Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@17:15:25 GMT

حاج‌رضایی: شانس پرسپولیس برای قهرمانی زیاد است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۳۷۱۱

حاج‌رضایی: شانس پرسپولیس برای قهرمانی زیاد است

امیر حاج‌رضایی درباره آخرین اتفاقات رخ‌داده در فوتبال مانند نتایج استقلال و پرسپولیس، عدم‌ثبات در تراکتورسازی و نفت و برنامه ریکاوری کی‌روش برای بازیکنان ملی‌پوش مطالبی را مطرح کرد.

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره روند تیم پرسپولیس در لیگ برتر و احتمال قهرمانی دوباره این تیم، اظهار داشت: قطعاً نمی‌توانیم بگوییم که پرسپولیس قهرمان می‌شود، اما شانس خیلی زیادی دارد، این نه‌تنها به‌دلیل فاصله 9امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول، بلکه به‌خاطر نوع نمایش و روند بازی این تیم است که نشان می‌دهد پرسپولیس آماده‌ترین تیم ایران است و نوسانات کمتری دارد، علاوه بر همه اینها، در پرسپولیس یک مربی ارزشمند هم کار می‌کند، اما هنوز 12 هفته دیگر مانده و 36 امتیاز در وسط است که می‌تواند خیلی از معادلات و پیش‌بینی‌ها را عوض کند، ولی این مسئله را می‌گویم که شانس پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ شانزدهم خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تمجید از توانایی‌های برانکو ایوانکوویچ پرداخت و یادآور شد: برانکو باید یک چشم‌اندازی باشد برای مدیرانی که متوسل می‌شوند به مربیان خارجی. موفقیت‌های برانکو در ایران نشان می‌دهد که حضور مربیان خارجی از نوع خوب‌شان از لحاظ فنی و فرهنگی می‌توانند به ما کمک کنند. فکر می‌کنم آقای برانکو بعد از انقلاب یکی از بهترین مربیانی بودند که به ایران آمدند. برانکو یک شخصیت متوازن دارد و ما هم نیاز داریم به چنین مربیان خارجی.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه به بهتر شدن وضعیت استقلال پس از حضور وینفرد شفر در این تیم اشاره کرد و گفت: من وینفرد شفر را از سال 1993 که در تیم ملی سمت داشتم می‌شناسم. ما در آن مقطع در آلمان یک اردویی زده بودیم و در آنجا با شفر آشنا شدم. شفر مربی کارلسروهه بود، در آلمان رشد کرده و در تیم‌های خارجی سابقه مربیگری دارد. من تأثیر شفر در استقلال را به‌خوبی می‌بینم، منتهی نگران برخی مسائل هستم و آن عدم‌ثبات است. برای حفظ چنین مربیانی ثبات لازم است که مثلاً قرارداد سه‌ساله با آنها ببندیم. الآن آقای شفر به استقلال یک شکل تازه بخشیده و توانسته در این تیم تغییرات مثبت ایجاد کند. دو تیم استقلال و پرسپولیس رشدشان به‌سود تیم ملی است، هرچقدر که آنها خوب باشند، تیم ملی ما هم خوب خواهد بود.

حاج‌رضایی ادامه داد: مسئله ثبات یکی از ارکان اساسی یک تیم فوتبال است. شما نفت تهران را در نظر بگیرید. آنها در 18 بازی 6 مربی داشتند. بازیکن باید چه‌کار کند؟ اصلاً می‌داند مربی‌اش کیست؟ الآن می‌بینیم کار به جایی می‌رسد که قهرمان جام حذفی ما نمی‌تواند به آسیا برود. یا در مورد تراکتورسازی، تیمی که با این‌همه هوادار به قطب فوتبال ما تبدیل شده، امسال هیچ شانسی حتی برای کسب سهمیه ندارد و از کورس قهرمانی هم جا مانده است. ما اگر به گوش‌مان اعتماد نمی‌کنیم، باید به چشم خودمان که اعتماد کنیم. وقتی می‌بینیم یک مربی تأثیرگذار است، باید او را نگه داریم. وقتی می‌بینیم مربی نه‌تنها در بحث فنی، بلکه تیم را در روند بی‌حاشیه بودن خوب نگه داشته، ما هم باید از او محافظت کنیم. تغییرات زیاد به هر تیمی لطمه می‌زند. ما تا این مسائل را حل نکنیم، در چند دوره هم در جام جهانی باشیم، مطمئن باشید که پیشرفت نمی‌کنیم.

