Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از تسنیم،وقتی راجع به «فوم پلی‌استایرن» صحبت می‌کنیم، در ذهن بیشتر افراد چیزهایی مانند ظروف و بسته‌های یک‌بارمصرف می‌آید اما همین فوم، برای یک سازنده خانه‌های مدولار ژاپنی به‌عنوان یک متریال ساختمانی بسیار ارزشمند مطرح است.

این خانه‌های گنبدی پلی‌استایرنی به‌شکلی قابل ملاحظه در برابر زلزله مقاوم بوده و قیمت ارزان، سرعت بالای ساخت و دارا بودن ویژگی‌های عایق حرارتی، آنها را به متریالی بسیار جالب توجه تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانه‌های گنبدی‌شکل پلی‌استایرنی از 15 سال پیش تاکنون در ژاپن ساخته می‌شدند اما سال 2016 تقاضا برای این خانه‌های فوق‌سبک به‌شکلی چشم‌گیر افزایش یافت و دلیل آن نیز زلزله 7ریشتری کوماموتو بود که تلفات آن 49 کشته و 3000 زخمی بود.

 

در جریان این زلزله 44 هزار نفر ناچار به ترک منازل خود شدند، خانه‌هایی که فرو ریخته یا طعمه حریق شده بودند؛ برخی از این افراد همچنان نیز در خانه‌های موقت زندگی می‌کنند؛ خانه‌های معمولی در کوماموتو و اویتا از نظر سازه‌ای با مشکلات عمده‌ای روبه‌رو شده بودند اما تنها جایی که این زلزله را به‌خوبی پشت سر گذاشته و هیچ آسیبی ندیده بود محدوده روستایی کیوشو یعنی مجموعه 480 خانه گنبدی‌شکلی بود که به‌صورتی کاملاً فشرده کنار هم قرار گرفته و توسط Japan Dome House ساخته شده بودند، عجیب اینکه این خانه‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه کپرهای مردم کرمان خودمان هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • خداوندا، ایران را تجزیه و با آتش سوزی، سیل و زلزله نابود کن!
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله ای با بزرگی ۴.۲ ریشتر خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله در مشهد
  • زلزله مشهد را لرزاند