قتل حکومتی، واژهای نخنما برای تحمیل هزینه بینالمللی برای نظام اسلامی/ رسانههای معاند در فتنه 96 چه رویکردی را دنبال میکنند؟
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۴۴۱۵
اتاق عملیات فتنه سال 96 بعد از سرخوردگی به دلیل حضور مردم در دفاع از نظام سعی دارد تا پروژه ی کشته سازی را برای تحمیل هزینه به مردم کلید بزند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، اتفاقات روزهای گذشته در فضای کشورمان رفته رفته وارد فاز جدید میشود. مدتی بود که برخی از مالباختگان موسسات مالی در جاهای مختلف نسبت به وضع موجود اعتراض داشتند، فضای رکود حاکم بر اقتصاد نیز داد بسیاری از بازاریان را درآورده بود و به حق به فضای موجود معترض بودند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تا این جای کار بزرگترین مساله و اعتراض مردم، تخلفات برخی موسسات مالی از بدو تشکیل تا اعلام ورشکستگی بود. البته قطعا کارشناسان اقتصادی و سیاسی درباره این موارد به کرات توضیح دادهاند و از این پس نیز موضوع را موشکافانهتر مورد بررسی قرار خواهند داد اما آنچه مد نظر میباشد اتفاقات اخیر است که از تجمع همین مالباختگان در مشهد شروع شد.
عدهای در اعتراض به اینکه چرا موسسات مالی عریض و طویلی با مجوز صوری یا واقعی بانک مرکزی فعالیت کرده و سرمایهی مردم را درمعرض خطر قرار دادهاند، تجمع کرده و شعار دادند. برخی مردم هم به گرانیهای مایحتاج عمومی مردم معترض بودند و در بین مالباختگان قرار داشتند. خیلی زود شعارهای تجمع رنگ عوض کرده و با لعاب سیاسی و مخالف نظام ادامه پیدا کرد و در ادامه نیز وارد فاز اغتشاش و آشوب گردید.
یکی از نکات قابل توجه در اغتشاشات اخیر نقش کلیدی شبکههای اجتماعی و در راس آن تلگرام بود. کانالی که از مدتها پیش از صدر تا ذیل نظام را زیر سوال میبرد و از آگاهی، مبارزه و دموکراسی خبر میداد تمام توان خود را به کار برد تا بدنه مردم را به بهانه اعتراض به گرانی وارد اغتشاشات خیابانی کند.
در چند روز گذشته عاملین اصلی فتنه در شبکههای مجازی با فراخوانهای مختلف سعی داشتند تا مردم را پای ثابت اعتراضات خیابانی نشان دهند که البته این اتفاق نیفتاد و مردم، هرچند اعتراض جدی به وضع گرانی داشتند اما در حمایت از اصل رهبری و اصل نظام به خیابان آمدند.
اتاق فکر اتفاقات اخیر که ظاهرا به این نتیجه رسیده بودند که نمیتوانند مردم را درکف خیابان برای رسیدن به امیالشان وارد عمل کنند، شروع به مانور روی دستگیر شدگان اتفاقات اخیر کردند.
مانور روی اسامی و تصاویر دستگیرشدگان هم نتوانست تا احساسات مردم را تحریک کند چرا که همهی مردم از رویکرد اغتشاش ناراحت بودند و این مساله را قبول نداشتند و لذا کسانی که مسبب اتفاقات برخی شهرها بودند را مستحق دستگیری و مجازات میدانستند.
گام بعدی سناریوی فتنهی سال 96 کشته سازی بود. کشته سازی مسالهای است که برای مظلوم نمایی در برابر دولتها مورد استفاده قرار میگیرد، این سناریو در سال 88 هم مورد استفاده قرار گرفت که البته بعدها ابعاد مختلف آن رو شد و معلوم گردید که در اصل حتی بعضا برخی برای کشتن مردم اجیر شده! بود.
در فتنهی سال 96 کشته شدن مردم در کف خیابان وقتی ممکن بود که اغتشاشات دامنه دار باشد تا گروههای عملیاتی مخالف نظام بتوانند در بین مردم و تجمعات رسوخ کرده و با سلاح سرد یا گرم برخی را هدف قرار دهند و در ادامه همانها را به عنوان کشتههای مردم عَلم کنند.
وقتی با درایت مردم و حضور به موقع در صحنه موضوع اغتشاشات جمع گردید، رسانههای معاند تصمیم گرفتند تا این بار سناریوی کشته سازی را توسط نیروهای امنیتی و از داخل زندان و بازداشتگاه ادامه دهند. در روزهای گذشته چندین نفر را به عنوان کشته در بازداشتگاه معرفی کرده و روی آن مانور دادهاند.
این سناریو و ابعاد مختلف آن نخ نما شده و نم کشیده است. مردم ایران نشان دادهاند سره را از ناسره تشخیص میدهند و میدانند ادعای کشته شدن افراد در بازداشتگاهها واهی و غیرقابل قبول است، اتفاقا درهمان روزهای ابتدایی حوادث اخیر آقای دولت آبادی دادستان تهران به دنبال جلوگیری از این مساله بودند و به دستگیرشدگان سر زدند.
اما باز هم باید هوشیار باشیم چرا که این سناریو این بار نه برای کشاندن مردم به خیابان بلکه برای تحمیل هزینه به نظام در عرصه بین المللی کلید زده شده است.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علمالهدی: وقتی نیروهای نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل میکند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
سید احمد علمالهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مسئله مظلومیت، قصه تکراری در سیره همه اولیای الهی است و شاید یکی از ابعادی که وجود اقدس امیرالمومنان (ع) را اول مظلومان عالم میدانند، به این خاطر است که خود مظلوم بود و همه مظلومان عالم نیز از نسل او بودند.