وی در مورد حضور بازیکنان ملی‌پوش پس از بازی‌های لیگ برتر در برنامه ریکاوری تیم ملی و کارلوس کی‌روش گفت: این کار جنبه‌های مختلفی دارد؛ یکی از محاسنش این است که سرمربی تیم ملی مرتباً بازیکنان را می‌بیند و یک تمرین ساده به‌نام ریکاوری با آنها می‌کند تا از وضعیت آنها باخبر باشد. او با این کار عینیات خود را با شنیده‌هایی که از دستیارانش دارد، تطبیق می‌دهد، چون آقای کی‌روش اکثراً در خارج از ایران است. از سوی دیگر، سرمربی تیم ملی بهانه‌هایش کم می‌شود. اینکه باشگاه‌ها همکاری می‌کنند و بعد از هر بازی بازیکنان خودشان را در اختیار او می‌گذارند، باعث می‌شود که بهانه‌های کی‌روش کمتر شود. البته آقای کی‌روش می‌تواند یک بهانه دیگر طرح کند، چون استعدادش را دارد. کلاً من این کار را یک کار مثبت می‌بینم.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب پرسپولیس در هفته‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که لیگ به هفته‌های حساس خود رسیده و تیم‌های مدعی در انتظار لغزش حریف هستند، پرسپولیس وارد ماجرای عجیبی شده است. آنها طی هفته‌های اخیر محرومیت‌های عجیبی را تجربه کرده‌اند که شاید روی سرنوشت آنها نیز تاثیرگذار بوده باشد.

به نقل از ورزش سه اولین محرومیت بعد از حرکت غیرورزشی دانیال اسماعیلی فر در جشن گل بازی با نفت آبادان رقم خورد. بازیکن بااخلاق پرسپولیسی‌ها که متانت او کاملا طی دوران فوتبالی‌اش مورد ستایش اهالی فوتبال قرار گرفته بود، در آن لحظه و بعد از اتفاقاتی که علیه خود دید، از کوره در رفت و با انجام حرکتی غیرورزشی، شرایط محرومیت خود را فراهم ساخت.

او که در نیم فصل دوم جزو بازیکنان آماده و تاثیرگذار تیمش محسوب می‌شود و در صدر جدول گلسازان این تیم قرار دارد، به این ترتیب بازی حساس با سپاهان را از دست داد تا اوسمار در پست مدافع راست از وحدت حنانوف سود ببرد که به تازگی از مصدومیت باز گشته بود و دقایق حضورش در ترکیب این تیم پیش از این بازی شاید به 200 دقیقه هم نمی‌رسید.

بازیکن بعدی امید عالیشاه بود که در درگیری عجیبی در جدال با سپاهان قرار گرفت و با کارت قرمز مواجه شد. عالیشاه در شرایطی که بازیکنان سپاهان او را دوره کرده بودند، اسیر حرکت فریبنده دابو شد و در برخوردی که با مدافع طلایی‌پوشان داشت با کارت قرمز مستقیم مواجه شد. غیبت او هرچند برای پرسپولیس برابر نساجی دردسرساز نشد اما انتظار می‌رفت کاپیتان سرخ‌ها در استادیوم آزادی کمی حرفه‌ای تر و خویشتن‌دارتر رفتار می‌کرد و حتی شرایط اخراج حریف را با حرکتی مشابه فراهم می‌کرد تا تیمش شانس بیشتری برای کسب برد خانگی حساس داشته باشد. پرسپولیس در ثانیه‌های پایانی این بازی و در شرایط 10 نفره شانس آورد که یک موقعیت طلایی حریف نیز تبدیل به گل نشد و آنها توانستند رقابت را همچنان دنبال کنند.

و در نهایت سروش رفیعی؛ هافبک فانتزیست سرخ‌ها که اکنون وظیفه‌ای فراتر از یک بازیکن در این تیم دنبال می‌کند، طی هفته‌های اخیر بازی با خشونت را نیز به کار خود اضافه کرده است و هرچند کارت زرد دوم او برای جلوگیری از ایجاد موقعیت حریف بود، اما با توجه به تجربه سال‌ها بازی در سطح اول فوتبال ایران و آگاهی از این موضوع که پیش از این خطا نیز یک کارت زرد دارد، شاید می‌توانست بهتر عمل کرده و به این شکل تیمش را 30 دقیقه تحت فشار شدید حریف و 10 نفره قرار ندهد. شماره هفت پرسپولیسی‌ها هم البته خوش شانس بود که اوستون اورونوف در روز فوق العاده‌اش با گل خود زمینه کسب سه امتیاز طلایی سرخ‌ها را در قائمشهر شکل داد و به این ترتیب او تنها بازی بعدی تیمش مقابل هوادار را غایب خواهد بود.

باید دید ادامه لیگ در هفته‌های حساس باقیمانده برای این تیم به چه شکل دنبال خواهد شد و این موضوع توسط اوسمار و دیگر اعضای کادرفنی این تیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در ادامه مسیر به چالشی دردسرساز برای آنها تبدیل نشود یا خیر.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903983

دیگر خبرها

  • آمار عجیب پرسپولیس در هفته‌های اخیر
  • شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی
  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • شکست 4-2 اینتر مقابل لاتزیو و از دست رفتن شانس قهرمانی سری آ در هفته آخر (2002/5/5) / فیلم
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • پرسپولیس نباید امتیاز از دست بدهد/ اوسمار کیفیت خود را نشان دهد
  • این آخرین شانس قهرمانی تراکتور است
  • اعتراف یک پرسپولیسی؛ نکونام و هاشمی نسب شاهکار کرده اند | شانس قهرمانی یک تیم بیشتر است