Fusion را فاش نکرده است، ممکن است این پردازنده Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1 باشد. این گوشی دارای یک سیستم دوربین دوگانه با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی است.

همه گوشی‌ها با  Moto AI که مجموعه جدید ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موتورولا است، عرضه می‌شوند. این شرکت می‌گوید این قابلیت شامل قالب‌سازی مولد، جستجو و ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های دوربین است. این گوشی‌ها از ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند  Magic Editor، Magic Eraser  و Photo Unblur در هفته‌های آینده پشتیبانی خواهند کرد.

موتورولا Edge 50 Ultra با قیمت 999 یورو، Edge 50 Pro  با قیمت 699 یورو و Edge 50 Fusion با قیمت 399 یورو به فروش خواهند رسید. هر سه گوشی در بازارهای منتخب اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه در دسترس خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • بازی‌گوشی توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)
  • انتخابی هوشمندانه با مطالعه راهنمای خرید بهترین دوربین سونی در 2024
  • (عکس) لینگشی L؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می‌کنند!
  • راهنمای خرید بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی – اردیبهشت ۱۴۰۲ (+عکس)
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید
  • خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)
  • موتورولا Edge 50 Ultra را با آخرین تراشه هوش مصنوعی Qualcomm معرفی کرد