وی افزود: شما ببینید یک شخصیت عالم و فرزانهای را با لباس عبادت از خانه بیرون بکشند، دستهایش را در حدود سن ۶۵ سالگی ببندند و بیحیایی سوار بر اسب او را به دنبال بکشد. این مظلومیت برای کدام رهبر و قوم تکرار شده است؟ در همین حد که حتی یهود جسور و عنود نیز با اینکه قاتل پیامبران بودند، اما دست به چنین هتک حرمتهایی نمیزدند. به همین هم اکتفا نکردند و در نهایت با سم وجود اقدسش را مسموم کردند و به شهادت رساندند.
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) یک وجه تقارن و تشابه نزدیکی هم با وجود اقدس، ولی نعمت ما علیابن موسیالرضا (ع) داشتند. یکی اینکه امام صادق (ع) نخستین نفری بود که ولادت امام رضا (ع) را بشارت داد و دوم آن که شهادت امام صادق (ع) از نظر زمانی مقارن با ولادت امام رضا (ع) بود که انگار سرچشمه علم و فضائل امام صادق (ع) وقتی از دنیا رفت، در وجود، ولی معصوم دیگری همچون امام رضا (ع) دوباره متولد شد تا همگان از آن محظوظ و بهرهمند شوند.
وی با دعوت رسمی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای حضور در اجتماع بزرگ صادقیون ادامه داد: همچون سالهای قبل، فردا نیز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، زائران و مجاوران امام هشتم (ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی میکنند. اجتماع عظیم صادقیون از آن سنتهای حسنه و نیکی است که همه میتوانند به نیت عرض تسلیت و ابراز ارادت به محضر امام رضا (ع) در آن شرکت کنند.
علمالهدی گفت: از برگزارکنندگان اجتماع عظیمی که روز چهارشنبه در حمایت از طرح نور برگزار شد تا مردم، شور و ارادت خود را نسبت به فرمانده محترم و شجاع نیروی انتظامی و مجریان طرح نور نشان بدهند، تقدیر و تشکر میکنم. وقتی نیروهای نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد. این اجتماع موردتأیید بنده است و از همه شما برادران و خواهران گرامی برای شرکت در آن تشکر میکنم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن هفته معلم و هفته کارگر به عنوان دو مناسبت جاری تصریح کرد: این روزها در هفته کار و کارگر هستیم. کارگر، عنصر سازنده در جامعه است و توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و جهش تولید به مدد بازوان توانمند او تأمین میشود که از این حیث، تأمین معیشت کارگر بر همه مسئولان ضرورت دارد. علاوه بر این، هفته معلم نیز در این روزها در جریان است که با اشاره به آن، نکاتی را عرض میکنم.
وی با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه تأکید کرد: قول مشهور این است که امام (ره) فرمود معلمی شغل انبیاست، اما اشاره امام راحل به هر معلمی نیست، زیرا خداوند عالم در قرآن کریم سه شغل برای پیامبران الهی عنوان کرده است؛ آن جا که میفرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» و تصریح میکند که پیامبران، آیات الهی را برای مردم میخواندند، آنها را تزکیه میدادند و کتاب و حکمت به ایشان میآموختند. این سه عنوان، سه شرطی است که اگر معلم به آن پایبند بود، آن زمان است که میتوان گفت آن معلم رهرو طریق انبیاست.
علمالهدی با بیان اینکه تولید هویت برای مردم، بزرگترین رسالت انبیای الهی بود، گفت: همه انسانهایی که در دوران حیات بابرکت رسول اکرم (ص) در قبایل، عشایر و دستههای مختلف که گرفتار امیال نفسانی بودند، بر هم شمشیر میکشیدند و قتل و غارت را در روابط خود حاکم میکردند، به دست پیامبر اسلام (ص) هویت یافتند، تبدیل به «امت» شدند و جامعهسازی کردند. بر همین اساس هم بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان تأکید کردند که پرورش هویت دانشآموزان در کنار علمآموزی بر معلمان ضرورت دارد.
وی بیان کرد: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانشآموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. عزیزان من، مسئله حجاب نیز یکی از همین هویتهای دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بهخصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را میتوان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل میکند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب».
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مکلف است فرهنگ ملی و دینی را به دانشآموز تعلیم دهد، اظهار کرد: اگر این فرهنگ به درستی منتقل شد، آن زمان است نسل آیندهساز دیگر خودباختگی هویتی نخواهد داشت و غربگرا و غربزده نخواهد بود. برادران عزیز، خواهران گرامی، آنچه امروز در دانشگاههای آمریکا درحال وقوع است، اینکه استاد دانشگاه را روی زمین میکشند و دانشجو را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب میکنند، همه اینها تابلوی لیبرال دموکراسی و تمدن غربی است که امروزه در ایالات متحده آمریکا به چشم میآید. حقیقت اینها همین است، واقعیت اینها همین است. دانش آموز اگر هویت پیدا کند، به اینها وابسته نمیشود.
وی افزود: پس از هویتبخشی، خداوند عالم تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. به همین دلیل، ما نیز تأکید داریم که باید پرورش مقدم بر آموزش باشد. البته در مقوله پرورش نمیتوان فقط به دبیران پرورشی اکتفا کرد، زیرا اصل تربیت از همان معلمی آغاز میشود که درحال تعلیم است. آن عظمتی که معلم به خاطر علمش در چشم دانشآموز دارد، بهترین ابراز تربیت است اگر معلم دغدغهمند باشد. اگر معلم این سه خاصیت را داشت یعنی به دانشآموز هویت داد، او را تربیت کرد و تعلیم را به حد کمال به اجرا درآورد، آن زمان است که رهرو طریقت انبیاست.