Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - برگزیده بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور گفت: قصه بهترین شیوه برای انتقال آداب، سنن و فرهنگ جامعه به کودکان و نوجوانان است.

عسل اعظمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان از نصیحت شنیدن دوری می کنند بهترین راه برای پند و اندرز و آشنا سازی آنان با فرهنگ غنی جامعه و راه و روش صحیح زندگی استفاده از شیوه های جذاب قصه گویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: شرکت در جشنواره قصه گویی اولین تجربه کاری من بوده و خوشحالم که جزو برگزیدگان این جشنواره انتخاب شده ام.
اعظمی با بیان اینکه علاقه مند به ادامه این رشته هنری است، گفت: پدر، مادر، مربیان و دوستانم مرا در این کار راهنمایی و کمک کردند و چیزهای زیادی از آنان در این زمینه یاد گرفتم.
عسل 15 ساله هم اکنون در مقطع تحصیلی دهم مشغول به تحصیل است، کار قصه گویی را از تابستان امسال آغاز و در کنار آن به انجام کارهای هنری و تئاتر علاقه مند است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: عسل اعظمی عضو نوجوان مجتمع کانون تبریز بوده و جزو 10شرکت کننده برگزیده کشوری بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است.
هادی یوسف زاده با بیان اینکه سهمیه استان برای شرکت در این جشنواره 2 نفر بود، افزود: این هنرمند با قصه ' صبیر داشی ( سنگ صبور) ' به زبان ترکی از سوی هیات داوران در بخش نوجوان این جشنواره برگزیده شده است.
وی با بیان اینکه قصه گویی در انتقال مفاهیم و آداب و سنن جامعه نقش اساسی ایفا می کند، اظهار کرد: احیا و فرهنگ سازی قصه گویی در جامعه از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: مرحله نهایی این جشنواره برای مخاطبان قصه‌گویی یکم تا پنجم بهمن ماه برگزار می شود.
یوسف زاده ادامه داد: داوران بخش نوجوان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی 48 اثر راه یافته به مرحله منطقه‌ای این جشنواره 10 اثر را به عنوان برگزیده و 3 اثر را شایسته تقدیر انتخاب کرده اند.
در دور نخست این مسابقه 3 هزار و 174 اثر به دبیرخانه‌ی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شده بود.
بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ایران از یک تا پنجم بهمن با شرکت قصه‌گویان ۳۷ کشور جهان در تهران برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۲۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان