Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:12:02 GMT

تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۲۴۹۶۱

تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم

قزوین- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: با شناخت فرصت‌های مجازی می‌توان تهدیدات فضای مجازی را شناسایی و آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی در دیدار با معاون امور طلاب و مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: امروز با گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خصوص در میان قشر جوان وظیفه همه دستگاه‌های متولی است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب در این راستا گام‌های مثبتی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که با بخشنامه‌ نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی را رفع کرد، گفت: بهترین راهکار مقابله با این آسیب‌ها اعمال راهکارهایی است که در راستای پیشگیری صورت گیرد که نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در این عرصه  تأثیرگذار است.

درافشانی با اشاره به این‌که فضای مجازی آلوده و کنترل نشده از جمله عوامل تشدید آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب و اسلام هرچند که نتوانستند از طریق نظامی بر ما مسلط شوند اما در سال‌های اخیر به خصوص از طریق فرهنگ درصدد هستند تا اهداف شوم خود را محقق سازند که یکی از ابزارهای مهم فعالیت‌های ضد فرهنگی آن‌ها همین بستر فضای مجازی است.

وی بیان کرد: البته فضای مجازی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید و این مسئله بستگی دارد که چقدر ما  توانایی و مهارت استفاده درست از آن را داشته باشیم و به عقیده بنده چنانچه از فرصت فضای مجازی درست استفاده کنیم، می‌توانیم از همین طریق بر بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی فائق شویم  یا آن‌ها را کاهش دهیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بر آمادگی بیشتر و همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که .باعث نگرانی خانواده های ولایت مدار ایرانی  شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

 رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی