Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نشست تخصصی کتاب خوان ویژه سربازان وظیفه پادگان ارتش لشکر ۲۸ کردستان با مشارکت کتابخانه های عمومی استان و با استقبال گسترده سربازان وظیفه امروز (۲۰ دی) در حسینیه این پادگان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این نشست اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ارتقای سرانه مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه از وظایف و اولویت های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسماعیل احمدی، با بیان اینکه کتاب خواندن موجب ارتقای سطح فکری و بهبود کیفیت زندگی می شود، عنوان کرد: در همین راستا برگزاری نشست های کتاب خوان با هدف جلب توجه عموم مردم به مقوله کتاب آغاز و امروز نیز شاهد تاثیرات مثبت این طرح هستیم.

 

وی با اشاره به نشست های «کتاب خوان» بیان کرد: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد با به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب و اشتراک گذاری تجربیات مطالعاتی افراد به توسعه رفتار مدنی آحاد جامعه منجر شود.

 

3احمدی با تاکید بر اینکه کتاب خوانی نیاز تمام اقشار جامعه است، افزود: نیروهای نظامی نیز همانند سایر افراد از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند توجه ویزه ای به مطالعه داشته باشند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه لشکر 28 کردستان دارای 2 باب کتابخانه عمومی مشارکتی است، افزود: کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) ویژه سربازان وظیفه و کتابخانه مشارکتی علامه طباطبایی به نیروهای کادری و خانواده هایشان خدمات ارائه می دهد.

 

وی عنوان کرد: فعالیت دو باب کتابخانه در این مکان نظامی بسیار قابل تقدیر و نشان از توجه ویژه این قشر به مقوله کتاب و مطالعه دارد.

 

در ادامه این نشست تخصصی، کتاب های «چرا بچه من حرف گوش نمی کند؟»،«ضحاک»، «مسئولیت پذیری»، «راز زندگی»، «تقوا رمز پیروزی» به ترتیب توسط سربازان وظیفه «امیر رحمتی»، «سامان نادری»، «محمد فرجی»، «ناصح کریمی» و «اکبر معظمی» برای حاضران ارائه شد.

 

در پایان این نشست تخصصی کتاب خوان از ارائه دهندگان کتاب و همچنین مسئولان کتابخانه های مشارکتی پادگان ارتش لشکر 28 کردستان  تجلیل شد.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد