Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهور به سخنان مهم روز دوشنبه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و افزود: طبق اصل 126 قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رئیس جمهور است و لایحه بودجه سال آینده نیز در جلسات متعدد هیات وزیران به ریاست وی به دقت بررسی و تصویب شده و با آینده نگری هزینه ها و مخارج دولت تنظیم و برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس اصل 52 قانون اساسی و مواد قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه می شود و اگر تغییرات ماهوی و اساسی در هنگام بررسی لوایح دولت، بویژه لوایح مهمی مثل لایحه بودجه و لایحه برنامه پنج ساله توسعه کشور ایجاد شود، در حقیقت این لوایح دیگر لایحه محسوب نمی شوند بلکه عملا به طرح تبدیل می شوند و در صورتی که شاکله اصلی لایحه در مجلس تغییر کند، عموما با ایراد اصل 74 قانون اساسی از سوی شورای نگهبان روبه رو می گردد.

وی توضیح داد: همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز تاکید کردند طبیعتا نمایندگان محترم مجلس نیز مطابق قوانین حق دارند در مورد لایحه بودجه نظرات خود را ارائه کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: رئیس جمهور برای اجرای برنامه های وعده داده شده خود از جمله در زمینه ریشه کنی فقر مطلق در جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان که در انتخابات نیز مورد تایید ملت قرار گرفته، برنامه ریزی کرده است و اجرای بخشی از این برنامه ها از طریق لوایج سالانه بودجه قابلیت اجرا پیدا می کند.

امیری افزود: برای انجام کارهای اصولی و زیربنایی باید مشکلات کشور را صادقانه و با همدلی و همفکری و با استفاده از دیدگاه های علمی و کارشناسی مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: انجام این امور نیاز به منابع دارد و دولت در لایحه بودجه همه این منابع را کارشناسی و اینکه از کدام منابع باید جهت اشتغال، بهبود شرایط کسب و کار و پروژه های انتقال آب را اقدام نمود، پیش بینی کرده است و اگر قرار است تبصره های مربوط به تامین این منابع دچار تغییرات اساسی شود، دولت در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه می شود.

معاون رئیس جمهور گفت: همانگونه که حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کردند در بودجه سال 97 که بودجه شفاف‌تری از سایر بودجه‌های کشور است، کاملا مشخص کردیم که اگر قرار است اصلاح قیمتی داشته باشیم، صرفاً برای اشتغال، هزینه خواهد شد و آن را در سایت گذاشته و به مردم گزارش خواهیم داد. امیدواریم مجلس محترم همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشد، باید تصمیماتی که گرفته شده را ادامه دهیم و در سال 97 با بودجه‌ای که تقدیم مجلس شده اقدامات خوبی را در مسیر بهتر شدن زندگی مردم، شاهد خواهیم بود.

امیری ابراز امیدواری کرد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی خود در بررسی لایحه بودجه به دولت کمک کنند که برنامه های وعده داده شده خود را به ملت اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرز‌ها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیاز‌های هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آن‌ها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از این‌ها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه