Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارال قربان زاده مدیر اجرایی دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در افتتاحیه دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که صبح امروز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری در حوزه دندانپزشکی کودکان اهمیت بسزایی دارد؛ برای داشتن دندان سالم دائمی باید دندان های منظم در دوره شیری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نظم رویشی دندان های دائمی را دندان های شیری مشخص می کند؛ در گذشته تصور می شد که اگر دندان شیری کشیده شود دندان دائمی به صورت صحیح در آن محل رویش می کند ولی امروزه با غنی سازی فرهنگ جامعه سعی می کنیم که دندان های شیری را تا حد امکان حفظ کنیم.

این مدیر اجرایی دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود مواد جدید به حوزه دندانپزشکی، می توانیم دندان هایی را که در گذشته می کشیدیم، حفظ کنیم.

قربانزاده تاکید کرد: در شرایطی که با گرفتن عکس و ارزیابی‌های انجام شده در کلینیک مجبور هستیم دندان شیری را بکشیم باید فضا نگه دارهای مناسب را استفاده کنیم تا مسیر رویشی دندان دائمی حفظ شود.

وی تصریح کرد: تعداد پوسیدگی در دندان‌های کودکان بسیار بالاست به طوری که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی شاخص dms برای کودکان هشت است و بسیاری از کودکان ایرانی تا سن پنج سالگی از هشت دندان شیری پنج تا 6 دندان خراب دارند، بنابراین در بسیاری از موارد احتیاج به مداخلات درمانی مانند کشیدن، عصب کشی و روکش گذاری داریم.

این مدیر اجرایی دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: اکنون با پیشرفت تکنولوژی و ورود مواد جدید به حوزه دندانپزشکی می‌توانیم به راحتی دندان‌های شیری را حفظ کنیم؛ در سوئیس دندان‌های شیری را نمی‌کشند زیرا در زمینه پیشگیری و بهداشت دهان و دندان بسیار فعالیت می‌کنند.

قربانزاده اظهار کرد: اهمیت دندان شیری باید از طریق رسانه‌های جمعی مطرح شود رسانه‌ها باید به خانواده‌ها آموزش‌های لازم را بدهند متاسفانه امروزه برخی دندان‌پزشکان عمومی بر این باور هستند که دندان شیری باید کشیده شود زیرا حاضر نیستند زمان کافی برای کودک بگذارند.

وی یاداور شد: اگر دندان شیری را خارج کنیم و فضای کافی وجود داشته باشد دندان‌ها به سمت آن فضا حرکت می‌کنند در نتیجه فضا بسته می‌شود و دندان دائمی نمی‌تواند از مسیر رویش صحیح وارد شود و به یک سمت متمایل و نظم دندان‌های دائمی دچار مشکل می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شکیبا محبی تبار رئیس دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: این دبیرخانه، به منظور ارتباط مستمر با فعالان جمعیتی، دبیرخانه در طول سال هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

محبی تبار افزود: این دبیرخانه از آبان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و دستورالعمل‌های لازم شاخص‌های ارزیابی با حضور استادان دانشگاه و اعضای هیئت علمی به صورت دقیق تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

محبی تبار افزود: به لحاظ اینکه وجود این جایزه و نقش آن در ایجاد فضای پر نشاط برای یک رقابت مثبت در عرصه فرهنگ سازی و جوانی جمعیت خیلی مهم است، تصمیم اعضا دبیرخانه بر این شد که این دبیرخانه به صورت دائمی تعریف بشود و به فعالیت خودش در طول سال به صورت دائم ادامه بدهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

گفتنی است دومین جایزه ملی جمعیت پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • ۱۹ رباط صلیبی پاره! هدیه برنامه منظم لیگ
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند