Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد شماری از خودروهای تولیدی خود را به دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت اندروید هدلاین، این غول خودروسازی ژاپنی که در طراحی، تولید و خرید و فروش خودروهای پاک هیبریدی در جهان نام آور و پیشگام بوده است، در تازه ترین اقدام خود اعلام کرده است که تصمیم گرفته است که فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را در شماری از خودروهای جدید تویوتا و لکسوس کار بگذارد تا بدین ترتیب بتواند در صنعت نوپای خودروهای پاک برقی و هیبریدی فناوری جدیدی را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویوتا، بعنوان یک غول خودروسازی ژاپنی در نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۸ اعلام کرده است که جدیدترین مدل های خودروهای تویوتا و لکسوس که از سال جاری میلادی به بعد تولید و عرضه می شوند، از این پس به دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز خواهند شد.

بدین ترتیب کاربران و رانندگان این خودروها از این پس قادر خواهند بود با استفاده از سیستم هوشمند دستیارهای صوتی به خودروی خود دستور صوتی داده و همچنین از سایر امکاناتی که الکسای آمازون ارائه می دهد، بهره مند شوند.

به طور کلی، الکسای آمازون دارای ۱۰ هزار قابلیت و امکانات جدید است که می تواند برای کاربرانش یک تجربه بی نظیر از رانندگی به ارمغان بیاورد. کاربران قادر خواهند بود با ارسال دستور های صوتی درون خودرو، صدای آهنگ را کم یا زیاد کنند، آهنگ مورد نظر خود را پخش کنند، برف پاک کن خودرو را روشن یا خاموش کنند و کلی از امکانات دیگر را تنها به صورت کاملا صوتی اجرا و فعالسازی کنند.

تویوتا در این خصوص خاطرنشان کرده است که در آینده مدل دقیق خودروهایی که به سیستم و دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز می شوند، را اعلام خواهد کرد. البته این شرکت همچنین عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۹ قرار است تعداد بسیار بیشتری از خودروهای این شرکت مجهز به این سیستم و فناوری هوشمند جدید شوند. اما بنظر می رسد هم اکنون تنها مشتریانی که در ایالات متحده آمریکا خودروهای تویوتا و لکسوس را خریداری می کنند، از این فناوری الکسای آمازون بهره خواهند برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی تجهیز چاه‌ها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، حسین اسدی اظهار کرد: در این راستا چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی افزود: امسال با وضعیت کم آبی که در کشور و استان داریم همکاران ما در شرکت‌های آب و فاضلاب در نوک پیکان این بحران هستند که ضمن خدا قوت به همه این عزیزان، اعلام می‌کنیم با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود تا تابستان امسال را بدون مشکل از نظر تأمین آب سپری کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به طرح‌های این شرکت، خاطرنشان کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از افت بیشتر سطح آب زیرزمینی ایفا می‌کند.

اسدی تجهیز چاه‌ها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها دانست و اضافه کرد: در این راستا چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در راستای تأمین آب، تصریح کرد: با اجرای به موقع طرح‌های آب‌رسانی، مدیریت مصرف صحیح آب در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی و هماهنگی دوسویه شرکت‌های آبفا و آب منطقه می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای تأمین آب شرب پایدار در استان برداریم.

کد خبر 745470

دیگر خبرها

  • عکس‌| افشای مکالمات جنجالی ژاوی با داور لیگ قهرمانان
  • کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین خود را اخراج کرد
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود